Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Serwis Interaktywnie.com przygotował ciekawe podsumowanie wydatków, procentów i innych danych liczbowych, charakteryzujących polską gospodarkę internetową. Warto rzucić na okiem na najważniejsze – z pewnością determinują wiele tendencji na nowy rok i dają podpowiedź, jak planować inwestować budżety reklamowe.
– wydatki na reklamę online tylko w I półroczu 2010 sięgnęły magicznej kwoty 777 milionów złotych – wzrost w stosunku do poprzednich lat wyniósł aż 18%;
– liczba realnych użytkowników w 3 pierwszych kwartałach wzrosła o 3,97 milionów i łącznie wynosi ok. 4,5 miliona Polaków. Na wszystkich portalach społecznościowych w sumie aktywnych jest 16 milionów polskich użytkowników – to elektryzująca informacja dla wszystkich fanów … marketingu w social media;
– wartość polskiego rynku e-commerce sięga 2,2 miliardów funtów – to mniej niż w kilku innych krajach, ale to tylko sygnał, ile mamy do nadrobienia;
– najdroższą kampanię online zrobiła jedna z sieci fast foodów, inwestując 100 tysięcy złotych;
– pokolenie online kupuje przez www – 85% polskich nastolatków kupuje w Sieci – ta potężna grupa konsumentów coraz silniej oddziałuje na strategie marketingowe; nasi seniorzy niestety – mimo dostępu – korzystają z Sieci najrzadziej na tle tej grupy wiekowej w UE;
– 60% gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu; aktywnymi użytkownikami jest 55% Polaków;
– świąteczne szaleństwo zakupowe 85% internautów zamieni na spokojne zakupy w Internecie.
Wniosek? Do Świąt ponad tydzień i jeszcze niejeden e-przedsiębiorca zdąży przeprowadzić sprawną akcję reklamową i zagarnąć część tego konsumenckiego ruchu dla siebie – dzięki Facebookowi przyciągnie nastolatków, w wyszukiwarkach wykorzysta fakt, że ponad połowa Polaków nie może żyć bez Internetu. I mamy cały 2011, żeby wydawać mądrze, czyli – mieć zwrot z inwestycji.
Źródło: Interaktywnie
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: