Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 16.12.2010

E-gospodarka 2010 w liczbach

Serwis Interaktywnie.com przygotował ciekawe podsumowanie wydatków, procentów i innych danych liczbowych, charakteryzujących polską gospodarkę internetową. Warto rzucić na okiem na najważniejsze – z pewnością determinują wiele tendencji na nowy rok i dają podpowiedź, jak planować inwestować budżety reklamowe.

– wydatki na reklamę online tylko w I półroczu 2010 sięgnęły magicznej kwoty 777 milionów złotych – wzrost w stosunku do poprzednich lat wyniósł aż 18%;
– liczba realnych użytkowników w 3 pierwszych kwartałach wzrosła o 3,97 milionów i łącznie wynosi ok. 4,5 miliona Polaków. Na wszystkich portalach społecznościowych  w sumie aktywnych jest 16 milionów polskich użytkowników – to elektryzująca informacja dla wszystkich fanów … marketingu w social media;
– wartość polskiego rynku e-commerce sięga 2,2 miliardów funtów – to mniej niż w kilku innych krajach, ale to tylko sygnał, ile mamy do nadrobienia;
– najdroższą kampanię online zrobiła jedna z sieci fast foodów, inwestując 100 tysięcy złotych;
– pokolenie online kupuje przez www – 85% polskich nastolatków kupuje w Sieci – ta potężna grupa konsumentów coraz silniej oddziałuje na strategie marketingowe; nasi seniorzy niestety – mimo dostępu – korzystają z Sieci najrzadziej na tle tej grupy wiekowej w UE;
– 60% gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu; aktywnymi użytkownikami jest 55% Polaków;
– świąteczne szaleństwo zakupowe 85% internautów zamieni na spokojne zakupy w Internecie.

Wniosek? Do Świąt ponad tydzień i jeszcze niejeden e-przedsiębiorca zdąży przeprowadzić sprawną akcję reklamową i zagarnąć część tego konsumenckiego ruchu dla siebie – dzięki Facebookowi przyciągnie nastolatków, w wyszukiwarkach wykorzysta fakt, że ponad połowa Polaków nie może żyć bez Internetu. I mamy cały 2011, żeby wydawać mądrze, czyli – mieć zwrot z inwestycji.

Źródło: Interaktywnie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55