Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 5:00 min Ikona Michalina 12.12.2023

Internet to kopalnia informacji na każdy temat. Często są one podane na wirtualnej tacy w postaci tekstów na stronach internetowych czy w social mediach. To właśnie treści w dużej mierze budują zaufanie do marki. Dlatego tak ważne jest, żeby tworzyć wiarygodne przekazy. Dzięki nim nie tylko zdobędziesz uznanie w oczach odbiorcy i staniesz się dla niego sprawdzonym źródłem informacji. To również prosty sposób na zdobycie zaufania algorytmów Google, a tym samym zwiększenie widoczności Twojej firmy w sieci. A to wszystko ostatecznie sprowadza się do wzrostu sprzedaży Twoich usług bądź produktów.

Czym jest wiarygodność treści?

Zgodnie z definicją Wielkiego słownika języka polskiego PAN wiarygodność to cecha czegoś lub kogoś niebudzącego wątpliwości, zasługującego na zaufanie. Jak to się ma do treści w internecie? Sieć przepełniona jest tekstami z wielu dziedzin. Odbiorca jest otoczony z każdej strony przeróżnymi przekazami. Które komunikaty wybierze? Te, które uzna za wiarygodne, czyli rzetelne i zawierające prawdziwe informacje przekazywane przez specjalistów. W dobie fake newsów i niezweryfikowanych treści generowanych przez sztuczną inteligencję szczególnie ważne jest, żeby stworzyć content wzbudzający zaufanie. Jak to zrobić? Mam dla Ciebie kilka sprawdzonych wskazówek.

Chcesz być wiarygodny? Sięgaj po wiarygodne źródła informacji!

Dobry research to podstawa. Dzięki niemu nie tylko lepiej zrozumiesz opisywane przez Ciebie zagadnienie, ale też znajdziesz wiarygodne źródła informacji, które zwiększą wartość Twojego tekstu. Artykuły naukowe, wszelkiego rodzaju statystyki, dane z oficjalnych publikacji instytucji badawczych – posiłkując się takimi materiałami i wpisując je do bibliografii, z pewnością zwiększysz zaufanie do swojego tekstu.

Przykładowo: jeśli chcesz opisać trudne zagadnienie medyczne i będziesz bazować wyłącznie na swojej wiedzy (nawet jeśli jesteś ekspertem w branży), to stworzone przez Ciebie treści mogą nie wzbudzać zaufania. I słusznie, odbiorcy powinni być ostrożni, szczególnie gdy mowa o informacjach dotyczących zdrowia. Wystarczy jednak, że w tekście odwołasz się do rzetelnych badań naukowych i twardych statystyk (oczywiście z podaniem ich źródła), a Twój artykuł – a tym samym Twoja marka – wzbudzi zaufanie.

baner

Stawiaj na konkrety

„Wysoka jakość”, „innowacyjne produkty”, „bogate doświadczenie”, „szeroki zakres usług”, „lider na rynku światowym”, „nowoczesne rozwiązania”… Znasz te ogólniki i przechwałki? Z pewnością każdy z nas choć raz natknął się w sieci na tekst pełny tych zapychaczy treści. W obecnych czasach nie robią one już na nikim wrażenia i wręcz odpychają, zamiast zachęcać. Bo co takiego oznacza „wysoka jakość”? Jeśli chcesz pochwalić się jakością swoich usług lub produktów, to postaw na fakty, a nie na puste frazesy. Napisz, co dokładnie świadczy o tej jakości — na przykład wytrzymałe materiały (tutaj koniecznie podaj ich rodzaje/nazwy), dodatkowe usługi serwisowe lub doradcze, zastosowane technologie (z konkretnymi informacjami o nich) itp.

Nie znaczy to, że masz tworzyć teksty na wzór specyfikacji technicznej! Umiejętne ubranie w słowa konkretnych i użytecznych informacji to sztuka, która pozwoli stworzyć treści wiarygodne i przyjemne w odbiorze.

content

Poprawność przede wszystkim

Wiarygodne teksty to takie, które są poprawne pod względem zarówno merytorycznym, jak i językowym. I te dwa aspekty muszą iść w parze. Nawet najlepszy merytorycznie tekst ekspercki nie spotka się z uznaniem, jeśli pojawią się w nim błędy ortograficzne czy gramatyczne. Na zaufanie do contentu składa się bowiem wiele czynników i tutaj nie ma miejsca na żadne pomyłki oraz niedociągnięcia. Jak o to zadbać? Przede wszystkim sięgając po rzetelne źródła informacji i weryfikując dane.

Jak z kolei zadbać o aspekt językowy?

  1. Pamiętaj o korekcie. Warto dać swój tekst do przeczytania osobie trzeciej. Ktoś inny zawsze spojrzy na Twoje dzieło bardziej krytycznym okiem niż Ty sam i wyłapie literówki oraz błędy ortograficzne, gramatyczne czy interpunkcyjne. Polecam też zainwestować we wsparcie ze strony profesjonalnych korektorów.
  2. Pisz językiem prostym, zrozumiałym także dla laików. Nawet jeśli opisujesz skomplikowane zagadnienia techniczne i stosujesz trudne słownictwo branżowe, zadbaj o dokładne wyjaśnienia, które będą jasne dla każdego. To bardzo ważne, ponieważ masz wyjść na eksperta, który nie tylko zna się na tym, o czym pisze, ale też potrafi wytłumaczyć zawiłe tematy prostym językiem i – co istotne – nie wywyższa się i nie „szpanuje” tajemną wiedzą.

I jeszcze jedno. Zadbaj o aspekt wizualny. Odpowiednio sformatowany tekst opatrzony estetycznie wykonanymi grafikami również wpływa na kwestię oceny jego wiarygodności.

Nie ukrywaj autorów tekstów

Zamieszczasz na swojej stronie wpisy blogowe lub poradnikowe? A może masz okazję korzystać z wpisów gościnnych w cenionych serwisach? Zawsze pamiętaj o tym, żeby przy tekstach znajdowały się informacje o autorze. Nie chodzi tylko o imię i nazwisko czy pseudonim. Najlepiej zamieścić też zdjęcie oraz krótkie bio. Niech autor nie będzie anonimowy – trudno bowiem zaufać artykułom, jeśli nie wiemy, kto je napisał. A jeśli twórca treści ma wykształcenie lub spore doświadczenie zawodowe związane z opisywaną branżą, tym bardziej warto się tym pochwalić. Jest to bowiem ważny czynnik, który zwiększy wiarygodność tekstu w oczach odbiorcy.

Nie jest to żadne odkrycie – trudno zaufać randomowym autorom, szczególnie w tematach związanych ze zdrowiem czy finansami. Jeżeli natomiast widzimy, że dany poradnik został stworzony przez specjalistę (którego kompetencje potwierdza nie tylko bio, ale też informacje w Google), to zdecydowanie zwiększy się nasze zaufanie do niego.

Nie bój się contentu tworzonego przez użytkowników

UGC, czyli user generated content, to content tworzony przez użytkowników sieci. Mogą to być na przykład komentarze pod artykułem na blogu lub postem na Facebooku, recenzje, relacje online klienta z wizyty w Twojej firmie, posty z oznaczeniem Twojej marki i nie tylko. To autentyczne treści tworzone przez odbiorców marki, które cieszą się dużym zaufaniem. Użytkownicy sieci często podejmują ostateczną decyzję zakupową pod wpływem opinii i recenzji innych internautów. Tak właśnie działa social proof, czyli społeczny dowód słuszności. Dlatego warto otworzyć się na UGC i chociażby włączyć opcję komentarzy na swoim blogu. Jednak pamiętaj o czujności i moderacji tych wpisów.

Twórz wiarygodne treści i zwiększ zaufanie do Twojej marki!

Wiesz już, czym jest wiarygodność treści i jak ją zwiększyć. Wiesz też, dlaczego to takie ważne dla Ciebie i Twojego biznesu. Jak widzisz, pisanie dobrych tekstów, które wzbudzą zaufanie odbiorców, to nie lada wyzwanie. Jeśli nie czujesz się na siłach, skorzystaj z pomocy mistrzów słowa pisanego, czyli profesjonalnych copywriterów. Pamiętaj, że jeśli odbiorcy uznają informacje z Twojej strony za rzetelne i wartościowe, przełoży się to również na zaufanie do Twojej firmy i oferowanych usług lub produktów.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 27

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 33

No votes so far! Be the first to rate this post.

emocje Ikona 6:00 min 15.12.2023 To, co wyzwala w ludziach reakcje, to emocje. Wpływają one na ocenę sytuacji oraz decyzje, które podejmujemy, w tym zakupowe. Jeśli zależy nam na dotarciu do odbiorców, warto poznać ich rolę w procesie decyzyjnym - szczególnie przed świętami Bożego Narodzenia. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

E-booki jako przykład contentu premium. Dlaczego warto uwzględnić je w strategii marketingowej? Ikona 7:00 min 25.10.2023 Contentu w sieci jest już naprawdę dużo. Użytkownicy coraz bardziej uodparniają się na przekazy reklamowe i mają coraz większe wymagania wobec treści. Odpowiedzią na ich potrzeby jest content premium, którego doskonałym przykładem jest e-book. Co to jest i dlaczego Twoja firma go potrzebuje? Na te i inne pytania odpowiemy w artykule. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700