Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:30 min Ikona 31.07.2017

Doodle – atrakcyjna odsłona wyszukiwarki Google

Przyznaj się – nie raz otwierając wyszukiwarkę Google, miałeś nadzieję, że i tym razem zobaczysz charakterystyczne logo giganta z Mountain View w przerobionej odsłonie. Mowa oczywiście o Google Doodle, które swoim wyglądem oraz skrytym w nich przekazem potrafią wywołać uśmiech, wzruszyć bądź skłonić do przemyśleń użytkowników wyszukiwarki na całym świecie. Ale czym właściwie są słynne Doodle, skąd się wzięły oraz jaką pełnią funkcję? Zapraszamy w podróż z Google Doodle!

 

Początki Google Doodle

 

Jak się okazuje pierwszy doodle był pewnego rodzaju dowcipem założycieli wyszukiwarki. W roku 1998 twórcy Google (Sergey Brin i Larry Page) postanowili wybrać się na, mający miejsce w Nevadzie, festiwal Burning Man i chcieli w żartobliwy sposób podkreślić swoją nieobecność w biurze. W tym celu poddali przeróbce słynne logo Google, umieszczając za drugą literą „o” postać będącą symbolem tego festiwalu.

Źródło: Google

Mimo tego, że pierwszy doodle wyszukiwarki był bardzo prosty stał się inspiracją do tworzenia nowych grafik, które mogłyby stać się ozdobą firmowego logo.

 

Czym w ogóle są Google Doodle?

 

Jak piszą ich twórcy – doodle (które widzimy czasem w logo wyszukiwarki Google), to obrazki, animacje, a nawet filmy lub mini-gierki. Mają na celu podkreślenie ważnych dat, takich jak święta, rocznice czy istotne wydarzenia. Mogą także służyć do uczczenia pamięci naukowców, bohaterów lub artystów. I tak widzieliśmy na przykład doodle z okazji 25 rocznicy pierwszych wolnych wyborów w Polsce, grafikę z okazji przesilenia letniego czy też mini-grę z okazji 30 rocznicy powstania gry PAC-MAN.

Źródło: Google

Warto podkreślić, że tworzone doodle różnią się we wszystkich krajach. Oznacza to, że te wyświetlane w Polsce z okazji np. święta narodowego, nie będą wyświetlały się w innych krajach. Niekiedy natomiast  mamy do czynienia z grafikami, które swoim zasięgiem obejmuję wiele krajów. Archiwum wszystkich przygotowanych dotąd doodli znajdziesz w DOODLES. Po kliknięciu w konkretny obrazek zobaczysz jaki był jego zasięg, a w przypadku ważniejszych wydarzeń – dowiesz się także, jaka jest jego historia.

 

Kto tworzy Google Doodle?

 

Twórcą zmian wprowadzanych w logo Google jest specjalny zespół, składający się z artystów, rysowników oraz programistów, żartobliwie nazywanych przez firmę „doodlerami”. O powstaniu doodli decyduje specjalnie wyznaczona grupa pracowników Google – to oni selekcjonują rocznice i święta, którym będą towarzyszyć doodle. Zasada jest jedna – muszą to być wydarzenia, które odzwierciedlają charakter Google oraz ważne dla firmy wartości.

Natomiast jeżeli chodzi o pomysły na same grafiki, to ich autorami są zarówno pracownicy firmy, jak i użytkownicy wyszukiwarki. Ponadto Google co roku organizuje także konkurs dla dzieci Doodle 4 Google, w którym dzieciaki mogą stworzyć własne doodle, zgodne z narzuconym przez firmę tematem przewodnim. Nagrodą jest umieszczenie zwycięskiej grafiki na głównej stronie wyszukiwarki. W 2017 roku temat brzmiał: „Jak widzę przyszłość?”. W USA wygrała uczennica z Connecticut, a oto jej zwycięska propozycja:

Źródło: Google

A oto polski zwycięzca Doodle 4 Google z 2012 roku:

Źródło: Google

Masz ciekawy pomysł na „ozdobienie” logo wyszukiwarki? Możesz go przesłać firmie Google na adres proposals@google.com. Kto wie, może Twoja propozycja przypadnie do gustu doodlerom?

 

Inna twarz znanego logo

 

Doodle, odświeżające wygląd logo Google, często nie tylko śmieszą, ale również przypominają nam o ważnych wydarzeniach oraz uczą. Owszem, nie wszystkie muszą trafiać w nasz gust. Natomiast z pewnością są ciekawym urozmaiceniem naszego codziennego surfowania po sieci.

A czy Wy macie swoje ulubione Google Doodle, które zapadły Wam w pamięć?

Źródła: Google; Search Engine Watch

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 18.05.2009 W kontekście pozycjonowania mówi się bardzo dużo o duplikatach treści. Są one bardzo szkodliwe i mogą zniweczyć nawet wielomiesięczne działania SEO. Dlatego tak istotne jest, aby unikać kopiowania treści i to nie tylko z innych stron internetowych. Również wewnątrz jednego serwisu wszystkie treści powinny być unikalne - a te, które takie nie są: zablokowane przed indeksowaniem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 03.03.2009 Z roku na rok zmienia się sposób w jaki korzystamy z wyszukiwarek internetowych. Kolejne badania dowodzą między innymi, że wpisywane przez nas zapytania stają się coraz dłuższe. Chętniej wpisujemy precyzyjniejsze, bardziej naturalne hasła do wyszukiwarki, gdyż dzięki nim otrzymujemy dokładniejsze wyniki - takie, które lepiej odpowiadają na nasze oczekiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wyniki wyszukiwania a liczba kliknięć w reklamę Ikona 04:15 min 09.08.2012 Czy zastanawiacie się, jak link sponsorowany wpływa na pozycję w wynikach? Czy jest sprzężenie zwrotne między widocznością w wynikach organicznych i sponsorowanych? Pisaliśmy o efekcie synergii, który powoduje zwielokrotnienie oddziaływania reklamowego. Z zainteresowaniem sięgnęliśmy również po wyniki badań Google na temat wpływu wyników na klikalność w reklamy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700