Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:30 min Ikona 31.07.2017

Doodle – atrakcyjna odsłona wyszukiwarki Google

Przyznaj się – nie raz otwierając wyszukiwarkę Google, miałeś nadzieję, że i tym razem zobaczysz charakterystyczne logo giganta z Mountain View w przerobionej odsłonie. Mowa oczywiście o Google Doodle, które swoim wyglądem oraz skrytym w nich przekazem potrafią wywołać uśmiech, wzruszyć bądź skłonić do przemyśleń użytkowników wyszukiwarki na całym świecie. Ale czym właściwie są słynne Doodle, skąd się wzięły oraz jaką pełnią funkcję? Zapraszamy w podróż z Google Doodle!

Początki Google Doodle

Jak się okazuje pierwszy doodle był pewnego rodzaju dowcipem założycieli wyszukiwarki. W roku 1998 twórcy Google (Sergey Brin i Larry Page) postanowili wybrać się na, mający miejsce w Nevadzie, festiwal Burning Man i chcieli w żartobliwy sposób podkreślić swoją nieobecność w biurze. W tym celu poddali przeróbce słynne logo Google, umieszczając za drugą literą „o” postać będącą symbolem tego festiwalu.


Źródło: Google

Mimo tego, że pierwszy doodle wyszukiwarki był bardzo prosty stał się inspiracją do tworzenia nowych grafik, które mogłyby stać się ozdobą firmowego logo.

Czym w ogóle są Google Doodle?

Jak piszą ich twórcy – doodle (które widzimy czasem w logo wyszukiwarki Google), to obrazki, animacje, a nawet filmy lub mini-gierki. Mają na celu podkreślenie ważnych dat, takich jak święta, rocznice czy istotne wydarzenia. Mogą także służyć do uczczenia pamięci naukowców, bohaterów lub artystów. I tak widzieliśmy na przykład doodle z okazji 25 rocznicy pierwszych wolnych wyborów w Polsce, grafikę z okazji przesilenia letniego czy też mini-grę z okazji 30 rocznicy powstania gry PAC-MAN.

Źródło: Google

Warto podkreślić, że tworzone doodle różnią się we wszystkich krajach. Oznacza to, że te wyświetlane w Polsce z okazji np. święta narodowego, nie będą wyświetlały się w innych krajach. Niekiedy natomiast  mamy do czynienia z grafikami, które swoim zasięgiem obejmuję wiele krajów. Archiwum wszystkich przygotowanych dotąd doodli znajdziesz tutaj. Po kliknięciu w konkretny obrazek zobaczysz jaki był jego zasięg, a w przypadku ważniejszych wydarzeń – dowiesz się także, jaka jest jego historia.

Kto tworzy Google Doodle?

Twórcą zmian wprowadzanych w logo Google jest specjalny zespół, składający się z artystów, rysowników oraz programistów, żartobliwie nazywanych przez firmę „doodlerami”. O powstaniu doodli decyduje specjalnie wyznaczona grupa pracowników Google – to oni selekcjonują rocznice i święta, którym będą towarzyszyć doodle. Zasada jest jedna – muszą to być wydarzenia, które odzwierciedlają charakter Google oraz ważne dla firmy wartości.

Natomiast jeżeli chodzi o pomysły na same grafiki, to ich autorami są zarówno pracownicy firmy, jak i użytkownicy wyszukiwarki. Ponadto Google co roku organizuje także konkurs dla dzieci Doodle 4 Google, w którym dzieciaki mogą stworzyć własne doodle, zgodne z narzuconym przez firmę tematem przewodnim. Nagrodą jest umieszczenie zwycięskiej grafiki na głównej stronie wyszukiwarki. W 2017 roku temat brzmiał: „Jak widzę przyszłość?”. W USA wygrała uczennica z Connecticut, a oto jej zwycięska propozycja:

Źródło: Google
A oto polski zwycięzca Doodle 4 Google z 2012 roku:

Źródło: Google
 
Masz ciekawy pomysł na „ozdobienie” logo wyszukiwarki? Możesz go przesłać firmie Google na adres proposals@google.com. Kto wie, może Twoja propozycja przypadnie do gustu doodlerom?

Inna twarz znanego logo

Doodle, odświeżające wygląd logo Google, często nie tylko śmieszą, ale również przypominają nam o ważnych wydarzeniach oraz uczą. Owszem, nie wszystkie muszą trafiać w nasz gust. Natomiast z pewnością są ciekawym urozmaiceniem naszego codziennego surfowania po sieci.

A czy Wy macie swoje ulubione Google Doodle, które zapadły Wam w pamięć?

Źródła: Google; Search Engine Watch

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55