Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:35 min Ikona 01.08.2017

Alerty SOS od Google dla bezpieczeństwa i informacji

Google postanowiło, że pomoże osobom znajdującym się w danym miejscu w trakcie różnego rodzaju sytuacji kryzysowych. W jaki sposób? Stwarzając produkt, który umożliwi szybki dostęp do informacji na temat miejsca, w pobliżu którego zdarzyła się katastrofa naturalna lub też ta spowodowana przez człowieka. Alerty SOS, bo tak nazywa się ten produkt, pojawiają się zarówno w wyszukiwarce, jak i na mapach. Łączą w sobie Wiadomości i Mapy Google, media społecznościowe, a także inne usługi giganta z Mountain View.

Skąd pobierane są informacje?

Google współpracuje z lokalnymi zespołami z wielu różnych krajów, które na bieżąco śledzą doniesienia ze świata i w razie potrzeby informują o wydarzeniach. Dane pobierane są często od organów państwowych, wiarygodnych mediów i organizacji pozarządowych. Alerty SOS korzystają również z potwierdzonych treści z serwisów internetowych. Google stara się jak może, by informacja o danym zdarzeniu pojawiła się w sieci jak najszybciej, dlatego korzysta z wielu kanałów naraz.

Jak to działa?

Niezależnie od tego, czy znajdujemy się akurat w danym miejscu czy raczej próbujemy dowiedzieć się z daleka, co stało się na drugiej stronie globu, Alerty SOS będą przydatne w każdej z tych sytuacji.

Google zaznacza jednak, że wyświetlane informacje mogą się różnić w zależności od lokalizacji – osoba znajdująca się w miejscu wydarzeń dostanie inne wskazówki niż ta, która korzysta z wyszukiwarki z miejsca oddalonego o setki kilometrów. To logiczne, bo przecież siedząc po drugiej stronie świata niekoniecznie potrzebujemy dostępu do numerów alarmowych, jednak zamiast nich przydatne okazują się informacje, jak można przekazać darowiznę potrzebującym.

Źródło: Search Engine Roundtable

 

Mając włączoną lokalizację i korzystając z najnowszej aplikacji Google oraz znajdując się w ogniu wydarzeń, na ekranie telefonu zostanie nam wyświetlone powiadomienie – klikając na nie otrzymamy więcej szczegółowych informacji. Innym sposobem jest wpisanie do wyszukiwarki odpowiednich fraz, zawierających nazwę miejsca i np. rodzaj katastrofy. W efekcie naszym oczom ukaże się odpowiedni alert wraz ze wszystkimi przydatnymi informacjami.

 

O czym informują Alerty SOS?

Jeżeli znajdujemy się na miejscu jakiegoś zdarzenia, często początkowo nawet nie wiemy, co tak naprawdę się stało. Dlatego właśnie tak ważny jest sprawny przepływ informacji, dzięki któremu można zorientować się w sytuacji i podjąć odpowiednie kroki, by zapewnić sobie bezpieczeństwo.

Alerty SOS informują nie tylko o tym, że w danym miejscu doszło do jakiegoś zdarzenia. Znajdując się w pobliżu rozgrywających się wydarzeń bądź wpisując proste frazy wskazujące na daną lokalizację, użytkownikowi wyświetlają się również numery alarmowe, mapy wskazujące dokładną lokalizację rozgrywających się wydarzeń, a nawet przydatne tłumaczenia obcojęzycznych zwrotów. Użytkownikowi udostępniane są również artykuły z zaufanych, lokalnych źródeł oraz przydatne strony internetowe.

Masz pomysł, jak ulepszyć usługę?

Google jak zwykle pragnie, by jego produkty w pełni odpowiadały na oczekiwania użytkowników i ułatwiały im życie. A ponieważ prezentowana w tym poście usługa to zupełna nowość, tuż nad wyświetlanym alertem udostępniona została również funkcja przesyłania opinii na temat funkcjonowania produktu. Wszystko zatem wskazuje, że Alerty SOS zostaną jeszcze niejednokrotnie ulepszone, a my będziemy mogli cieszyć się jeszcze bardziej wiarygodnymi informacjami o nagłych sytuacjach w naszym kraju oraz na całym świecie.

Dla większego bezpieczeństwa podczas nagłych wydarzeń

Dzięki Alertom SOS zjawisko dezinformacji w sytuacji kryzysowej zostanie radykalnie zminimalizowane. Nowa usługa Google to doskonały przykład na to, jak technologia może pomagać ludziom w życiu – nie tylko podczas zakupów w sklepie, ale również w trakcie klęsk naturalnych i innych sytuacji kryzysowych.

 

Źródła: Support Google, Blog Google, Search Engine Roundtable

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55