Ikona 03:35 min Ikona Sunrise System 01.08.2017

Google postanowiło, że pomoże osobom znajdującym się w danym miejscu w trakcie różnego rodzaju sytuacji kryzysowych. W jaki sposób? Stwarzając produkt, który umożliwi szybki dostęp do informacji na temat miejsca, w pobliżu którego zdarzyła się katastrofa naturalna lub też ta spowodowana przez człowieka. Alerty SOS, bo tak nazywa się ten produkt, pojawiają się zarówno w wyszukiwarce, jak i na mapach. Łączą w sobie Wiadomości i Mapy Google, media społecznościowe, a także inne usługi giganta z Mountain View.

 

Skąd pobierane są informacje?

 

Google współpracuje z lokalnymi zespołami z wielu różnych krajów, które na bieżąco śledzą doniesienia ze świata i w razie potrzeby informują o wydarzeniach. Dane pobierane są często od organów państwowych, wiarygodnych mediów i organizacji pozarządowych. Alerty SOS korzystają również z potwierdzonych treści z serwisów internetowych. Google stara się jak może, by informacja o danym zdarzeniu pojawiła się w sieci jak najszybciej, dlatego korzysta z wielu kanałów naraz.

 

Jak to działa Alert SOS?

 

Niezależnie od tego, czy znajdujemy się akurat w danym miejscu czy raczej próbujemy dowiedzieć się z daleka, co stało się na drugiej stronie globu, Alerty SOS będą przydatne w każdej z tych sytuacji.

 

Google zaznacza jednak, że wyświetlane informacje mogą się różnić w zależności od lokalizacji – osoba znajdująca się w miejscu wydarzeń dostanie inne wskazówki niż ta, która korzysta z wyszukiwarki z miejsca oddalonego o setki kilometrów. To logiczne, bo przecież siedząc po drugiej stronie świata niekoniecznie potrzebujemy dostępu do numerów alarmowych, jednak zamiast nich przydatne okazują się informacje, jak można przekazać darowiznę potrzebującym.

 

Mając włączoną lokalizację i korzystając z najnowszej aplikacji Google oraz znajdując się w ogniu wydarzeń, na ekranie telefonu zostanie nam wyświetlone powiadomienie – klikając na nie otrzymamy więcej szczegółowych informacji. Innym sposobem jest wpisanie do wyszukiwarki odpowiednich fraz, zawierających nazwę miejsca i np. rodzaj katastrofy. W efekcie naszym oczom ukaże się odpowiedni alert wraz ze wszystkimi przydatnymi informacjami.

 

O czym informują Alerty SOS?

 

Jeżeli znajdujemy się na miejscu jakiegoś zdarzenia, często początkowo nawet nie wiemy, co tak naprawdę się stało. Dlatego właśnie tak ważny jest sprawny przepływ informacji, dzięki któremu można zorientować się w sytuacji i podjąć odpowiednie kroki, by zapewnić sobie bezpieczeństwo.

 

Alerty SOS informują nie tylko o tym, że w danym miejscu doszło do jakiegoś zdarzenia. Znajdując się w pobliżu rozgrywających się wydarzeń bądź wpisując proste frazy wskazujące na daną lokalizację, użytkownikowi wyświetlają się również numery alarmowe, mapy wskazujące dokładną lokalizację rozgrywających się wydarzeń, a nawet przydatne tłumaczenia obcojęzycznych zwrotów. Użytkownikowi udostępniane są również artykuły z zaufanych, lokalnych źródeł oraz przydatne strony internetowe.

 

Masz pomysł, jak ulepszyć usługę?

 

Google jak zwykle pragnie, by jego produkty w pełni odpowiadały na oczekiwania użytkowników i ułatwiały im życie. A ponieważ prezentowana w tym poście usługa to zupełna nowość, tuż nad wyświetlanym alertem udostępniona została również funkcja przesyłania opinii na temat funkcjonowania produktu. Wszystko zatem wskazuje, że Alerty SOS zostaną jeszcze niejednokrotnie ulepszone, a my będziemy mogli cieszyć się jeszcze bardziej wiarygodnymi informacjami o nagłych sytuacjach w naszym kraju oraz na całym świecie.

 

Dla większego bezpieczeństwa podczas nagłych wydarzeń

 

Dzięki Alertom SOS zjawisko dezinformacji w sytuacji kryzysowej zostanie radykalnie zminimalizowane. Nowa usługa Google to doskonały przykład na to, jak technologia może pomagać ludziom w życiu – nie tylko podczas zakupów w sklepie, ale również w trakcie klęsk naturalnych i innych sytuacji kryzysowych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:50 min 24.11.2017 Jak wiemy opinia opinii nierówna. Jedne są bardziej inne mniej przekonujące albo sprawiają, że stajemy się wręcz podejrzliwi w stosunku do danej firmy. Bez względu jednak na to, jak odbieramy poszczególne recenzje innych Internautów, przy podejmowaniu ostatecznej decyzji, większość z nas szuka ich na jednym lub nawet kilku portalach. Jak to w końcu jest z tymi opiniami? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:40 min 07.12.2017 Influencer – wpływowy autorytet, który ma moc kreowania opinii. Ewenement dzisiejszych czasów. Osoba, która najczęściej nie oferuje żadnego produktu czy usługi, choć można powiedzieć, że sama w sobie jest marką. Influencer to wielka szansa dla firm, które z pomocą znanej osoby mogą szybko zdobyć sympatię grup docelowych. Jak jednak poprowadzić współpracę z taką osobą, by móc cieszyć się profitami? Sprawdź! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 31.07.2017 Towarzyszą nam podczas świąt narodowych bądź ogólnokrajowych oraz przypominają o ważnych dla ludzkości postaciach. Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do tego, że od czasu do czasu Google przedstawia nam swoje logo w ciekawej oraz nawiązującej do konkretnej daty odsłonie. Ale czy wiesz czym właściwie są Google Doodle, a także jak trafiły do wyszukiwarki? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700