Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 3:35 min Ikona Monika Olszańska 18.10.2022
Skuteczność kampanii wynika przede wszystkim z wprowadzonych przez firmę ustawień i działań optymalizacyjnych realizowanych na podstawie uzyskiwanych wyników. W tym samym czasie nasza konkurencja realizuje podobne prace,  a one nie pozostają bez wpływu na nasze wyniki. Dlatego warto ją obserwować – na tyle na ile jest to możliwe. Nie chcielibyśmy jednak, aby inni reklamodawcy znali parametry naszych kampanii, ich ustawienia czy wykorzystywane przez nas słowa kluczowe. Tego rodzaju informacji nie otrzymamy od Google także na temat kampanii prowadzonych dla innych stron internetowych. Jest jednak sposób, aby zdobyć choć trochę wiedzy na ich temat, a przede wszystkim dowiedzieć się, kto konkretnie jest naszą konkurencją.

Jak znaleźć informacje na temat konkurencyjnych kampanii Google Ads?

Nie chodzi jednak o wpisywanie swoich fraz kluczowych w wyszukiwarce i sprawdzania reklam innych firm. Pozyskana w ten sposób wiedza byłaby czasochłonna  i przede wszystkim mało wymierna. O tym, co zostanie nam wyświetlone decyduje wiele parametrów kampanii. Biorąc pod uwagę zaawansowane metody kierowania reklam oraz liczbę różnorodnych danych, z których Google korzysta decydując o tym kto zobaczy daną reklamę, możemy wcale nie znajdować się w gronie odbiorców docelowych kampanii naszych konkurentów.

Do analizy działań konkurencyjnych reklamodawców mamy jednak skuteczniejsze narzędzie – a mianowicie raport analizy aukcji.

Pozwala on porównać skuteczność naszych działań z wynikami firm biorących udział w tych samych aukcjach.

 

Raport analizy aukcji w analizie konkurencji

Analizując własną kampanię, sprawdzając skuteczność w raporcie analizy aukcji możemy zweryfikować kto jest naszą konkurencją i jak nasze kampanie Google Ads radzą sobie w porównaniu z jego działaniami. Raport analizy aukcji jest dostępny dla kampanii w sieci wyszukiwania (w jej przypadku zarówno na poziomie kampanii, jak i grup reklam oraz słów kluczowych), dla kampanii produktowych (od października 2014), a także dla kampanii Performance Max. W przypadku tej ostatniej, raport zawiera dane analizy aukcji z reklam zarówno w wyszukiwarce, jak i tych produktowych, wyświetlanych w sieci wyszukiwania od listopada 2021.

Źródło: Google Ads

Na co wpływają działania konkurencji w kontekście naszych wyników? Przede wszystkim na widoczność reklam. Udział w wyświetleniach określa, jaki procent spośród odbiorców, którym (biorąc pod uwagę nasze ustawienia kampanii) mogłyby się wyświetlać nasze reklamy i jaki procent faktycznie je zobaczył.
Znajdziemy tu również inne wskaźniki, na które warto zwrócić uwagę:
  • pokrywające się aukcje – to informacja o tym, jak często reklamy innej firmy wyświetlały się dla tego samego wyszukiwania, co nasze.
  • współczynnik wyższej pozycji – wskazuje jak często reklama danego konkurenta wyświetliła się na wyższej pozycji niż nasza, w sytuacji, gdy obie były widoczne w tej samej aukcji.
  • współczynnik wyświetleń na górze strony – czyli jak często reklama (nasza lub innego przedsiębiorcy) wyświetliła się na górze strony wyszukiwania, nad bezpłatnymi, organicznymi wynikami wyszukiwania.
  • współczynnik wyświetlenia na najwyższej pozycji – jak często reklama (ponownie, nasza lub naszej konkurencji) wyświetliła się na pierwszym miejscu na stronie wyszukiwania.
  • udział wygranych aukcji – jak często wygrała aukcję z danym konkurentem, czyli kiedy zajęła pozycję wyżej wśród wyświetlonych lub została wyświetlona, podczas gdy reklama konkurenta nie.

 

Korzyści płynące z weryfikacji działań konkurencji

Regularna kontrola danych z raportu analizy aukcji umożliwia nam monitorowanie nie tylko tego, z kim konkretnie konkurujemy w rywalizacji o widoczność naszych reklam. Pozwala także wyciągać wnioski dotyczące niezbędnych modyfikacji budżetów, stawek czy strategii tak, aby skuteczniej niż inni przedsiębiorcy docierać do naszych potencjalnych klientów. Dzięki niej możemy również weryfikować wyniki wprowadzanych zmian i eksperymentów w naszych kampaniach. Warto zatem pamiętać o tym narzędziu i korzystać z niego w codziennych pracach optymalizacyjnych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Multiscreening – dlaczego warto prowadzić kampanie w różnych kanałach? Ikona 3:45 min 07.12.2022 Multiscreening to zjawisko, które stało się powszechne w naszym społeczeństwie. Dzisiaj jeden ekran już nie wystarcza, a skoro o tym wiemy, to warto fakt ten wykorzystać w praktyce. Multiscreening polega na jednoczesnym lub sekwencyjnym korzystaniu z więcej niż jednego ekranu. Mimo, że sama nazwa zjawiska może brzmieć obco, to tak naprwadę jest ono bardzo powszechne i codziennie praktykowane przez wielu z nas. Najważniejsze informacje na ten temat znajdziecie w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kierowanie reklam w kampaniach Google Ads – zmiany i najważniejsze informacje Ikona 5:30 min 30.12.2022 Google od niedawna informuje, że wkrótce (a dokładniej od 1 maja 2023 r.) jedna z opcji kierowania reklam – do podobnych odbiorców – będzie stopniowo wycofywana. Czy to duża zmiana i co ona właściwie oznacza? Jakie rozwiązania Google zaproponuje w zamian? A także, jakie są inne dostępne obecnie sposoby kierowania reklam? Odpowiedź na te i wiele innych pytań znajdziecie w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 5:45 min 23.02.2022 Nawet najlepsza firma nie wybije się na rynku bez Klientów, właśnie dlatego tak ważna jest odpowiednia promocja, która pomoże do nich dotrzeć i zachęci do zakupu. Budowanie społeczności nie jest łatwe, ale też nie niemożliwe. Internet to potężne narzędzie, które daje ogromne możliwości, najpierw trzeba jednak nauczyć się z niego korzystać. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700