Ikona 3:45 min Ikona Sunrise System 07.12.2022

 

Co to jest Multiscreening?

 

Z pewnością nie raz zarzyło Ci się mieć włączony telewizor i w tym samym momencie scrollować ekran smartfona. A może jednocześnie korzystasz z laptopa i telefonu? Oglądając telewizję na laptopie odtwarzasz treści, a na telefonie szukasz jeszcze innych informacji? Te wszystkie przykłady doskonale obrazują multiscreening. Multiscreening występuje również w sytuacji, gdy korzystamy najpierw z jednego urządzenia, a za chwilę z innego. Korzystanie z wielu urządzeń to dziś zjawisko bardzo powszechne, w którym uczestniczy większość Polaków, zwłaszcza z młodszej grupy wiekowej.

 

Najważniejsze urządzenia w multiscreeningu

 

Jeśli zastanawiasz się, które urządzenia muszą wystąpić w procesie, to nie ma jednoznacznej odpowiedzi – wystarczy, że skorzystasz z więcej niż jednego. Wszystko, co ma ekran i pokazuje nam treści za pomocą obrazu może brać udział w zjawisku. Najpopularniejsze urządzenia to smartfon, tablet, telewizor, laptop lub komputer stacjonarny.

 

Multiscreening w reklamie

 

Wyobraź sobie, że oglądasz telewizję i widzisz reklamę produktu, który Cię zainteresował. Co robisz? Najpewniej zanim pójdziesz do sklepu, sprawdzisz jego dostępność oraz szczegółowe informacje na jego temat w internecie. Do tego potrzebny jest oczywiście telefon, laptop lub tablet.

 

Przykład pierwszy:

Spot w telewizji wzbudził w użytkowniku świadomość na temat danego przedmiotu. -> Przeglądarka natomiast pomoże mu odnaleźć ten produkt bezpośrednio lub za pomocą reklamy online.

Ta sytuacja idealnie pokazuje, jak ważna jest komunikacja w różnych mediach i dotycz użytkowników zainteresowanychh reklamą w mediach tradycyjnych.

 

Przykład drugi:

Użytkownik ma włączony telewizor, a jednocześnie ogląda coś na innym urządzeniu. 

W tym przypadku, j eśli taka osoba nie skupi uwagi na reklamie emitowanej w telewizji, ma szansę zobaczyć ją na innym urządzeniu, z którego korzysta. Wykorzystanie multiscreeningu w takiej sytuacji pozwoli dotrzeć do użytkownika, który jest odbiorcą utraconym w odniesieniu do reklamy telewizyjnej.

Jeśli jesteś reklamodawcą i tworzysz spoty do różnych mediów, np. do telewizji, warto zachęcić użytkowników, by zobaczyli więcej na Twojej stronie internetowej. Na końcu treści reklamowej umieść adres swojej witryny. Dzięki temu skierujesz ruch bezpośrednio do sklepu.

 

Wideo online – dopełnienie reklamy TV

 

W dzisiejszych czasach znacznie mniej osób ogląda tradycyjną telewizję. Coraz więcej badań pokazuje, że alternatywą są dla nich internetowe platformy wideo, np. YouTube. Prowadzenie jednakowej lub podobnej komunikacji w telewizji, jak również w internecie w formie reklamy wideo, pozwala na dotarcie do utraconej widowni i pokazanie produktów lub usług na większą skalę. Warto również pamiętać, że docieranie do użytkowników za pomocą platformy online buduje duże zasięgi, które łatwo i szybko zmierzyć, ponieważ reklamodawca ma stały dostęp do statystyk.

 

Grupa odbiorców ma znaczenie

 

Bardzo dużą rolę w multiscreeningu odgrywa grupa docelowa, do której chcemy dotrzeć z naszymi treściami. Jeśli produkt lub usługa są skierowane do młodszego odbiorcy, prawdopodobnie będzie korzystał on z kilku urządzeń jednocześnie, a najwięcej czasu spędzi w internecie. W takiej sytuacji reklama online będzie dobrym wyborem, aby dotrzeć do utraconych odbiorców. Trend odchodzenia widzów od TV, szczególnie młodszych odbiorców, powoduje, że reklamy wideo lub komunikacja za pomocą platformy wideo jest niezbędnym elementem kampanii multiscreeningowej.

W dzisiejszych czasach obecność firm w internecie jest niezbędna. Nie wystarczy już tylko prowadzić konto na Facebooku, Instagramie czy innych platformach. Sama reklama w wyszukiwarce to także za mało, by docierać do użytkowników na szeroką skalę. Warto pamiętać o tworzeniu skutecznych treści reklamowych, które za pomocą komunikacji wizualnej przyciągną uwagę i zachęcą do interakcji z Twoją witryną, również użytkowników, którzy znają markę z innych mediów, lub przez korzystanie z wielu urządzeń mają szansę zobaczyć reklamy w różnych miejscach. Pamiętaj, że jeśli zadbasz o obecność firmy w różnych kanałach dystrybucji, zwiększasz swoją szansę na widoczność i rozpoznawalność brandu.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kierowanie reklam w kampaniach Google Ads – zmiany i najważniejsze informacje Ikona 5:30 min 30.12.2022 Google od niedawna informuje, że wkrótce (a dokładniej od 1 maja 2023 r.) jedna z opcji kierowania reklam – do podobnych odbiorców – będzie stopniowo wycofywana. Czy to duża zmiana i co ona właściwie oznacza? Jakie rozwiązania Google zaproponuje w zamian? A także, jakie są inne dostępne obecnie sposoby kierowania reklam? Odpowiedź na te i wiele innych pytań znajdziecie w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google AdSense Ikona 4:00 min 01.08.2023 Sprzedaż własnych produktów i usług to najprostszy sposób na to, by zarabiać w sieci. Czy na pewno tak jest? Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się, co to Google AdSense. Przedstawiamy zasady działania tego systemu i pokazujemy, dlaczego stanowi łatwe źródło przychodu w Internecie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Monitorowanie konkurencji przy pomocy raportów Google Ads Ikona 3:35 min 18.10.2022 Prowadząc działalność gospodarczą działamy w konkretnym otoczeniu biznesowym, a zatem spotykamy się z konkurencją na każdym kroku. Generalnie są nią wszystkie firmy, które oferują podobne do naszych produkty lub usługi. Natomiast w przypadku działań prowadzonych online lub promocji internetowej, naszą konkurencję stanowią wszyscy przedsiębiorcy, którzy wyświetlają reklamy na podobne do naszych frazy kluczowe, na analogicznym obszarze geograficznym oraz w tym samym przedziale czasu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700