Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 3:45 min Ikona Sunrise System 07.12.2022

Multiscreening – dlaczego warto prowadzić kampanie w różnych kanałach?

Co to jest Multiscreening?

Z pewnością nie raz zarzyło Ci się mieć włączony telewizor i w tym samym momencie scrollować ekran smartfona. A może jednocześnie korzystasz z laptopa i telefonu? Oglądając telewizję na laptopie odtwarzasz treści, a na telefonie szukasz jeszcze innych informacji? Te wszystkie przykłady doskonale obrazują multiscreening. Multiscreening występuje również w sytuacji, gdy korzystamy najpierw z jednego urządzenia, a za chwilę z innego. Korzystanie z wielu urządzeń to dziś zjawisko bardzo powszechne, w którym uczestniczy większość Polaków, zwłaszcza z młodszej grupy wiekowej.

Najważniejsze urządzenia w multiscreeningu

Jeśli zastanawiasz się, które urządzenia muszą wystąpić w procesie, to nie ma jednoznacznej odpowiedzi – wystarczy, że skorzystasz z więcej niż jednego. Wszystko, co ma ekran i pokazuje nam treści za pomocą obrazu może brać udział w zjawisku. Najpopularniejsze urządzenia to smartfon, tablet, telewizor, laptop lub komputer stacjonarny.

Multiscreening w reklamie

Wyobraź sobie, że oglądasz telewizję i widzisz reklamę produktu, który Cię zainteresował. Co robisz? Najpewniej zanim pójdziesz do sklepu, sprawdzisz jego dostępność oraz szczegółowe informacje na jego temat w internecie. Do tego potrzebny jest oczywiście telefon, laptop lub tablet.

 

Przykład pierwszy:

Spot w telewizji wzbudził w użytkowniku świadomość na temat danego przedmiotu. -> Przeglądarka natomiast pomoże mu odnaleźć ten produkt bezpośrednio lub za pomocą reklamy online.

Ta sytuacja idealnie pokazuje, jak ważna jest komunikacja w różnych mediach i dotycz użytkowników zainteresowanychh reklamą w mediach tradycyjnych.

 

Przykład drugi:

Użytkownik ma włączony telewizor, a jednocześnie ogląda coś na innym urządzeniu. 

W tym przypadku, j eśli taka osoba nie skupi uwagi na reklamie emitowanej w telewizji, ma szansę zobaczyć ją na innym urządzeniu, z którego korzysta. Wykorzystanie multiscreeningu w takiej sytuacji pozwoli dotrzeć do użytkownika, który jest odbiorcą utraconym w odniesieniu do reklamy telewizyjnej.

Jeśli jesteś reklamodawcą i tworzysz spoty do różnych mediów, np. do telewizji, warto zachęcić użytkowników, by zobaczyli więcej na Twojej stronie internetowej. Na końcu treści reklamowej umieść adres swojej witryny. Dzięki temu skierujesz ruch bezpośrednio do sklepu.

 

Wideo online – dopełnienie reklamy TV

W dzisiejszych czasach znacznie mniej osób ogląda tradycyjną telewizję. Coraz więcej badań pokazuje, że alternatywą są dla nich internetowe platformy wideo, np. YouTube. Prowadzenie jednakowej lub podobnej komunikacji w telewizji, jak również w internecie w formie reklamy wideo, pozwala na dotarcie do utraconej widowni i pokazanie produktów lub usług na większą skalę. Warto również pamiętać, że docieranie do użytkowników za pomocą platformy online buduje duże zasięgi, które łatwo i szybko zmierzyć, ponieważ reklamodawca ma stały dostęp do statystyk.

Grupa odbiorców ma znaczenie

Bardzo dużą rolę w multiscreeningu odgrywa grupa docelowa, do której chcemy dotrzeć z naszymi treściami. Jeśli produkt lub usługa są skierowane do młodszego odbiorcy, prawdopodobnie będzie korzystał on z kilku urządzeń jednocześnie, a najwięcej czasu spędzi w internecie. W takiej sytuacji reklama online będzie dobrym wyborem, aby dotrzeć do utraconych odbiorców. Trend odchodzenia widzów od TV, szczególnie młodszych odbiorców, powoduje, że reklamy wideo lub komunikacja za pomocą platformy wideo jest niezbędnym elementem kampanii multiscreeningowej.

W dzisiejszych czasach obecność firm w internecie jest niezbędna. Nie wystarczy już tylko prowadzić konto na Facebooku, Instagramie czy innych platformach. Sama reklama w wyszukiwarce to także za mało, by docierać do użytkowników na szeroką skalę. Warto pamiętać o tworzeniu skutecznych treści reklamowych, które za pomocą komunikacji wizualnej przyciągną uwagę i zachęcą do interakcji z Twoją witryną, również użytkowników, którzy znają markę z innych mediów, lub przez korzystanie z wielu urządzeń mają szansę zobaczyć reklamy w różnych miejscach. Pamiętaj, że jeśli zadbasz o obecność firmy w różnych kanałach dystrybucji, zwiększasz swoją szansę na widoczność i rozpoznawalność brandu.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55