Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:15 min Ikona 30.01.2013

Diamenty Forbesa 2013 – Sunrise System po raz trzeci w gronie firm najszybciej zwiększających swoją wartość

Rentowność prowadzonej działalności (na podstawie wskaźników EBIT i ROA), wysoka płynność bieżąca i brak zaległości płatniczych to kryteria obecności w rankingu „Diamenty Forbesa” – zestawienia firm najszybciej zwiększających swoją wartość.

 

Z przeciętnym wzrostem wartości (2009-2011) w wysokości 75,80% Sunrise System znalazła się w gronie „Diamentów” po raz trzeci, utrzymując miejsce w pierwszej dziesiątce wśród firm wielkopolskich (7. pozycja) i pierwszej setce w zestawieniu ogólnopolskim (82. miejsce w kategorii do 50 mln zł przychodów).

 

Warto zauważyć, że trzykrotna obecność Sunrise System w tym rankingu to wyjątkowe osiągnięcie, tym bardziej, że kryteria wyraźnie preferują przedsiębiorstwa produkcyjne o dużych aktywach trwałych, a nie firmy posiadające przede wszystkim trudny do wyceny kapitał intelektualny.

 

Tegoroczny ranking miesięcznika Forbes i wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska uwzględnia firmy, których przeciętny roczny wzrost wartości wynosi co najmniej 15%. Premiowane były wyniki finansowe osiągnięte w latach 2010-2011 (miały dwukrotnie większą rangę, niż wyniki za okres 2009-2010).

 

Firmy aspirujące do grona „Diamentów Forbesa” jak co roku rankingowano metodą szwajcarską, łączącą metodę majątkową i dochodową. Metoda ta umożliwia właściwe oszacowanie wartości, nie tylko na podstawie osiągniętych zysków, lecz także know-how badanego przedsiębiorstwa i jego wpływu na przyszły wzrost wartości.

 

W rankingu  nie uwzględniano banków i instytucji finansowych. Z zestawienia wykluczono również firmy, których wzrost wartości był skutkiem zdarzeń losowych bądź nadzwyczajnych, a nie wynikał z długofalowej strategii działania.

 

W rankingu „Diamenty Forbesa 2013” jest mniej przedsiębiorstw, niż w latach ubiegłych (1931 Diamentów, w stosunku do 2051 firm wyróżnionych za tempo wzrostu wartości w 2012 roku) . Wśród przyczyn tego stanu rzeczy jest spowolnienie gospodarcze i idący za tym spadek konsumpcji. W ocenie autorów rankingu, sukces odnoszą firmy innowacyjne i inwestujące w swój rozwój.

 

„Zwycięzcy rankingu rok po roku przekonują nas, że niezależnie od tego, jak wielkie wyzwania stawia przed polskimi przedsiębiorcami rynek, radzą sobie bardzo dobrze, zapewniają swoim firmom, pracownikom i lokalnym społecznościom niezbędny do ich sprawnego funkcjonowania impuls ekonomiczny” – zauważa redakcja Forbesa w komentarzu do rankingu 2013.

 

Źródło: Forbes

 

Więcej:

Deloitte Sunrise System 4 rok z rzędu; Błysnąć jak „Diament Forbesa”; Czarny koń polskiej gospodarki.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55