Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:15 min Ikona 30.01.2013

Diamenty Forbesa 2013 – Sunrise System po raz trzeci w gronie firm najszybciej zwiększających swoją wartość

Rentowność prowadzonej działalności (na podstawie wskaźników EBIT i ROA), wysoka płynność bieżąca i brak zaległości płatniczych to kryteria obecności w rankingu „Diamenty Forbesa” – zestawienia firm najszybciej zwiększających swoją wartość.

 

Z przeciętnym wzrostem wartości (2009-2011) w wysokości 75,80% Sunrise System znalazła się w gronie „Diamentów” po raz trzeci, utrzymując miejsce w pierwszej dziesiątce wśród firm wielkopolskich (7. pozycja) i pierwszej setce w zestawieniu ogólnopolskim (82. miejsce w kategorii do 50 mln zł przychodów).

 

Warto zauważyć, że trzykrotna obecność Sunrise System w tym rankingu to wyjątkowe osiągnięcie, tym bardziej, że kryteria wyraźnie preferują przedsiębiorstwa produkcyjne o dużych aktywach trwałych, a nie firmy posiadające przede wszystkim trudny do wyceny kapitał intelektualny.

 

Ranking Forbesa

 

Tegoroczny ranking miesięcznika Forbes i wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska uwzględnia firmy, których przeciętny roczny wzrost wartości wynosi co najmniej 15%. Premiowane były wyniki finansowe osiągnięte w latach 2010-2011 (miały dwukrotnie większą rangę, niż wyniki za okres 2009-2010).

 

Firmy aspirujące do grona „Diamentów Forbesa” jak co roku rankingowano metodą szwajcarską, łączącą metodę majątkową i dochodową. Metoda ta umożliwia właściwe oszacowanie wartości, nie tylko na podstawie osiągniętych zysków, lecz także know-how badanego przedsiębiorstwa i jego wpływu na przyszły wzrost wartości.

 

W rankingu  nie uwzględniano banków i instytucji finansowych. Z zestawienia wykluczono również firmy, których wzrost wartości był skutkiem zdarzeń losowych bądź nadzwyczajnych, a nie wynikał z długofalowej strategii działania.

 

W rankingu „Diamenty Forbesa 2013” jest mniej przedsiębiorstw, niż w latach ubiegłych (1931 Diamentów, w stosunku do 2051 firm wyróżnionych za tempo wzrostu wartości w 2012 roku) . Wśród przyczyn tego stanu rzeczy jest spowolnienie gospodarcze i idący za tym spadek konsumpcji. W ocenie autorów rankingu, sukces odnoszą firmy innowacyjne i inwestujące w swój rozwój.

 

„Zwycięzcy rankingu rok po roku przekonują nas, że niezależnie od tego, jak wielkie wyzwania stawia przed polskimi przedsiębiorcami rynek, radzą sobie bardzo dobrze, zapewniają swoim firmom, pracownikom i lokalnym społecznościom niezbędny do ich sprawnego funkcjonowania impuls ekonomiczny” – zauważa redakcja Forbesa w komentarzu do rankingu 2013.

 

Źródło: Forbes

 

Więcej:

Deloitte Sunrise System 4 rok z rzędu; Błysnąć jak „Diament Forbesa”; Czarny koń polskiej gospodarki.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 6:05 min 29.01.2019 Chcąc czy nie, to właśnie głównie emocje rządzą naszymi decyzjami zakupowymi. Ładne ubrania, zaawansowane gadżety i dodatki czy nawet praktyczne narzędzia wybieramy najczęściej ze względu na nasz humor oraz uczucia nam w danej chwili towarzyszące. Które emocje silnie wpływają na decyzje konsumenckie i jak to wykorzystać w marketingu? Zapraszam – tego dowiesz się w tym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:20 min 30.08.2011 Inbound Marketing to termin wprowadzony przez Brian'a Halling'a i Dharmesh'a Shah'a dla określenia zespołu działań skupionych wokół Internetu, mających na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów w sposób nienachalny, nienarzucający się, skuteczny i zarazem zaskakująco tani. Inbound Marketing do niedawna postrzegany był jako przyszłość reklamy, obecnie jest to już raczej teraźniejszość. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:20 min 28.06.2013 Kolejne aktualizacje algorytmu Google są niekiedy zmorą pozycjonerów i pozycjonowania, a także przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes w Internecie. Tym razem postrach znowu sieje niewielkie zwierzątko – Pingwin. To już druga edycja wielkich zmian, które wprowadza Pingwin 2.0. Czego dotyczą i jak duży zamęt spowodowały w wyszukiwarce? Komu zaszkodzi, a komu pomoże? Zgodnie z polityką Google, ponownie chodzi o jakość. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700