Ikona 4:15 min Ikona 04.02.2019

Jak skutecznie stosować fitness marketing?

Rozrastające się sieci siłowni na różne sposoby próbują przyciągnąć nowych klientów, dlatego fitness marketing jest dla nich bardzo ważny. Możesz wykorzystywać go na różne sposoby, ważne jednak, żeby wiedzieć kiedy i jak fitness marketing zastosować.

Czym jest fitness marketing?

Jak wiadomo pierwsze miesiące roku wiążą się z tworzeniem noworocznych postanowień, a nawet jeśli już dawno z nich zrezygnowałaś to gdzieś w podświadomości pewnie myślisz sobie, że w nowym roku warto wprowadzić jakieś zmiany, w końcu „nowy rok, nowa ja”.

Fitness marketing to pojęcie, które dotyczy nie tylko siłowni, ale również wszystkiego, co z nią związane. Jest to między innymi:
1) zdrowa żywność, no bo przecież jeśli ćwiczymy, to musimy zdrowo jeść,
2) aplikacje żywieniowe, bo skoro trzeba zdrowo jeść, to trzeba wiedzieć jak,
3) sprzęt sportowy, bo przecież nie można ćwiczyć bez profesjonalnego wyposażenia!
Oczywiście wiadomo, że tak naprawdę nie potrzebujemy tych wszystkich markowych dodatków, aby ulepszyć naszą formę. Bardziej potrzebuje ich nasz mózg, który podpowiada, że przecież trzeba pokazać innym, jak fajni jesteśmy i najczęściej to robimy.
Ilu z Was kupiło pełen strój sportowy, żeby iść w nim na siłownię tylko raz? A ilu z Was uznało, że chętnie by poćwiczyło, ale przecież nie ma odpowiedniego stroju? No właśnie… 🙂

Skoro pójście na siłownię wymaga od nas tylu wyrzeczeń, inwestycji i silnej woli to jakim cudem mimo niechęci ćwiczy na nich coraz więcej ludzi? Czy to zasługa fitness marketingu?

Co zrobić, aby odnieść sukces w branży fitness?

Jest na to kilka skutecznych sposobów, które wykorzystując fitness marketing pomogą nam przyciągnąć odbiorców. Przede wszystkim:

1. Wprowadź zniżki dla nowych klientów

Możesz w tym celu wykorzystać różne formy, na przykład obniżyć cenę za pierwszy miesiąc korzystania z siłowni, albo osobom, które kupiły w określonym czasie karnet zaoferować dodatkowe zajęcia. Dobrym pomysłem będzie też zorganizowanie dni otwartych podczas, których Twoi klienci będą mogli za darmo skorzystać z różnego rodzaju zajęć i wybrać najlepsze dla siebie.

2.  Pokaż swoją siłownię z dobrej strony

Przede wszystkim pozycjonowanie strony w Google! Im wyżej Twoja witryna będzie wyświetlała się w wyszukiwarce tym więcej osób ją zobaczy. Ponadto jeśli w bieżącym rankingu najlepszych klubów fitness wyświetla się również Twój to warto podzielić się tym z odbiorcami, np. umieścić informacje na ten temat na fanpagu w postaci grafiki lub wykresu. Jeśli klientom siłownia wyda się interesująca, to na pewno ją odwiedzą, chociażby z ciekawości.

3. Podziel się z innymi sukcesami swoich klientów

Umieszczaj zdjęcia, na których widoczne są przemiany osób ćwiczących w Twoim klubie (oczywiście tylko jeśli wyrażą na to zgodę). Takie fotografie mogą zdziałać cuda! W końcu nic nas tak nie inspiruje jak ludzie, którzy osiągnęli sukces.

4. Daj klientom łatwy dostęp do ceny

Na pewno doskonale wiesz, jak irytujące jest szukanie ceny konkretnej usług w internecie, dlatego zadbaj o to, żeby Twoi klienci mogli znaleźć je zarówno na stronie internetowe, jak i w mediach społecznościowych. Udostępnij dokładne ceny wszystkich dostępnych pakietów. Umieść je też w reklamach, dzięki temu klient który w nią kliknie będzie świadomy kosztów usługi.

5. Dopasuj marketing do czasu

Wykorzystaj go na swoją korzyść, przecież kilka razy do roku zainteresowanie ćwiczeniami rośnie, dlatego postaw na reklamy właśnie w tym okresie. Takim okresem będzie najczęściej początek roku, ale również wiosna i cały okres poprzedzający wakacje. Sprawdź też w jakim czasie Twoja siłownia ma największe zainteresowanie, bo z różnych przyczyn może być ono inne niż standardowe.
Pamiętaj!
Powyżej przedstawione wskazówki mogą pomóc Twojej firmie lepiej funkcjonować, musisz jednak pamiętać, żeby dokładnie je przeanalizować i wpasować w Twoje wcześniejsze działania, ponieważ nie ma nic gorszego dla Twojej strony niż źle dopasowany fitness marketing oraz niewłaściwe pozycjonowanie, Źródła: Worldstream, Forbes, Newsweek
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 5:05 min 01.03.2019 Rozwój Internetu sprawia, że korzystanie ze sklepów online wydaje się wygodniejszą alternatywą dla tradycyjnych zakupów. Nie mniej jednak, nadal istnieje liczna grupa klientów, którzy preferują wizyty w tradycyjnych punktach handlowych. Z tego powodu sprzedaż offline nie traci na znaczeniu i nadal powinna być uwzględniana podczas działań marketingowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 6:45 min 08.04.2019 Mogłoby się wydawać, że burza negatywnych komentarzy jest najgorszym, co może wydarzyć się na firmowym blogu. Nic bardziej mylnego. Znacznie gorsza jest głucha cisza i brak jakiegokolwiek komunikatu zwrotnego ze strony odbiorów. Taki stan rzeczy może mieć wiele powodów, od zupełnie prozaicznych błędów technicznych, po poważniejsze problemy np. nieciekawą treść wpisów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 6:05 min 29.01.2019 Chcąc czy nie, to właśnie głównie emocje rządzą naszymi decyzjami zakupowymi. Ładne ubrania, zaawansowane gadżety i dodatki czy nawet praktyczne narzędzia wybieramy najczęściej ze względu na nasz humor oraz uczucia nam w danej chwili towarzyszące. Które emocje silnie wpływają na decyzje konsumenckie i jak to wykorzystać w marketingu? Zapraszam – tego dowiesz się w tym artykule. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700