Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 4:45 min Ikona 24.01.2019

Jak szybko pisać na bloga firmowego?

Pisanie nie musi być uciążliwym obowiązkiem, wystarczy, że zastosujesz się do kilku wskazówek, znajdujących się poniżej, a cały proces będzie odbywał się szybko i bezproblemowo.

 

Wybór tematu

 

Nim zabierzesz się do pracy, przygotuj sobie listę tematów, które chcesz realizować na swoim blogu. Planowanie z wpisów wyprzedzeniem sprawi, że proces tworzenia treści przebiegnie znacznie szybciej. Możesz wymyślić od razu nawet 20-30 tematów. Dzięki temu każdorazowo będziesz wybierał ten, który w danym momencie najbardziej Ci odpowiada. Ponadto będziesz mieć możliwość określenia swoich działań nawet na kilka najbliższych miesięcy.
 
Zasiadając do pisania warto mieć przygotowany chociaż jeden temat, by zaczynając tworzenie treści, nie  tracić czasu na zastanawianie się, o czym tekst ma traktować. Planując wcześniej tematykę wpisu, minimalizujesz szansę, że zasiądziesz do pracy i… tylko zmarnujesz czas, bo nie wpadniesz na żaden interesujący pomysł.

 

Gdzie szukać inspiracji?

 

Bardzo dobrym pomysłem będzie obserwowanie branży, w której działa Twoja firma. Doskonałą wskazówkę stanowią np. czasopisma będące źródłem informacji dotyczących np. nowinek technicznych oraz ważnych wydarzeń z Twojej dziedziny.

Warto obserwować teksty publikowane na blogach konkurencji. Dobrym pomysłem będzie posiłkowanie się nimi i inspirowanie ich treścią. Pamiętaj tylko, by nie kopiować bezpośrednio cudzych tekstów, ponieważ byłby to plagiat, który miałby negatywny wpływ na pozycjonowanie strony w Google. Lepiej będzie napisać, po swojemu, na taki sam lub podobny temat. Korzystając z tego, że konkurencja już opublikowała swój tekst, możesz zastanowić się nad tym, jak zrobić, by Twój wpis był lepszy. 

Nie możesz ograniczyć się jedynie do obserwowania tego, co robią inne firmy działające w tej samej branży. Musisz zwracać uwagę również na swoich klientów. Doskonałym drogowskazem będą dla Ciebie komentarze zamieszczane przez odbiorców pod opublikowanymi przez Ciebie postami. Bierz je pod uwagę i traktuj jako wskazówki na przyszłość.

Pomocne mogą okazać się również najczęściej zadawane przez klientów pytania. Wiele z nich może stać się tematami interesujących wpisów. W ten sposób będziesz mógł wyjaśnić odbiorcom kwestie, które najbardziej ich nurtują.

 

Zapoznaj się z tematem

 

Mimo tego, że piszesz na temat swojej branży, w której jesteś specjalistą. Przed rozpoczęciem pisania niektórych tekstów, będziesz musiał dokładne zapoznać się  z tematem np. poprzez literaturę specjalistyczną. Solidny research to podstawa, która pozwoli Ci oprzeć tekst na wiarygodnych źródłach i wypełnić go wartościową treścią. Jeśli wcześniej zgromadzisz potrzebne informacje, nie będziesz musiał przerywać pisania i wracać do poszukiwania danych, co przełoży się na przyspieszenie procesu tworzenia.

 

Zaplanuj swoją pracę

 

Jeśli chcesz szybko pisać teksty na bloga firmowego, najlepiej jeśli rozpoczniesz pracę od określenia zawartości tekstu, ustalenia przebiegu pracy i określenia deadline’u.

Zaplanuj orientacyjny układ treści oraz wybierz, w którym miejscu będą znajdować się konkretne informacje. Bardzo ważne, by:
  • tekst miał przejrzystą strukturę i był podzielony na akapity,
  • posiadał tytuł, który zachęci odbiorców do czytania,
  • zawierał wstęp będący wprowadzeniem do tematu,
  • przedstawiał informacje ułożone w logicznym porządku,
  • był zakończony zgrabnym podsumowaniem.

Poza ustaleniem układu tekstu, ważne byś określił sobie deadline. Pamiętaj, by podejść do sprawy realnie i nie ustalać sobie zbyt wyśrubowanych terminów. Na początku pisanie może nie iść Ci tak sprawnie, jak oczekujesz.

Kiedy określisz sobie planowaną godzinę zakończenia prac, ułóż dokładniejszy grafik, ustalając np. że w każdej godzinie pisania mają powstać dwa lub trzy akapity. Taki plan pozwoli Ci uniknąć iluzji, że masz jeszcze dużo czasu. W ten sposób od początku będziesz pracować z pełnym wytężeniem. Dzięki temu, na późniejszym etapie pracy nie będziesz musiał pisać w pośpiechu, co mogłoby mieć negatywny wpływ na jakość tekstu, a w efekcie na pozycjonowanie.

 

Unikaj dekoncentracji

 

Bardzo ważne byś na czas pisania zrezygnował ze wszystkiego, co Cię rozprasza – wycisz telefon, wyłącz radio itd. Każdy czynnik sprawiający, że Twoje myśli odlatują, znacząco wpłynie na spowolnienie pracy. Najlepiej jeśli usiądziesz i za pierwszym podejściem napiszesz cały tekst. Jeśli zaczniesz robić sobie przerwy, podczas których będziesz zajmować się czymś innym, praca będzie przebiegała jeszcze wolniej.

Teksty na bloga najlepiej tworzyć w czasie, w którym nikt nie będzie Cię niepokoił, a Ty będziesz mógł skupić się na jednym zadaniu.

 

Ważniejsza jest jakość

 

Opierając się na powyższych wskazówkach możesz tworzyć treści atrakcyjne dla swoich odbiorców, poświęcając na to niewiele czasu. Chociaż szybkość pisania jest ważna, pamiętaj, że jakość jest od niej ważniejsza. Nieciekawe teksty nie spotkają się z entuzjastycznym odbiorem. Stawiając pośpiech ponad jakością, nie oszczędzasz czasu potrzebnego do napisaniu tekstów, tylko marnujesz go na zajmowanie się niskiej jakości wpisami.

Źródła:  Quick Sprout HubSpot Blogs;  copyblogger;  Ghost

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:05 min 29.03.2017 Nuda. Nic się nie dzieje. Null. Na pewno nie w reklamie. Tu ciągle coś wrze, kipi, dymi, a czasem spada jak grom z jasnego nieba – niczym tajna aktualizacja algorytmu Pingwin kilka miesięcy temu. Jednak nie można zaprzeczyć, iż w każdej branży lepsze i gorsze sezony występują. Szczególnie duże wahania widać u firm o asortymencie produktów bądź usług nastawionych na konkretną okazję lub porę roku. Jak mogą się promować? O czym powinny pamiętać? Jak wykorzystać sezon ogórkowy w branży w przygotowaniu do prawdziwych żniw? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Gotowi? Do dzieła! Czyli o tym, jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania? Ikona 07:25 min 24.10.2022 Jak zaprojektować skuteczny przycisk call to action? Jak zachęcić użytkowników do pobrania e-booka, zapisania się do newslettera i kupna produktu przy użyciu wezwania do działania? Poznajcie  niezawodne techniki, dzięki którym Wasza strona internetowa zacznie generować większy ruch, a słupki konwersji poszybują w górę. Przetestujcie je i przekonajcie się, że dobre CTA robi różnicę! Wdrożenie kilku prostych zasad pomoże Wam nakłonić odbiorców do kliknięcia. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 13.07.2016 Czy pod sympatycznymi nazwami algorytmów kryją się rasiści? Chociaż trudno w to uwierzyć, gigant z Mountain View musiał w zeszłym miesiącu zmierzyć się z podobnymi zarzutami. Jak zwykle w tego typu kwestiach, rozgorzała dyskusja na temat politycznej poprawności i granic wolności słowa. A może problem nie leży w Google, a w samych użytkownikach wyszukiwarki? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700