Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 17.01.2013

Przeglądarka Yandex – ewolucja, rewolucja czy może odgrzewany kotlet?

Przeglądarka Yandexu (o jakże zaskakującej nazwie: „Yandex”), zaprezentowana została podczas Yet another Conference 2012 w końcówce minionego roku. Co wyróżnia ją spośród konkurencji? Otóż jest ona stworzona od początku do końca z myślą o osobie przeglądającej Internet rosyjski. Dlatego też wszelkie udogodnienia przeznaczone są głównie dla odbiorcy spędzającego większość, jeśli nie cały swój czas, w „runecie”.

 

Przyjrzyjmy się jeszcze ciepłej wersji 1.0, którą można ściągnąć ze strony http://browser.yandex.ru/.

Yandex.Przeglądarka czy też Yandex.Browser (jak należałoby chyba przetłumaczyć nazwę tego produktu) pozwala użytkownikowi na normalne, czyli z użyciem rosyjskiej klawiatury, wpisywanie w pasek przeglądarki nazw stron. Chcąc np. sprawdzić swoją pocztę (oczywiście najlepiej mieć konto w serwisie Yandex), wystarczy wpisać „почта”, a przeglądarka zrozumie nasz wpis i sama podpowie odpowiednią stronę. Jest to rzeczywiście spore udogodnienie, choć nie jest ono innowacyjne, biorąc pod uwagę konkurencję. Przeglądarka Yandex umożliwia także szybkie przetłumaczenie strony internetowej z obcego na nasz język, co niemal skopiowane jest od Google Chrome.

 

Spośród innych ułatwień jakie oferuje przeglądarka Yandex wymienić należy przede wszystkim wyświetlanie ulubionych zakładek po kliknięciu w pasek przeglądarki.

 

 

Dosyć mocnymi atutami przemawiającym za zmianą z obecnie używanej przeglądarki na Yandex mogą być: łatwość przeniesienia wszystkich swoich zakładek oraz ochrona przed zagrożeniami sygnowana przez firmę Kaspersky. Z drugiej strony przeniesienie zakładek nie sprawia problemów właściwie w żadnej z najbardziej popularnych przeglądarek, a trudno sobie wyobrazić, aby ktokolwiek jeszcze mógł funkcjonować w Internecie bez choćby podstawowej ochrony antywirusowej.

 

W odpowiedzi na zadane w tytule pytanie wykluczyć można więc na pewno słowo rewolucja – przeglądarka Yandex nie wnosi rozwiązań, które zmieniają nasze spojrzenie na przeglądarki internetowe. Oczywiście trudno jest ustosunkować się do ułatwień przygotowanych z myślą o rosyjskich użytkownikach, choć trudno się oprzeć wrażeniu, że głównie promują one produkty własne Yandex. Яндекс.Браузер na pewno nie jest jednak również odgrzewanym kotletem, choć nikt nie ukrywa, że została ona zbudowana na bazie Google Chrome. Pozostaje więc ewolucja, ale ewolucja nie technologiczna, a marki Yandex.

 

 

Ewolucyjny charakter rozwoju marki Yandex wywołuje kilka analogii z drogą, po której kroczył kiedyś Google (i wg części obserwatorów wciąż kroczy). Stopniowe poszerzanie zakresu usług, zwiększanie ilość mniej lub bardziej autorskich produktów oraz umacnianie swojej pozycji i pozyskiwanie przewagi w coraz to nowych obszarach na pewno nie odbije się firmie Yandex czkawką. W swojej do bólu prostej propozycji widać nie chęć zdominowania rynku przeglądarek internetowych, ale zaznaczenia swojej obecności w kolejnym obszarze wirtualnego świata. Czy Google zadrżał? Wątpliwe, ale wątpliwe jest również czy to było celem Yandex.

 

Źródło: Yandex Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:30 min 04.09.2008 W naszym kraju wciąż jeszcze pokutuje przeświadczenie, że duże, znane marki nie muszą inwestować w promocję swojego wizerunku. Jak pokazuje przykład największych brandów z USA to właśnie Ci najwięksi bardzo mocno skupiają się na dbaniu o swój wizerunek - również poprzez kampanie w wyszukiwarkach, w wynikach płatnych i organicznych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 03.02.2011 Numerowanie wyników wyszukiwania jest możliwe dzięki dodatkom do internetowch przeglądarek.  Cieszą się one rosnącą popularnością ze względu na liczne udogodnienia, jakie przynoszą: zwiększenie komfortu poruszania się w sieci dla internautów i większa łatwość monitorowania widoczności serwisu w wynikach przez właścicieli stron. Do wykorzystania jest wiele rodzajów wtyczek, dostępnych w sieci, na przykład Google Ordered List. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:35 min 15.04.2020 Long Tail SEO jest w Polsce wciąż nie dość rozpowszechnioną metodą na promowanie strony w wyszukiwarkach. Patrząc jednak na obecny, szybki wzrost konkurencyjności głównych wyrażeń kluczowych warto zwrócić uwagę na opcje "długiego ogona" przy doborze fraz, bo takie pozycjonowanie może okazać się dla nas tańsze, a przy tym bardziej skuteczne. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700