Ikona 02:40 min Ikona 17.01.2013

Przeglądarka Yandex – ewolucja, rewolucja czy może odgrzewany kotlet?

Przeglądarka Yandexu (o jakże zaskakującej nazwie: „Yandex”), zaprezentowana została podczas Yet another Conference 2012 w końcówce minionego roku. Co wyróżnia ją spośród konkurencji? Otóż jest ona stworzona od początku do końca z myślą o osobie przeglądającej Internet rosyjski. Dlatego też wszelkie udogodnienia przeznaczone są głównie dla odbiorcy spędzającego większość, jeśli nie cały swój czas, w „runecie”.

 

Przyjrzyjmy się jeszcze ciepłej wersji 1.0, którą można ściągnąć ze strony http://browser.yandex.ru/.

Yandex.Przeglądarka czy też Yandex.Browser (jak należałoby chyba przetłumaczyć nazwę tego produktu) pozwala użytkownikowi na normalne, czyli z użyciem rosyjskiej klawiatury, wpisywanie w pasek przeglądarki nazw stron. Chcąc np. sprawdzić swoją pocztę (oczywiście najlepiej mieć konto w serwisie Yandex), wystarczy wpisać „почта”, a przeglądarka zrozumie nasz wpis i sama podpowie odpowiednią stronę. Jest to rzeczywiście spore udogodnienie, choć nie jest ono innowacyjne, biorąc pod uwagę konkurencję. Przeglądarka Yandex umożliwia także szybkie przetłumaczenie strony internetowej z obcego na nasz język, co niemal skopiowane jest od Google Chrome.

 

Spośród innych ułatwień jakie oferuje przeglądarka Yandex wymienić należy przede wszystkim wyświetlanie ulubionych zakładek po kliknięciu w pasek przeglądarki.

 

 

 

Dosyć mocnymi atutami przemawiającym za zmianą z obecnie używanej przeglądarki na Yandex mogą być: łatwość przeniesienia wszystkich swoich zakładek oraz ochrona przed zagrożeniami sygnowana przez firmę Kaspersky. Z drugiej strony przeniesienie zakładek nie sprawia problemów właściwie w żadnej z najbardziej popularnych przeglądarek, a trudno sobie wyobrazić, aby ktokolwiek jeszcze mógł funkcjonować w Internecie bez choćby podstawowej ochrony antywirusowej.

 

W odpowiedzi na zadane w tytule pytanie wykluczyć można więc na pewno słowo rewolucja – przeglądarka Yandex nie wnosi rozwiązań, które zmieniają nasze spojrzenie na przeglądarki internetowe. Oczywiście trudno jest ustosunkować się do ułatwień przygotowanych z myślą o rosyjskich użytkownikach, choć trudno się oprzeć wrażeniu, że głównie promują one produkty własne Yandex. Яндекс.Браузер na pewno nie jest jednak również odgrzewanym kotletem, choć nikt nie ukrywa, że została ona zbudowana na bazie Google Chrome. Pozostaje więc ewolucja, ale ewolucja nie technologiczna, a marki Yandex.

 

 

 

Ewolucyjny charakter rozwoju marki Yandex wywołuje kilka analogii z drogą, po której kroczył kiedyś Google (i wg części obserwatorów wciąż kroczy). Stopniowe poszerzanie zakresu usług, zwiększanie ilość mniej lub bardziej autorskich produktów oraz umacnianie swojej pozycji i pozyskiwanie przewagi w coraz to nowych obszarach na pewno nie odbije się firmie Yandex czkawką. W swojej do bólu prostej propozycji widać nie chęć zdominowania rynku przeglądarek internetowych, ale zaznaczenia swojej obecności w kolejnym obszarze wirtualnego świata. Czy Google zadrżał? Wątpliwe, ale wątpliwe jest również czy to było celem Yandex.

 

Źródło: Yandex Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 21.02.2013 Mimo że Google to firma internetowa, jej właściciele planują też podbić tradycyjny rynek sprzedaży. Idąc za przykładem konkurencji korporacja otworzy swoje punkty w największych miastach Stanów Zjednoczonych – być może jeszcze w tym roku. Popularność, jaką cieszą się jej produkty wskazuje na to, że przedsięwzięcie to ma szansę na sukces. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 21.02.2013 Pierwsze testy nowej wyszukiwarki Facebooka Graph Search już za nami. Już teraz, choć dopiero w wersji testowej, ukazuje ona, jak wielkie możliwości daje użytkownikom serwisu. Chcesz wyszukać „singielki, które lubią pizzę i mieszkają w Krakowie” albo "chińskie restauracje w Warszawie, w których jedli Twoi znajomi"? Nic łatwiejszego! Zobacz, jak to działa. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:50 min 11.01.2013 Zespół Certyfikowanych Specjalistów Google AdWords wzmocniły trzy nowe osoby, na co dzień pracownicy Pionu Obsługi Klienta. Razem tworzymy siłę! Siłę, która owocnie wpływa na budowanie pozytywnych relacji z naszymi Klientami, gdzie kluczowe są nie tylko efekty, ale również wiedza, doświadczenie i dobre rozeznanie w szeroko pojętym rynku SEM. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700