Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 7:15 min Ikona 08.07.2019

Content Marketing jako narzędzie reklamy w Internecie cz.2 – czy warto tworzyć strategię?

Content marketing cieszy się dużą popularnością, ponieważ zapewnia wymierne korzyści zarówno firmie, jak i jej klientom. Bazuje na tym, że odbiorcy wybierający produkty nie potrzebują reklam, tylko przydatnych, praktycznych informacji. Dzięki stosowaniu strategii content marketingowych, dajemy użytkownikom to, czego potrzebują, a tym samym sprawiamy, że zapamiętują naszą markę jako wiarygodną i oferującą wartościowe informacje.

Niestety sama publikacja treści nie wystarczy. Bardzo ważne, by miały one spójny przekaz, odpowiadający potrzebom klientów. Właśnie dlatego pojawia się konieczność opracowania strategii content marketingowej. Dzięki niej wszystkie publikowane treści będą spójne i dostosowane do specyfiki branży oraz potrzeb poszczególnych odbiorców. W ten sposób wyróżnienie się na tle konkurencji oraz odniesienie sukcesu stanie się dużo łatwiejsze.

Chociaż ilość treści, która każdego dnia trafia do Internetu, przewyższa możliwości przerobowe jej odbiorców, ogromnym błędem byłoby uznanie, że powstaje za dużo contentu.  Warto pamiętać, że wiele osób robiących zakupy przez Internet działa pod wpływem informacji zawartych na stronach. Z tego powodu każda firma stara się „uzbroić” swoją markę w artykuły, posty lub grafiki, przyciągające potencjalnych klientów. Warto pamiętać także, że treści wysokiej jakości mają ogromny wpływ na pozycjonowanie stron.

 

Czemu planowanie jest konieczne?

 


Od tego, jaki content znajdzie się na stronie, zależą wrażenia osób, które ją odwiedzają. Właśnie dlatego należy dostosować treści i formę przekazu do potencjalnych klientów. Content musi być zrozumiały i zaprezentowany w przystępny sposób. Prowadząc sprzedaż ubrań dla nastolatków, nie będziemy pisać artykułów specjalistycznych na temat stosowanych materiałów, tylko luźno napisane poradniki modowe. Takie elementy kampanii, muszą być określone już na etapie planowania. Dzięki temu, możemy mieć pewność, że od początku do końca nasze działania będą miały spójny przekaz, dostosowany do użytkownika. W efekcie możemy uniknąć niejednej wizerunkowej wpadki.

Nasz plan powinien uwzględniać także fakt, że działania content marketingowe nie powinny ograniczać się tylko do jednej płaszczyzny np. do firmowego bloga. Powinien zawierać także aktywność na łamach portali społecznościowych, YouTube oraz wielu innych kanałach. Dzięki  strategii wszystkie czynności będą skoordynowane i przeprowadzone w odpowiednim czasie. Stworzenie planu sprawi, że nie zgubimy się w gąszczu działań reklamowych.

 

Tworzenie strategii

 

 

Pierwszy krok – solidny research

 

Żeby zaplanować publikację określonych treści, wcześniej należy przeprowadzić research w poszukiwaniu informacji oraz tematów. Bardzo ważne jest zapoznanie się z tym, co oferuje konkurencja oraz czego potrzebują potencjalni klienci. Dzięki temu można określić typ contentu, który sprawdza się w danej branży. Mogą to być np. posty publikowane na blogu, filmiki instruktażowe lub wpisy trafiające na portale społecznościowe.

 

KPI jako wskaźniki sukcesów

 

Gdy zabieramy się do planowania, konieczne jest określenie  celu biznesowego. Niestety ten etap jest bardzo często pomijany lub traktowany zbyt powierzchownie. Należy jednak pamiętać, że bez wyraźnego celu, nie można stworzyć spójnej strategii, a późniejsze określenie rezultatów jej wprowadzenia będzie utrudnione.

Na tym etapie warto wyznaczyć sobie KPI (Key Performance Indicators – kluczowe wskaźniki efektywności) pozwalające na określenie skuteczność naszej strategii na danym etapie. Najprościej ujmując, KPI są celami, których osiągnięcie będzie świadczyć o skuteczności  działań. Ich wykorzystanie pomoże określić, czy wybrana przez nas strategia marketingowa odnosi sukcesy. Warto, by wskaźniki zawierały np. informacje, że na danym etapie oczekujemy większej liczby osób zapisujących się do newslettera lub zwiększenia ruchu na stronie.

Przykładowo, przyjmujemy założenie, że do czasu aż na blogu będzie dziesięć artykułów, ruch powinien wzrosnąć o 20%. W momencie, gdy dziesiąty tekst zostaje opublikowany, możemy sprawdzić, na ile nasza strategia była w stanie sprostać pierwotnym założeniom.
Oczywiście należy pamiętać, by KPI było realistycznie określone, ponieważ tylko wtedy będzie w stanie pokazać nam wiarygodny obraz sytuacji.  Nie należy brać pod uwagę przywołanych w przykładzie  20%, ponieważ te wartości mogą być różne, zależnie od wielu czynników np. branży, w której działa firma.

 

Odpowiedni content dla wybranej grupy docelowej

 

Gdy chcemy zaplanować skuteczne działanie, bardzo ważne, byśmy dobrze określili grupę docelową, która będzie potencjalnym odbiorcą naszych towarów lub usług. To do niej będziemy kierować nasze treści. W tym celu warto opracować personę.  Przy jej pomocy łatwiej  można przewidzieć, jakie są potrzeby naszego odbiorcy i jak je spełnić. Na tym etapie ustalamy typ treści dedykowanych dla naszego odbiorcy i określamy, jakie korzyści będzie czerpał z wizyty na naszej stronie.
Dla ułatwienia można skorzystać ze wzoru:
 Zapewniamy [określonej grupie społecznej][typ contentu] dzięki czemu [cel biznesowy].

Np. Zapewniamy przedsiębiorcom porady odnośnie marketingu w Internecie dzięki czemu nasza strona jest chętnie odwiedzana.

Content marketing wpływa na nasz wizerunek, który powinien być dostosowany do oczekiwań odbiorcy. Pamiętajmy, że w inny sposób dotrzemy do seniorów, w inny do nastolatków. Właśnie dlatego każdy element naszych działań musi być dokładnie przemyślany i dostosowany do założonych celów. Jeśli chcemy trafić do młodzieży, to pod ich kątem musimy dobierać tematy na bloga. Do ich potrzeb i upodobań powinny być dostosowane działania podejmowane przez firmę, wykorzystywane środki przekazu, a nawet wartości wyznawane przez firmę.

Ważną rolę odgrywają nie tylko przekazywane informacje, ale także ich forma np. język i oprawa wizualna. Inne grafiki sprawdzą się w przypadku przedsiębiorstwa produkującego uszczelki, inne będą pasowały do producenta wózków dla niemowląt. Podobnie sprawa wygląda ze stosowanym językiem oraz każdym innym elementem contentu. Umiejętny wybór takich elementów pozwoli zwiększyć przystępność przekazu oraz sprawić, że będziemy wiarygodniejsi dla odbiorców.

 

O czym pamiętać?

 


Wiele strategii upada, ponieważ ich założenia są zbyt sztywne, przez co nie mogą być dostosowane do nieustannie zmieniającego się środowiska internetowego oraz zainteresowań użytkowników. Właśnie dlatego naszą aktywność trzeba planować w taki sposób, by poszczególne kroki były możliwie jak najbardziej elastyczne i mogły być dopasowane do aktualnie panujących trendów np. jeśli jakiś temat, produkt lub usługa wzbudza u użytkowników większe zainteresowanie,  jest to temat, któremu warto poświęcić więcej uwagi.

Cały nasz wysiłek może pójść na marne, jeśli nie zadbamy o optymalizację strony internetowej pod kątem pozycjonowania. Bez tego strona będzie miała niewielkie szanse pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, trafić do odbiorców. Dlatego bardzo ważne jest jej zoptymalizowanie, dobranie słów kluczowych, odpowiednie nasycenie nimi tekstów oraz cała reszta prac z zakresu SEO.

 

Reasumując

 

Określenie strategii content marketingowej jest bardzo ważne, ponieważ pozwala na prowadzenie świadomych i spójnych działań, mających szansę trafić do potencjalnych użytkowników. Rezygnując z planowania swoich działań w Internecie działamy na oślep, a możliwość odniesienia sukcesu jest uzależniona od przypadku.

W tym celu warto opracować personęi dostosować do niej podejmowaną tematykę oraz wykorzystywane środki przekazu. Chcąc widzieć progres naszych działań, powinniśmy korzystać z  KPI, które pozwolą nam określić skuteczność podejmowanych działań. Pamiętajmy także, by zawsze być elastycznym i reagować na zmieniającą się sytuację. Więcej informacji dotyczących wykorzystania content marketingu pojawi się już niebawem,  w kolejnej części poradnika.

Źródła: State Of DigitalOptinMonster; Convince & Convert;  CoShelude; webcertain

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 20.08.2014 Jak bardzo podobał się Wam nasz ostatni artykuł o efektywnym kreowaniu marki w sieci? W niniejszym chcemy nieco szerzej odnieść się do nieograniczonych możliwości  Internetu, jako najtańszego i najskuteczniejszego źródła promocji, w unikalnym połączeniu analityki, kreatywności oraz indywidualnego podejścia do przyszłego klienta. Na przykładzie kilku kampanii pokazujemy, jak mozna wywołać emocje, które zwiążą konsumenta z marką. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:40 min 11.07.2017 Miło nam poinformować, że od teraz nasza firma posiada wszystkie możliwe specjalizacje Google'a - do naszej dotychczasowej kolekcji dołączyła specjalizacja video. Dzięki niej nasi Klienci mają pewność, że prowadzone przez nas kampanie cechuje wysoki stanard realizacji, a nasi specjaliści posiadają ogromną wiedzę na temat usług Google Adwords, którą następnie wykorzystują podczas swojej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zmiana w strukturze Sunrise System Ikona 04:50 min 04.08.2021 Ostatnie miesiące to dla nas bardzo intensywny okres, obfitujący w wiele zmian. Przeprowadziliśmy rebranding, ale też wdrożyliśmy do sprzedaży nowe, a wręcz innowacyjne usługi. Dziś chcemy poinformować o zmianach w strukturach organizacyjnych, ponieważ stanowisko Prezesa Sunrise System obejmuje Miron Kłosińskim, zaś tymczasowa prezeska Sandra Górecka, awansuje w strukturach Grupy do grona C-level. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700