Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:15 min Ikona 05.06.2019

Content Marketing jako narzędzie reklamy w Internecie cz.1

Niniejszy artykuł rozpoczyna cykl tekstów dotyczących Content Marketingu. Pierwszy z nich ma za zadanie przybliżyć czytelnikowi tę strategię reklamową oraz wskazać przyczyny jej popularności.

Content Marketing polega na zwracaniu uwagi potencjalnych odbiorców na markę za pomocą wartościowych treści.  Przykładowo, jeśli zajmujemy się produkcją proszku do pieczenia, doskonałym posunięciem będzie umieszczenie na blogu np. przepisów na ciasta. Takie wpisy z pewnością przydadzą się naszym obecnym klientom, ocieplą wizerunek marki, a do tego przyciągną nowych odbiorców, którzy trafią na naszą witrynę poszukując przepisów.

Popularność Content Marketingu

Czy takie podejście do reklamy jest popularne? Żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie, wystarczy zrozumieć, że dziennie na Facebooku pojawia się ponad 55 milionów wpisów, 500 milionów tweetów oraz cztery miliony postów na blogach. Duża część z tych wpisów należy do przedsiębiorstw, które w ten sposób realizują strategie content marketingowe. Taki ogrom z informacji z pewnością świadczy o popularności Content Marketingu. Niestety sprawia także, że bardzo trudno wybić się i przyciągnąć do siebie odbiorców. Ze względu na to, że ilość powstającej treści jest obecnie znacznie większa, niż użytkownicy mogliby odebrać, ich uwagę przyciągają jedynie najatrakcyjniej podane informacje.  Właśnie dlatego, pamiętając, że konkurencja nie śpi i również dba o stronę swojej firmy, należy przyłożyć się  do tego, by publikowany przez nas content był jeszcze lepszy.

Chociaż ilość treści, która każdego dnia trafia do Internetu, przewyższa możliwości przerobowe jej odbiorców, ogromnym błędem byłoby uznanie, że powstaje za dużo contentu. Aż  75% osób dokonujących zakupów przez Internet, działa pod wpływem contentu znajdującego się na stronie. Z tego powodu każda firma stara się „uzbroić” swoją markę w artykuły, posty lub grafiki, przyciągające potencjalnych klientów. Warto pamiętać także, że treści wysokiej jakości mają ogromny wpływ na pozycjonowanie.

Chcąc zostać docenionym przez odbiorców, trzeba zapewniać im content najwyższej jakości. Warto zaznaczyć, że chodzi o treści w bardzo szerokim znaczeniu, nie można ograniczać się jedynie do tekstów, warto wykorzystywać również grafiki, filmiki oraz wszystkie inne formy przekazu, które wpłyną na pozytywny odbiór strony.

Wiele osób z pewnością zastanawia się – czy działania tego typu to nowoczesny wynalazek, który swoje źródło ma w Internecie? Nic z tych rzeczy. Techniki reklamowe polegające na oferowaniu odbiorcy  różnego rodzaju atrakcyjnych treści, w celu zwrócenia uwagi na markę, doskonale sprawdzały się na długo przed wynalezieniem Internetu. Całą listę przykładów przedstawi nam filmik zamieszczony na Youtube przez Content Marketing Institute.

Warto zwrócić uwagę na prezentowaną na filmie oś czasu, która pokazuje, że przedsiębiorstwa już od ponad stu lat wykorzystują Content Marketing w walce o klienta. Stworzenie i popularyzacja Internetu dały jedynie fundament, na którym budowane są nowoczesne strategie. Po co przygotowywać strategię content marketingową?  

Niestety sama publikacja treści nie jest wystarczająca. Bardzo ważne, by działania miały spójny przekaz, odpowiadający potrzebom klienta. Właśnie dlatego pojawia się konieczność opracowania strategii content marketingowej. Dzięki niej wszystkie publikowane treści będą spójne i dostosowane do specyfiki branży oraz potrzeb poszczególnych odbiorców. Zorganizowane działanie pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i odnieść sukces.

O strategii można myśleć, jak o planowaniu swojego wystąpienia w konkursie, w którym główną nagrodą jest zwrócenie na siebie uwagi potencjalnych klientów, a w efekcie zachęcenie ich do skorzystania z ze swoich usług lub zakupu produktów. Bez zwycięstwa w tych trudnych zawodach praktycznie nie ma szansy zostać zauważonym.

Właśnie dlatego odpowiednia strategia jest kluczem do sukcesu. Niestety, mimo błyskawicznego rozwoju reklamy w Internecie, świadomość wielu przedsiębiorców jest nadal niewielka. Zgodnie z badaniami CMI (Content Marketing Institute), aż 63% firm nie posiada dokładnie określonej i udokumentowanej strategii. Bez niej sukces w sieci to jedynie kwestia przypadku. W razie porażki, cały wysiłek i środki zainwestowane w reklamę w Internecie, zostają zmarnowane.

Ogromna liczba firm ignorujących potrzebę posiadania planu działań w Internecie to doskonała wiadomość dla wszystkich świadomych przedsiębiorców. Rezygnując ze strategii, takie przedsiębiorstwa sprawiają, że wyniki ich pracy są przypadkowe, co ułatwia wybicie się firmom, które przyłożą się do stworzenia planu.

Content Marketing, a pozycjonowanie

Content Marketing niesie za sobą wiele korzyści, a jedną z nich jest pozytywny wpływ pozycjonowanie. Publikowanie w internecie atrakcyjnych treści, nie tylko ociepla wizerunek marki i sprawia, że trafiają do nas nowi klienci, ale także wpływa na pozycję witryny w rankingu wyszukiwania.

Umieszczając na stronie wartościowe artykuły, wpływamy na autorytet oraz wiarygodność naszego serwisu. Warto pamiętać, że są to czynniki doceniane przez Google i wpływające na pozycjonowanie. Ponadto jest szansa, że użytkownicy, którym spodoba się zawartość naszej strony, umieszczą do niej link np. w mediach społecznościowych.

Reasumując

 

Jeśli chcesz, by Twoja marka wybiła się w internecie, musisz zaoferować odbiorcom interesujące treści, które przykują ich uwagę i zachęcą do odwiedzenia witryny. Pomocne będzie wcześniejsze ustalenie spójnej strategii działania, która sprawi, że każdy ruch będzie zaplanowany, a jego rezultat możliwy do przewidzenia. Jak opracować taką strategię? Tego dowiesz się z kolejnej części poradnika, która pojawi się już niebawem.
 
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55