Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 07.08.2012

Yandex vs Google – turecki pojedynek

Marketingowa wojna pomiędzy kalifornijskim gigantem a rosyjskim potentatem zaczęła się rozprzestrzeniać poza kraje  blisko związane z Rosją i językiem rosyjskim. Po nie tak dawnym uruchomieniu swojej przeglądarki w Turcji, Yandex ogłasza swoje ambitne plany pozyskania części tamtejszego rynku, zmonopolizowanego przez Google.

Z wywiadu udzielonego przez nowego szefa Yandex na Turcję, Mehmeta Ali Yalçındağa, wynika, że w przeciągu 3 do 5 lat planują oni odebrać od 15 do 20 procent od Google. Całościowym źródłem dochodów Yandex w Turcji mają być reklamy. Z kolei prezes Yandex, Ilya Segalovich, rozszerzając wypowiedź Yalçındağa stwierdził, iż będą zadowoleni, jeśli do końca roku uzyskają 5% tamtejszego rynku. Jednym z powodów ekspansji na rynek turecki była, wg Segalovicha niska jakość usług świadczonych przez Google w tamtym kraju.

Jak wiadomo, konkurencja napędza rynek i zmusza graczy do podnoszenia jakości swoich usług. Brak takiej motywacji w Turcji spowodował, iż poziom tych usług był niższy niż na innych rynkach – przynajmniej według prezesa Segalovicha. Jest to szansa dla Yandex, któremu dzięki temu będzie łatwiej konkurować z amerykańskim gigantem. Ponadto statystyka z innych krajów pokazuje, że w krajach gdzie istnieje konkurencja na rynku wyszukiwarek lider ma ok. 60% rynku, a wicelider – 20 do 30%. Pierwszym etapem działalności Yandex w Turcji ma być zdobycie właśnie takiego udziału w rynku.

Wydaje się, iż obecna sytuacja w Turcji jest bardzo interesującym zobrazowaniem stwierdzenia mówiącego, że najlepszą obroną jest atak. Yandex rozpoczyna swoją ofensywę na rynku zdominowanym przez Google, nie skupiając się jedynie na obronie swojej silnej pozycji w Rosji. Doświadczenia wyniesione z konkurowania z Google w rodzimym Internecie powinny również zaprocentować na obcym rynku.

Czy Yandex planuje dalszą ekspansję? Ilya Segalovich przyznaje,  że są takie plany, ale na razie nie chciał zdradzić konkretnego kierunku działań jego firmy. Przyznał jedynie, że będzie to raczej jeden  z europejskich krajów, a nie na przykład kraje bliskiego wschodu. Czy będzie to Polska? Na pewno nie jest to wykluczone.

Źródła:

The Wall Street Journal Blog

Hurriyet Daily News

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 31

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023 Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 25.04.2016 Z roku na rok coraz więcej marek kładzie nacisk na to, aby dogodzić kobiecie. Na sklepowych półkach możemy zauważyć produkty, które pozwolą jej „najlepiej o siebie zadbać”, na ekranach co i rusz pojawiają się reklamy czy spoty, mające podkreślać kobiece atuty, a potrzeby płci pięknej coraz częściej zaczynają grać pierwsze skrzypce w działaniach promocyjnych. Dlaczego? Badania marketingowe udowadniają, że dotarcie do kobiety pozwala uzyskać nadzwyczaj dobre rezultaty – takie, jakich nie daje żaden inny sposób reklamy. Tylko... jak do niej dotrzeć? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:20 min 21.06.2013 Spotkania branży sem z Google przekraczają granice. Tegoroczny event nie był skierowany jedynie do polskich agencji sem. Tym razem Warszawę odwiedziło również kilkadziesiąt firm z branży marketingu internetowego z kilkunastu krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Tematem spotkania był szeroko pojęty eksport, integracja rozwiązań reklamowych i… koniec Programu Google dla Agencji. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700