Ikona 02:00 min Ikona 07.08.2012

Yandex vs Google – turecki pojedynek

Marketingowa wojna pomiędzy kalifornijskim gigantem a rosyjskim potentatem zaczęła się rozprzestrzeniać poza kraje  blisko związane z Rosją i językiem rosyjskim. Po nie tak dawnym uruchomieniu swojej przeglądarki w Turcji, Yandex ogłasza swoje ambitne plany pozyskania części tamtejszego rynku, zmonopolizowanego przez Google.

Z wywiadu udzielonego przez nowego szefa Yandex na Turcję, Mehmeta Ali Yalçındağa, wynika, że w przeciągu 3 do 5 lat planują oni odebrać od 15 do 20 procent od Google. Całościowym źródłem dochodów Yandex w Turcji mają być reklamy. Z kolei prezes Yandex, Ilya Segalovich, rozszerzając wypowiedź Yalçındağa stwierdził, iż będą zadowoleni, jeśli do końca roku uzyskają 5% tamtejszego rynku. Jednym z powodów ekspansji na rynek turecki była, wg Segalovicha niska jakość usług świadczonych przez Google w tamtym kraju.

Jak wiadomo, konkurencja napędza rynek i zmusza graczy do podnoszenia jakości swoich usług. Brak takiej motywacji w Turcji spowodował, iż poziom tych usług był niższy niż na innych rynkach – przynajmniej według prezesa Segalovicha. Jest to szansa dla Yandex, któremu dzięki temu będzie łatwiej konkurować z amerykańskim gigantem. Ponadto statystyka z innych krajów pokazuje, że w krajach gdzie istnieje konkurencja na rynku wyszukiwarek lider ma ok. 60% rynku, a wicelider – 20 do 30%. Pierwszym etapem działalności Yandex w Turcji ma być zdobycie właśnie takiego udziału w rynku.

Wydaje się, iż obecna sytuacja w Turcji jest bardzo interesującym zobrazowaniem stwierdzenia mówiącego, że najlepszą obroną jest atak. Yandex rozpoczyna swoją ofensywę na rynku zdominowanym przez Google, nie skupiając się jedynie na obronie swojej silnej pozycji w Rosji. Doświadczenia wyniesione z konkurowania z Google w rodzimym Internecie powinny również zaprocentować na obcym rynku.

Czy Yandex planuje dalszą ekspansję? Ilya Segalovich przyznaje,  że są takie plany, ale na razie nie chciał zdradzić konkretnego kierunku działań jego firmy. Przyznał jedynie, że będzie to raczej jeden  z europejskich krajów, a nie na przykład kraje bliskiego wschodu. Czy będzie to Polska? Na pewno nie jest to wykluczone.

Źródła:

The Wall Street Journal Blog

Hurriyet Daily News

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:20 min 29.08.2012 Populacja internautów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej stale wzrasta.  Dowodzą tego wyniki badań, które zostały przeprowadzone przez lidera w badaniach internetu - firmę Gemius, we współpracy z IAB Europe w ramach kolejnej edycji raportu "Do you CEE?" The Internet Market of Central and Eastern Europe 2011. CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) okazuje się najszybszej rozwijającym się na świecie rynkiem reklamowym. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 30.08.2012 Darmowa reklama w Internecie? Dotarcie ze swoim przekazem do precyzyjnie określonej grupy docelowej bez wiążących się z tym kosztów? Jeśli reklamujesz się, po to by zarobić – nie ma siły – musisz inwestować, jeśli jednak działasz charytatywnie, po to, by nieść pomoc innym – Google pomoże również Tobie, znacząco poszerzając Twoje możliwości działania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:50 min 05.06.2012 Do zespołu certyfikowanych specjalistów Google AdWords dołączył kolejny pracownik Sunrise System - Szymon Rydelski. Na co dzień pracuje w bydgoskim oddziale firmy, Centrum Performance Marketing, i zajmuje się planowaniem i realizacją działań promocyjnych dla naszych klientów. Aby zostać certyfiowanym specjalistą, należy zdać kilka egzaminów o różnym poziomie trudności. To tak zwana "korona Google". Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700