Ikona 02:50 min Ikona 31.08.2012

Budżety na promocję w Internecie rosną i będą rosnąć

Firma Webmarketing123 opublikowała raport dotyczący rynku reklamy w Internecie w 2012 roku. Pięciuset amerykańskich specjalistów od marketingu z firm B2B oraz B2C odpowiadało na pytania dotyczące ich oczekiwań, osiągniętych wyników, oraz planów na przyszłość związanych z promocją w Internecie. Wyniki badań potwierdzają wzrostowe trendy panujące w tej branży.

Badania objęły tematykę SEO oraz reklamy kontekstowej.

W pierwszej kolejności ankietowani odpowiedzieli na pytanie o oczekiwania ich firm względem marketingu internetowego. Okazuje się, że przedsiębiorstwa B2B liczą przede wszystkim na wygenerowanie jak największej ilości tzw. leadów (54% pytanych). Z kolei głównym celem firm świadczących usługi klientom indywidualnym jest zwiększenie rozpoznawalności marki (33% odpowiedzi) oraz sprzedaży (tak zadeklarowało 26% pytanych).

SEO

Około 80% przedsiębiorstw w USA korzysta z tej formy promocji. Mniej więcej połowa z nich zatrudnia specjalistę wewnątrz swoich struktur. Zadowolenie z wyników pracy profesjonalnych firm zajmujących się SEO jest aż dwa razy większe niż z wyników pracy zatrudnionego specjalisty.

Wiąże się to z tym, iż branża ta wymaga śledzenia dynamicznie następujących zmian, poszerzania swojej wiedzy oraz wprowadzania najnowszych rozwiązań w celu osiągania jak najlepszych wyników. Tylko sprawnie działający zespół ekspertów jest w stanie na bieżąco reagować na wszystkie zmiany i skutecznie promować daną stronę internetową.

Planowane na 2013 rok budżety u ok. 50% firm nie ulegną zmianie, 45% planuje zwiększyć środki przeznaczane na SEO, a tylko 5% przedsiębiorstw ma w planach zmniejszenie przyszłorocznych budżetów. Jest to potwierdzenie opinii ekspertów, iż branża ta jest obecnie w fazie dynamicznego wzrostu. Za największy sukces w tym obszarze firmy uznają przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie (całościowego i organicznego) oraz pozycje w pierwszej 10 wyników wyszukiwania.

Reklama kontekstowa

Ta forma promocji jest bardziej popularna pośród firm B2C (73%) niż B2B (64%). Około 42% wszystkich przedsiębiorstw woli zatrudnić specjalistę, natomiast 31% firm B2C oraz 20% B2B korzysta z usług firmy zewnętrznej. Tak jak w przypadku SEO, również i tutaj firmy, które zdecydowały się na outsourcing są bardziej zadowolone z osiągniętych wyników niż firmy zatrudniające specjalistę reklamy kontekstowej.

Ogólne trendy związane ze zwiększaniem środków przeznaczanych na reklamę w Internecie mają swoje odzwierciedlenie również w przypadku reklamy kontekstowej. W przypadku B2B 58% przedsiębiorstw nie będzie zmieniało budżetów na 2013 rok, a 31% planuje ich zwiększenie. Jeśli chodzi o firmy B2C 52% z nich nie planuje zmian, a nawet 40% przeznaczy więcej środków na PPC w przyszłym roku. Przedstawione badania wpisują się w ogólnoświatowe trendy dotyczące promocji przedsiębiorstw w Internecie, związane z obserwowanym wzrostem ilości środków przeznaczanych na tę nowoczesną formę reklamy. Ponadto potwierdzają się opinie ekspertów, iż korzystanie z usług firmy zewnętrznej przynosi znacznie lepsze rezultaty niż działania podejmowane na własną rękę, nawet jeśli podejmie się decyzję o zatrudnieniu profesjonalisty w tej dziedzinie.

Źródło: Webmarketing123

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 24.09.2012 Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, reklama displayowa jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display'owej zasadniczo do każdego budżetu - jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają. Najgroźniejszym konkurentem jest marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:55 min 28.09.2012 Jako zwyciężca Wielkiego Konkursu Google 2012 mieliśmy przyjemność gościć w europejskiej centrali Google w Dublinie. Jak zwykle, spotkanie miało bardzo konkretny charakter - rerezentujący firmę Prezes Zarządu Paweł Rybak oraz Starszy SEM Menedżer Piotr Markiewicz wzięli udział w szkoleniach Google w zakresie biznesowego zastosowania funkcjonalności narzędzi Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 30.08.2012 Darmowa reklama w Internecie? Dotarcie ze swoim przekazem do precyzyjnie określonej grupy docelowej bez wiążących się z tym kosztów? Jeśli reklamujesz się, po to by zarobić – nie ma siły – musisz inwestować, jeśli jednak działasz charytatywnie, po to, by nieść pomoc innym – Google pomoże również Tobie, znacząco poszerzając Twoje możliwości działania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700