Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:50 min Ikona 31.08.2012

Budżety na promocję w Internecie rosną i będą rosnąć

Firma Webmarketing123 opublikowała raport dotyczący rynku reklamy w Internecie w 2012 roku. Pięciuset amerykańskich specjalistów od marketingu z firm B2B oraz B2C odpowiadało na pytania dotyczące ich oczekiwań, osiągniętych wyników, oraz planów na przyszłość związanych z promocją w Internecie. Wyniki badań potwierdzają wzrostowe trendy panujące w tej branży.

Badania objęły tematykę SEO oraz reklamy kontekstowej.

W pierwszej kolejności ankietowani odpowiedzieli na pytanie o oczekiwania ich firm względem marketingu internetowego. Okazuje się, że przedsiębiorstwa B2B liczą przede wszystkim na wygenerowanie jak największej ilości tzw. leadów (54% pytanych). Z kolei głównym celem firm świadczących usługi klientom indywidualnym jest zwiększenie rozpoznawalności marki (33% odpowiedzi) oraz sprzedaży (tak zadeklarowało 26% pytanych).

SEO

Około 80% przedsiębiorstw w USA korzysta z tej formy promocji. Mniej więcej połowa z nich zatrudnia specjalistę wewnątrz swoich struktur. Zadowolenie z wyników pracy profesjonalnych firm zajmujących się SEO jest aż dwa razy większe niż z wyników pracy zatrudnionego specjalisty.

Wiąże się to z tym, iż branża ta wymaga śledzenia dynamicznie następujących zmian, poszerzania swojej wiedzy oraz wprowadzania najnowszych rozwiązań w celu osiągania jak najlepszych wyników. Tylko sprawnie działający zespół ekspertów jest w stanie na bieżąco reagować na wszystkie zmiany i skutecznie promować daną stronę internetową.

Planowane na 2013 rok budżety u ok. 50% firm nie ulegną zmianie, 45% planuje zwiększyć środki przeznaczane na SEO, a tylko 5% przedsiębiorstw ma w planach zmniejszenie przyszłorocznych budżetów. Jest to potwierdzenie opinii ekspertów, iż branża ta jest obecnie w fazie dynamicznego wzrostu. Za największy sukces w tym obszarze firmy uznają przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie (całościowego i organicznego) oraz pozycje w pierwszej 10 wyników wyszukiwania.

Reklama kontekstowa

Ta forma promocji jest bardziej popularna pośród firm B2C (73%) niż B2B (64%). Około 42% wszystkich przedsiębiorstw woli zatrudnić specjalistę, natomiast 31% firm B2C oraz 20% B2B korzysta z usług firmy zewnętrznej. Tak jak w przypadku SEO, również i tutaj firmy, które zdecydowały się na outsourcing są bardziej zadowolone z osiągniętych wyników niż firmy zatrudniające specjalistę reklamy kontekstowej.

Ogólne trendy związane ze zwiększaniem środków przeznaczanych na reklamę w Internecie mają swoje odzwierciedlenie również w przypadku reklamy kontekstowej. W przypadku B2B 58% przedsiębiorstw nie będzie zmieniało budżetów na 2013 rok, a 31% planuje ich zwiększenie. Jeśli chodzi o firmy B2C 52% z nich nie planuje zmian, a nawet 40% przeznaczy więcej środków na PPC w przyszłym roku. Przedstawione badania wpisują się w ogólnoświatowe trendy dotyczące promocji przedsiębiorstw w Internecie, związane z obserwowanym wzrostem ilości środków przeznaczanych na tę nowoczesną formę reklamy. Ponadto potwierdzają się opinie ekspertów, iż korzystanie z usług firmy zewnętrznej przynosi znacznie lepsze rezultaty niż działania podejmowane na własną rękę, nawet jeśli podejmie się decyzję o zatrudnieniu profesjonalisty w tej dziedzinie.

Źródło: Webmarketing123

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym są wartości w organizacji? Ikona 4:00 min 21.04.2023 Czytasz tytuł i myślisz: „Wartości firmowe nikomu nie są potrzebne, to brednie, nowomodny wymysł”? Pozwól mi wziąć je w obronę i zobacz, do czego realnie mogą się przydać. Jeżeli zaś czujesz, że temat wartości firmowych jest Ci bliski, to koniecznie przeczytaj ten tekst i podziel się swoją opinią. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketingowe podsumowanie trendów 2021 roku Ikona 04:30 min 30.12.2021 4, 3, 2, 1... Szczęśliwego Nowego Roku! Już za chwilę będziemy wykrzykiwać te życzenia z szampanem w ręku. Zanim jednak oddamy się świętowaniu, warto rzucić okiem na to, co wydarzyło się w minionym roku w branży marketingu internetowego. Przygotowałam krótkie podsumowanie najważniejszych trendów, które królowały w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy i niewykluczone, że będą kontynuowane w 2022 roku. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:55 min 03.12.2013 "Oryginalne teksty" to warta uwagi funkcja udostępniona użytkownikom narzędzia Yandex.Webmaster, która pozwala zgłosić nowe, oryginalne treści przed ich publikacją na stronie internetowej. Eliminuje to w zasadzie problem kopiowania materiałów przez innych użytkowników i znacząco redukuje szkodliwe dla pozycjonowania efekty zjawiska Duplicate Content. Przedstawiamy krótki poradnik, jak skutecznie ochronić swoją własność intelektualną w rosyjskim Internecie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700