Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:45 min Ikona 14.02.2022

Do zakochania jeden krok – subiektywnie najlepsze reklamy z motywem miłości na pierwszym

Do zakochania jeden krok – subiektywnie najlepsze reklamy  z motywem miłości na pierwszym

Marketing edukacyjny – czym jest i jak działa?

Cechą charakterystyczną marketingu edukacyjnego jest fakt, że nasz potencjalny klient otrzymuje od nas darmową dawkę wiedzy. W jaki sposób?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiedza może być przekazywana na wielu różnych poziomach, przy wykorzystaniu rozmaitych metod. Ogranicza nas tutaj jedynie nasza kreatywność.
Jednym z najpopularniejszych sposobów udostępniania informacji użytkownikom jest prowadzenie bloga firmowego. Obecnie, praktycznie każda strona firmowa posiada swojego własnego bloga. Nic w tym dziwnego, jest to jednej z najłatwiejszych i skutecznych sposobów na zwiększenie liczby odwiedzin strony. Wystarczy tylko publikować na nim umiejętnie napisane, fachowe artykuły, zoptymalizowane pod SEO lub skorzystać z usług wyspecjalizowanej agencji. W efekcie, użytkownicy poszukujący odpowiedzi na nurtujące ich pytania, trafią na naszą stronę, dzięki czemu będą mieli również okazję poznać naszą firmę lub nawet skorzystać z jej oferty.

Bardzo interesującą formą marketingu edukacyjnego są ebooki. Chociaż ich tworzenie wymaga większego nakładu pracy niż pisanie artykułu, charakteryzują się większą objętością i robią dużo większe wrażenie na odbiorcach. Mogą być również wykorzystane na różne sposoby. Świetnie sprawdzają się przy e-mail marketingu, mogą stanowić prezent dla klientów lub być przesyłane w zamian za np. zapisanie się do newsletteru, podanie numeru telefonu lub maila.

Nagrania wideo to bardzo modny, a przy tym skuteczny sposób na dotarcie do osób zainteresowanych podejmowaną przez nas tematyką.

Kręcąc wideo możemy:
wyjaśnić potencjalnym klientom jakieś zagadnienie,
przedstawić konkretny produkt,
wyjaśnić, jak prawidłowo go używać,
pokazać, jak go we właściwy sposób złożyć.

Zależnie od naszych potrzeb, nagranie może być prostym i ukazującym jedynie najważniejsze kwestie filmem, jak i bardziej rozbudowanym wideo np. zabawnym i przyciągającym uwagę, a do tego przekazującym wiedzę.

Webinary swoją popularność zdobyły w czasach pandemii, gdy uczestniczenie stacjonarnie w różnorodnych wydarzeniach masowych było niemożliwe. Stały się bowiem znakomitą alternatywą dla tego typu eventów. Webinar to nic innego jak internetowe seminarium prowadzone online. Dzięki niemu można spotkać się z potencjalnymi klientami w przestrzeni online, zrobić z nimi wirtualne spotkanie, podczas którego omówimy dany problem lub przedstawimy prezentacje.
Marketing edukacyjny może przybrać również minimalistyczną formę np. posta na Facebooku. Jeśli jego treść będzie odpowiednio sformułowana. Przykładem może być:

Czy wiesz, że: stosowanie bejcy typu X na długi czas zabezpieczy drewno przed deszczem tylko wtedy, gdy nałożymy jej dwie warstwy i upewnimy się, że powłoka dobrze wyschnie nim będzie miała kontakt z wilgocią?

Taki przekaz z pewnością wpisze się w założenia marketingu edukacyjnego. Jeśli rzeczona bejca faktycznie ma takie właściwości, nasz post będzie cenną poradą, która dostarczy potencjalnym klientom przydatną wiedzą i pokaże, że znamy się na tym, co sprzedajemy. Możemy być dzięki temu uznani za wiarygodnych i chętnie dzielących się swoją fachową wiedzą.

Najpopularniejsze formy marketingu edukacyjnego:

  • Artykuły,
  • Ebooki,
  • Infografiki,
  • Webinary,
  • Materiały wideo.

Marketing edukacyjny – dlaczego warto?

Wiemy już, jakie formy może przybrać marketing edukacyjny. Warto zastanowić się jednak – czy opłaca się z niej korzystać? Jakie korzyści będziemy mieli z tego, że nauczymy klienta w bezpieczny sposób czyścić kosiarkę lub wybierać właściwy olej do swojego samochodu?

Korzyści jest sporo i są one obustronne. Nasi potencjalni klienci zyskają wiedzę, która pomoże im w podjęciu decyzji zakupowych, ułatwi właściwe korzystanie z produktu lub w innych sposób zapewni darmową wiedzę z naszej dziedziny.

My, stosując marketing edukacyjny, możemy zyskać równie dużo. Przekazując wiedzę na temat naszej branży, zwiększamy szanse na to, że klient nie zniechęci się i faktycznie zrealizuje jakąś inwestycję lub będzie korzystał z produktów albo usług danego typu. Co więcej, gdy to my przekażemy mu wiedzę, w jego oczach staniemy się autorytetem, a nasze słowa będą dla niego wiarygodne.

Content edukacyjny znajdujący się w internecie, będzie zwracał uwagę osób zainteresowanych konkretną tematyką. Przykładowo wideo, pokazujące w jaki sposób bezpiecznie przycinać gałęzie drzew, będzie przyciągał osoby zainteresowane ogrodnictwem. Następnie, jeśli będą potrzebować sadzonek, szansa, że odwiedzą stronę naszej firmy będzie dużo większa.

Ponadto możliwe będzie, że ktoś zamieści link do naszego artykułu na forum branżowym, co z pewnością przyciągnie do nas wielu zainteresowanych.

Tworzenie contentu będzie również miało pozytywny wpływ na SEO. Jeśli nasz serwis będzie obszerny, bogaty w użyteczne treści, algorytmy Google z pewnością to docenią. W efekcie możemy zyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Reasumując

marketing edukacyjny to forma content marketingu opierająca się na dostarczeniu użytkownikowi darmowej dawki wiedzy. może mieć on różnorodną formę np. artykułów (prasowych, blogowych), ebooków, webinarów czy materiałów wideo. jest wykorzystywany zarówno na stronie internetowej firmy, jak i w social mediach, w e-mail marketingu i nie tylko.

zapewnia wiele korzyści zarówno użytkownikowi, który zyskuje darmowe, specjalistyczne wiadomości, jak i przedsiębiorcy, który w ten sposób zwiększa wiarygodność marki i zachęca użytkowników do wejścia na stronę oraz skorzystania z oferty.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55