Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:55 min Ikona 13.02.2019

Charakterystyka kreatywnego twórcy, czyli jaki powinien być dobry copywriter?

Wielu osobom wydaje się, że napisanie tekstu przez copywritera nie jest rzeczą trudną, ale stworzenie dobrej i wartościowej treści, użytecznej dla użytkowników, atrakcyjnej pod względem wizualnej, a także odpowiedniej pod kątem pozycjonowania nie jest wcale zadaniem prostym. Osoba tworząca takie teksty musi charakteryzować się pewnymi cechami i zdolnościami, które pomogą tworzyć kreatywny i angażujący odbiorców content.

 

Opowiadanie historii

 

W przypadku wielu branż, szczególnie technicznych, pożądane są teksty fachowe, zawierające wiele użytecznych informacji na temat sprzedawanych produktów oraz świadczonych usług. Użytkownicy kochają jednak zaskakujące i wciągające historie, wzbudzające ciekawość i uwagę odbiorców treści. Takie właśnie reklamy zostają szczególnie zapamiętane przez odbiorców, dlatego jeśli jest taka możliwość, warto korzystać z techniki storytellingu.

 

Wszechstronne umiejętności

 

Aby być dobrym copywriterem, trzeba posiadać odpowiednie umiejętności w zakresie pisania zróżnicowanych tekstów w odmiennych formach. Tworzenie opisów kategorii czy konkretnego produktu, a także kreowanie treści poradnikowej na bloga lub artykułu tematycznego wymaga nieco innych zdolności, dlatego aby odnaleźć się w każdej z tych form, trzeba posiadać kompletny warsztat pisarski i nieustannie dążyć do rozwijania tych zdolności.

 

Dokładność

 

Od osób zawodowo operujących słowem pisanym wymaga się nienagannej znajomości zasad ortografii, interpunkcji, a także urzekającej stylistyki. Z tego powodu trzeba przykładać dużą uwagę do unikania podstawowych błędów, które może wychwycić każdy odbiorca, nieposiadający specjalistycznej wiedzy w zakresie omawianej dziedziny. Pomyłki zdarzają się każdemu, nie da się tego całkowicie wyeliminować, ale trzeba przyłożyć starań, by zminimalizować ryzyko zaistnienia takiej sytuacji.

 

Ciągłe doskonalenie

 

Kto nie idzie do przodu, ten się cofa – to znane przysłowie można także odnieść do zawodu copywritera. Jeśli twórca tekstów nie dąży do poprawy swoich umiejętności, powiększania swojej wiedzy w zakresie tworzenia nowych treści, może popaść w rutynę, która sprawi, że efekty jego pracy nie będą już imponować. Zawsze można znaleźć pole do poprawy, nawet w zakresie językowym oraz stylu pisania tekstów.

 

Znajomość zasad SEO

 

Tworzenie atrakcyjnych treści jest ważne, ale dla copywritera działającego w branży SEO równie istotne jest stosowanie odpowiednich słów kluczowych w określonych proporcjach, wpływających na pozycjonowanie strony w Google. Bez stosowania właściwych wyrażeń i przestrzegania wytycznych, tekst nie będzie wartościowy pod kątem optymalizacji.

 

Tworzenie notatek

 

Pamięć bywa ulotna, dlatego warto istotne informacje zapisywać we własnych notatkach, dzięki czemu nie utracimy bezpowrotnie wartościowych wiadomości i będziemy mogli w każdej chwili do nich wrócić. Wiele osób może powiedzieć, że niemal wszystko można znaleźć w Internecie. Mnóstwo informacji faktycznie znajduje się w sieci, jednak z pewnością nie znajdziemy tam cennych rad, które otrzymamy od bardziej doświadczonych znajomych z branży. Takie wskazówki warto nie tylko zapisać, ale także zapamiętywać i umiejętnie wprowadzać do swojego warsztatu. Łączy się z tym także inny element, czyli …

 

Posiadanie mentora

 

Na każdym etapie kariery, a szczególnie na początku pracy, ktoś nas wprowadza w zakres wykonywanych obowiązków, tłumaczy nam podstawowe zasady. Posiadanie takiego nauczyciela i słuchanie jego wskazówek, a następnie wykorzystywanie ich pozwoli polepszyć swoje umiejętności. Pewnych rzeczy nie da się dostrzec samemu, dlatego konieczne są uwagi innej osoby, która wskaże nam obszar do poprawy.

 

Podsumowanie

 

Dobry copywriter powinien charakteryzować się wieloma umiejętnościami, ale szczególnie wyróżnić można kilka najważniejszych cech, które pozwolą nam osiągnąć sukces w tej dziedzinie. Są to:
  •  dbałość o szczegóły i poprawność tekstu,
  •  posiadanie zróżnicowanych umiejętności redakcyjnych,
  •  przestrzeganie zasad pozycjonowania,
  •  dążenie do nieustannej poprawy swoich umiejętności i powiększenie wiedzy,
  •  stosowanie storytellingu,
  •  zapisywanie ważnych informacji oraz uwag,
  •  opieka bardziej doświadczonej osoby z branży.
Przestrzegając tych zasad i dążąc do poprawy swoich niedostatków, można osiągnąć sukces w SEO Copywritingu.

Źródła:  JeffBullas.com;  Express Writers

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 29.01.2010 A raczej ile można zarobić wykrywając błędy w działaniu dwóch produktów Google - Chromium oraz Chrome. Gigant z Mountain View zdecydował się na ciekawy krok - możliwość otrzymania gratyfikacji finansowych za znalezienie nieprawidłowości w stworzonym przez niego kodzie. Jeśli jesteś zainteresowany to koniecznie sprawdź szczegóły tej nietypowej akcji. Czytaj więcej
Pozycjonowanie z happy endem – Case study ze współpracy z booktime.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jaki scenariusz przyjąć, by stworzyć kampanię SEO, która kończy się happy endem. Dla klienta booktime.pl napisaliśmy historię o tym, że SEO działa i pomaga w rozwoju firm. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Klient w stosownym wieku – określanie stawek w Google AdWords według kryteriów demograficznych Ikona 00:55 min 22.09.2008 Czy wiesz, że możesz w precyzyjny sposób określać kampanię AdWords? Także uwzględniając wiek odbiorców. Reklama zostanie wyświetlona tylko tym, których rzeczywiście może zainteresować Twoja oferta. To jedna z nowości, jaką Google udostępnia dla reklam sieci partnerskiej. Wystarczy ustalić odpowiednie stawki za wyświetlenie linku dokładnie określonej grupie odbiorców. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700