Ikona 03:55 min Ikona Sunrise System 13.02.2019
Wielu osobom wydaje się, że napisanie tekstu przez copywritera nie jest rzeczą trudną, ale stworzenie dobrej i wartościowej treści, użytecznej dla użytkowników, atrakcyjnej pod względem wizualnej, a także odpowiedniej pod kątem pozycjonowania nie jest wcale zadaniem prostym. Osoba tworząca takie teksty musi charakteryzować się pewnymi cechami i zdolnościami, które pomogą tworzyć kreatywny i angażujący odbiorców content.

 

Opowiadanie historii

 

W przypadku wielu branż, szczególnie technicznych, pożądane są teksty fachowe, zawierające wiele użytecznych informacji na temat sprzedawanych produktów oraz świadczonych usług. Użytkownicy kochają jednak zaskakujące i wciągające historie, wzbudzające ciekawość i uwagę odbiorców treści. Takie właśnie reklamy zostają szczególnie zapamiętane przez odbiorców, dlatego jeśli jest taka możliwość, warto korzystać z techniki storytellingu.

 

Wszechstronne umiejętności

 

Aby być dobrym copywriterem, trzeba posiadać odpowiednie umiejętności w zakresie pisania zróżnicowanych tekstów w odmiennych formach. Tworzenie opisów kategorii czy konkretnego produktu, a także kreowanie treści poradnikowej na bloga lub artykułu tematycznego wymaga nieco innych zdolności, dlatego aby odnaleźć się w każdej z tych form, trzeba posiadać kompletny warsztat pisarski i nieustannie dążyć do rozwijania tych zdolności.

 

copywriter

Dokładność

 

Od osób zawodowo operujących słowem pisanym wymaga się nienagannej znajomości zasad ortografii, interpunkcji, a także urzekającej stylistyki. Z tego powodu trzeba przykładać dużą uwagę do unikania podstawowych błędów, które może wychwycić każdy odbiorca, nieposiadający specjalistycznej wiedzy w zakresie omawianej dziedziny. Pomyłki zdarzają się każdemu, nie da się tego całkowicie wyeliminować, ale trzeba przyłożyć starań, by zminimalizować ryzyko zaistnienia takiej sytuacji.

 

Ciągłe doskonalenie

 

Kto nie idzie do przodu, ten się cofa – to znane przysłowie można także odnieść do zawodu copywritera. Jeśli twórca tekstów nie dąży do poprawy swoich umiejętności, powiększania swojej wiedzy w zakresie tworzenia nowych treści, może popaść w rutynę, która sprawi, że efekty jego pracy nie będą już imponować. Zawsze można znaleźć pole do poprawy, nawet w zakresie językowym oraz stylu pisania tekstów.

 

Znajomość zasad SEO

 

Tworzenie atrakcyjnych treści jest ważne, ale dla copywritera działającego w branży SEO równie istotne jest stosowanie odpowiednich słów kluczowych w określonych proporcjach, wpływających na pozycjonowanie strony w Google. Bez stosowania właściwych wyrażeń i przestrzegania wytycznych, tekst nie będzie wartościowy pod kątem optymalizacji.

 

Tworzenie notatek

 

Pamięć bywa ulotna, dlatego warto istotne informacje zapisywać we własnych notatkach, dzięki czemu nie utracimy bezpowrotnie wartościowych wiadomości i będziemy mogli w każdej chwili do nich wrócić. Wiele osób może powiedzieć, że niemal wszystko można znaleźć w Internecie. Mnóstwo informacji faktycznie znajduje się w sieci, jednak z pewnością nie znajdziemy tam cennych rad, które otrzymamy od bardziej doświadczonych znajomych z branży. Takie wskazówki warto nie tylko zapisać, ale także zapamiętywać i umiejętnie wprowadzać do swojego warsztatu. Łączy się z tym także inny element, czyli …

 

Posiadanie mentora

 

Na każdym etapie kariery, a szczególnie na początku pracy, ktoś nas wprowadza w zakres wykonywanych obowiązków, tłumaczy nam podstawowe zasady. Posiadanie takiego nauczyciela i słuchanie jego wskazówek, a następnie wykorzystywanie ich pozwoli polepszyć swoje umiejętności. Pewnych rzeczy nie da się dostrzec samemu, dlatego konieczne są uwagi innej osoby, która wskaże nam obszar do poprawy.

 

Podsumowanie

 

Dobry copywriter powinien charakteryzować się wieloma umiejętnościami, ale szczególnie wyróżnić można kilka najważniejszych cech, które pozwolą nam osiągnąć sukces w tej dziedzinie. Są to:
  •  dbałość o szczegóły i poprawność tekstu,
  •  posiadanie zróżnicowanych umiejętności redakcyjnych,
  •  przestrzeganie zasad pozycjonowania,
  •  dążenie do nieustannej poprawy swoich umiejętności i powiększenie wiedzy,
  •  stosowanie storytellingu,
  •  zapisywanie ważnych informacji oraz uwag,
  •  opieka bardziej doświadczonej osoby z branży.

Przestrzegając tych zasad i dążąc do poprawy swoich niedostatków, można osiągnąć sukces w SEO Copywritingu.

Źródła:  JeffBullas.com;  Express Writers

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 6:50 min 27.03.2019 Pisanie treści pomocnych dla odbiorców to dla każdego copywritera chleb powszedni. Celem, o którym zdarza się niektórym zapomnieć, jest zwiększenie i polepszenie sprzedaży opisywanej usługi czy produktu. Aby robić to skutecznie, warto skorzystać z wielu różnych możliwości i nie zamykać się w nabytych schematach – w tym artykule omówię 3 proste kroki, które przyczynią się do zauważalnego skoku sprzedaży i zwiększenia zadowolenia wśród klientów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 5:15 min 05.06.2019 Większość przedsiębiorców jest świadomych tego, że każde działanie firmy powinno być dokładanie przemyślane i szczegółowo zaplanowane. Mimo tego, wielu z nich popełnia błąd, bagatelizując konieczność posiadania strategii content marketingowej. Z pierwszej części cyklu artykułów, dowiemy się czym jest taka strategia oraz dlaczego warto ją opracować. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 4:45 min 24.01.2019 Prowadzenie bloga pomaga przedsiębiorstwu zaistnieć w Internecie, bardzo dobrze wpływa na pozycjonowanie i pozwala dotrzeć do nowych odbiorców. Niestety dla wielu osób jest to bardzo trudne oraz czasochłonne zadanie. Jeśli zaliczasz się do tej grupy, z pomocą przyjdzie Ci poniższy tekst, zawierający wskazówki, dzięki którym zaczniesz pisać atrakcyjne teksty w możliwie krótkim czasie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700