61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Kampanie społeczne – ku przestrodze przed wakacjami

Opublikowano: 07-06-2022
Czas potrzebny do przeczytania: 4:10 min

Wakacje coraz bliżej!  Nic więc dziwnego, że każdy z nas ma ochotę na to, aby chociaż na chwilę zerwać z rutyną. Praca i codzienne obowiązki sprawiają, że jesteśmy w nieustannym biegu i ciężko jest się zrelaksować. Jednak, gdy temperatury za oknem rosną, a kalendarz sygnalizuje, że na horyzoncie pojawia się urlop - dajemy się porwać letniemu szaleństwu. Nie ma w tym oczywiście nic złego, o ile wszystko robimy w granicach rozsądku.


Postaw na bezpieczne wakacje

Statystyki pokazują, że rok temu (2021 r.), w czasie wakacji na drogach doszło do ponad pięciu tysięcy wypadków, w których zginęło 479 osób. Ich przyczyną było najczęściej niedostosowanie się do warunków panujących na drodze, przekroczenie prędkości, a także prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu. Osoby prowadzące pojazdy często myślą, że wypadki ich nie dotyczą, że panują nad kierownicą. O tym, że te przekonania są błędne, a nieprzestrzeganie przepisów może skończyć się tragicznie, co roku przypominają nam kapanie społeczne.

Zgodnie z definicją kampanią/reklamą społeczną nazywamy szereg zadań, które kierowane są do konkretnej grupy osób. Działania te są zaplanowane i realizowane w konkretnym czasie. Ich celem jest zwrócenie uwagi na dany problem społeczny, zwiększenie wiedzy w temacie i doprowadzenie do jego rozwiązania. Dzisiaj skupimy się na kampaniach, których celem jest zniechęcenie do jazdy samochodem po spożyciu alkoholu.


Alkohol i kluczyki? Wykluczone
 
Ten spot o chwytliwym tytule powstał w ramach kampanii realizowanej przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Mimo, że krąży po sieci już od kilku lat (2015 r.) jego przekaz jest nadal aktualny. Młodzi ludzie w reklamie na kilka sposobów pokazują, co zrobić, żeby pijana osoba nie wsiadła za kierownicę  –  wystarczy zabrać jej kluczyki. W teorii zadanie wydaje się łatwe, jednak w praktyce niestety nie jest to takie proste. W spocie, z pewnością znajdziecie kilka sposobów, które można wykorzystać.



Żródło: YouTube


Przyjaciele czekają

To reklama, która została stworzona w 2014 r., w ramach Dnia Odpowiedzialnego Picia przez firmę Budweiser. Miała ona na celu uświadomienie odbiorcom, ile może zmienić spożywanie alkoholu w rozsądny sposób. W spocie widzimy uroczego szczeniaczka, który dorasta wraz ze swoim właścicielem. Pewnego dnia mężczyzna żegna się ze swoim czworonożnym przyjacielem i wychodzi z kolegami na piwo. Pies czeka całą noc, ale właściciel nie wraca. Czy to będzie historia ze szczęśliwym zakończeniem? I czy możemy wyciągnąć z niej jakieś wnioski? Sprawdźcie sami.




Źródło: YouTube


10 mniej. Zwolnij

Jadąc na weekend za miasto lub na wakacje, nie chcemy tracić czasu. Żeby szybciej dojechać na miejsce, wiele osób nie patrzy na znaki i przekracza dozwoloną prędkość. Kampania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego z 2014 r. w mocny sposób pokazuje, że 10 km mniej na liczniku może zmienić naprawdę wiele. Spot zaczyna się bardzo niewinnie. Szczęśliwi rodzice z dwójką dzieci wyjeżdżają z domu, droga przebiega bez problemów, nagle z podjazdu wyjeżdża samochód ciężarowy. Czy kierowca zdąży zahamować? Obejrzyjcie koniecznie.



Żródło: YouTube


Nie ryzykuj – nie warto

Jazda na tak zwanym podwójnym gazie jest bardzo niebezpieczna. Osoba, która prowadzi samochód pod wpływem alkoholu stanowi zagrożenie nie tylko dla siebie, ale również dla innych zarówno pieszych, jak i zmotoryzowanych. Tworzenie kampanii społecznych ma na celu uświadomienie kierowcom, w jaki sposób alkohol wpływa na organizm i jak spowalnia reakcje. Kampanie społeczne zyskują na popularności szczególnie w okresie wakacyjnym, kiedy to liczba wypadków na drogach gwałtownie wzrasta. Spoty, które wybrałam świetnie pokazują też w jaki sposób osoby postronne mogą reagować na wszelkie próby łamania przepisów drogowych. Takie drobne gesty jak zabranie kluczyków, czy zwrócenie uwagi na zbyt wysoką prędkość, mogą uratować życie. Warto pamiętać, że lepiej się trochę spóźnić, niż w ogóle nie dojechać do celu.



Kinga
 - każdego dnia na nowo odkrywa świat SEO i zagłębia jego tajniki, z doświadczenia wie, ze potrafi on zaskoczyć. Pisanie sprawia, że się rozwija i pobudza swoją kreatywność - rzecz niezbędną w życiu każdego Copywritera! Prywatnie jest kociarą i nie tylko, bo uwielbia wszystkie zwierzaki. Nie umie długo usiedzieć w miejscu, dlatego weekendy lubi spędzać poza domem, no chyba że pogoda nie sprzyja, wtedy zaszywa się pod kocem z książką i ciepłą herbatą.
Autor
Kinga
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się