Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:25 min Ikona 25.05.2022

Z bukietem na Dzień Mamy! Czyli słów kilka o kwitnącym biznesie w sieci

Gdy zbliża się 26 maja, wiele osób gorączkowo poszukuje prezentu dla mamy. Często nasz wybór pada na piękne kwiaty – to zawsze dobry pomysł na upominek, podziękowanie, a nawet przeprosiny. Niektórzy biegną do kwiaciarni, inni z kolei – szczególnie osoby, które mieszkają w znacznej odległości od rodzicielki – gorączkowo poszukują kwiaciarni online, która dostarczy wyjątkowy bukiet pod wskazany adres w konkretnym terminie. Prawdziwy rozkwit w branży – dosłownie i w przenośni!
Co zrobić, by prowadzenie kwiaciarni było opłacalnym biznesem nie tylko w okolicach Dnia Mamy czy innych ważnych świąt? Koniecznie trzeba zadbać o widoczność firmy w sieci – niezależnie od tego, czy prowadzimy działalność online, czy stacjonarnie. Z pomocą jak zwykle przychodzi niezastąpione pozycjonowanie strony internetowej.
Specyfika branży florystycznej
Prowadzenie kwiaciarni to czysta przyjemność – szczególnie dla osób, które kochają rośliny i uwielbiają się nimi otaczać, a także tworzyć z nich piękne kompozycje. Jednak jest to bardzo wymagające zadanie. Branża florystyczna należy bowiem do branż sezonowych, w dodatku konkurencja na tym rynku stale rośnie. Co więcej, bukiety czy rośliny doniczkowe coraz częściej pojawiają się także w ofertach dyskontów i marketów (nierzadko w bardzo niskich cenach).
Ale to nie oznacza, że nie da się wzbogacić, prowadząc kwiaciarnię! W tych czasach mamy do dyspozycji świetny kanał komunikacji z klientami (zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi) – Internet. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o obecność biznesu w sieci.

Od czego zacząć pozycjonowanie biznesu z branży florystycznej?

Najlepiej od początku, czyli od stworzenia strony internetowej. Być może już posiadasz witrynę dla swojej kwiaciarni – w takiej sytuacji sprawdzi się SEO audyt pod kątem użyteczności, User Experience i nie tylko wykonany przez specjalistów. Strona musi być dobrze zoptymalizowana (zarówno kod, jak i zamieszczone na niej teksty, grafiki, linki wewnętrzne itp.), a także atrakcyjna wizualnie. Dzięki temu spotka się z przychylnym okiem nie tylko użytkowników, ale też algorytmów Google. A to właśnie one decydują o tym, czy Twój biznes będzie widoczny w sieci.

Co dalej z branżą florystyczną?

Budowanie widoczności w wirtualnej przestrzeni wymaga stałej pracy. Nie jest to jednorazowe działanie polegające tylko na stworzeniu i optymalizacji strony internetowej. Nieustannie należy dbać o budowanie wizerunku eksperta, zdobywanie i utrzymywanie zaufania klientów oraz algorytmów. W pozycjonowaniu pomogą takie działania, jak:
  1. Aktywność w social mediach – cóż, takie czasy. Wiele osób, niezależnie od pokolenia, spędza wolny czas na scrollowaniu Facebooka czy też oglądaniu filmików na TikToku. Nie gaśnie również popularność Instagrama. Profile w social mediach to dobre miejsce na to, by chwalić się realizacjami, informować na bieżąco o nowościach i promocjach, a także wchodzić w interakcje z użytkownikami.
  2. Stworzenie i prowadzenie wizytówki w usłudze Profil Firmy w Google – wiesz, że aż 86% użytkowników sprawdza lokalizację firmy na Mapach Google? To chyba wystarczający powód, żeby jak najszybciej zamieścić tam informacje o Twojej kwiaciarni!
  3. Udzielanie się w sieci (fora, grupy) – branża florystyczna jest wyjątkowa. Miłośnicy roślin, zarówno amatorscy, jak i profesjonalni, często gromadzą się na różnych forach i grupach tematycznych, gdzie dzielą się doświadczeniami, poradami itp. Warto się tam wypowiadać i subtelnie informować o swojej kwiaciarni (ciekawym rozwiązaniem będzie na przykład tematyczne podlinkowanie do własnego poradnika) – oczywiście należy zachować umiar, nikt nie lubi nachalnej reklamy i spamowania.
  4. Inwestycja w firmowego bloga – na stronie internetowej kwiaciarni warto stworzyć zakładkę z blogiem. Tutaj można opisywać nietypowe realizacje, a także dzielić się ciekawostkami ze świata roślin czy też poradami na temat ich pielęgnacji bądź doboru do aranżacji wnętrz. Tematów jest naprawdę sporo! Dobre artykuły sprawią, że użytkownicy chętnie będą je udostępniać dalej (a to pomaga w budowaniu profilu linkowego), zwiększa się też szansa na to, że skorzystają z usług właśnie Twojej kwiaciarni – w końcu to na Twojej stronie znaleźli wartościowe informacje.
  5. Udział w wydarzeniach branżowych – targi ślubne, wydarzenia florystyczne, oprawa ważnych eventów… Pokazuj się tam, gdzie to możliwe! A może zorganizujesz warsztaty florystyczne? Nie tylko zwiększysz szansę na dotarcie do klientów, ale też zbudujesz profesjonalny wizerunek. Co więcej, obecność na prestiżowych wydarzeniach offline, może też wesprzeć pozycjonowanie strony (wzmianki, a nawet obszerne relacje z takich eventów często pojawiają się w branżowych serwisach, portalach informacyjnych czy social mediach).
  6. Zachęcanie klientów do dzielenia się opiniami – konsumenci są coraz bardziej świadomi i zanim zdecydują się na skorzystanie z oferty konkretnej firmy, szukają w sieci informacji na temat doświadczeń innych klientów z daną marką. Często odwiedzanym miejscem są opinie w Profilu Firmy w Google – dlatego warto poprosić klientów, by po zakupie podzielili się swoimi wrażeniami.
Podsumowując…

Branża florystyczna jest tak wyjątkowa, że można o niej pisać i pisać. Jest jednak bardzo wymagająca między innymi ze względu na sezonowość. Na szczęście istnieje mnóstwo działań, dzięki którym Twoja kwiaciarnia może cieszyć się ogromną popularnością przez cały rok. Podstawa to zbudowanie widoczności w sieci (czyli pozycjonowanie), nie należy jednak ignorować tzw. działań w realu. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest połączenie przemyślanych działań zarówno online, jak i offline.

Michalina copywriter z wieloletnim doświadczeniem, absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Z pisaniem związana, odkąd tylko sięga pamięcią. Na co dzień zajmuje się głównie tworzeniem treści na strony internetowe oraz profile w social mediach. Ma bzika na punkcie poprawnej polszczyzny i…przecinków! Prywatnie twardo stąpająca po ziemi kociara, miłośniczka czarnej kawy oraz żelków…i wierna fanka „Na Wspólnej”.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Facebook jako marketingowy Gargantua? Znaczenie reklamy w mediach społecznościowych Ikona 02:30 min 08.02.2017 Korzystanie z mediów społecznościowych weszło nam w krew. Nie ma dnia, byśmy nie zaglądali na Facebooka czy Snapchata. Przy okazji i zupełnie niepozornie bierzemy udział w promocji kolejnych produktów. Jak pokazuje tegoroczny raport 4C Insights, wydatki na reklamę wyraźnie wzrosną w 2017 roku za sprawą popularności, jaką cieszą się obecnie serwisy społecznościowe. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Anchor tekst – o roli linków i fraz kluczowych Ikona 3:00 min 21.04.2023 Możemy podjąć wiele działań, dzięki którym korzystnie wpłyniemy na pozycjonowanie strony internetowej. Warto dobrać frazy kluczowe, prawidłowo nasycić nimi treść oraz ją odpowiednio sformatować. Ale to nie wszystko! Nie zapominajmy o anchorach. Czym dokładnie są i dlaczego ich użycie jest tak ważne? Dowiesz się tego w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:10 min 18.06.2018 Statystyki mówią same za siebie – połączenie unikalnych treści z materiałami wideo to jeszcze większa szansa na to, że nasza strona wskoczy na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie często powierzamy zewnętrznym agencjom – i bardzo dobrze! W tej sprawie warto zaufać profesjonalistom. Jednak sami też możemy wesprzeć te działania – uzupełniając je o przekaz wizualny. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700