Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:35 min Ikona 07.03.2022

SEO to branża, która rozwija się w zawrotnym tempie. Gdy stawiała pierwsze kroki, wystarczyło wrzucić na stronę tekst z wielokrotnie powtarzającą się frazą “mechanik warszawa”, aby skutecznie pozycjonować stronę w Google dla fachowca ze stolicy. Dziś wsparcie w osiąganiu zadowalających wyników wyszukiwania jest o wiele bardziej wielowymiarowe. Wszystko za sprawą Google, który stale doskonali metody weryfikowania stron internetowych pod kątem jakości. Ewolucja ta dotyczy tym samym nie tylko wyszukiwarki, ale także specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych na co dzień.

Swoboda w surfowaniu po sieci to nie wszystko. Zakres umiejętności, jakimi powinien wyróżniać się dobry specjalista SEO, jest zdecydowanie szerszy i obejmuje zróżnicowane kompetencje.

 

Jaki jest specjalista SEO?

  1. Cierpliwy – efekty pozycjonowania nie są widoczne od razu; o pierwszych sukcesach można mówić dopiero po kilku tygodniach, a nawet miesiącach. Należy zdawać sobie jednak sprawę z tego, że oczekiwanie jest tego warte i po prostu… robić swoje.
  2. Elastyczny – wdrożone zmiany nie przyniosły oczekiwanych wyników? Trzeba wiedzieć, co mogło pójść nie tak i natychmiast zareagować. Sieć to kapryśne środowisko. Kto wie, czy i kiedy konieczne okaże się jakieś niestandardowe rozwiązanie?
  3. Kreatywny – i to do potęgi! Kreatywność jest potrzebna nie tylko w sytuacji opisanej powyżej, ale także przy szukaniu nowych pomysłów na poprawę widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
  4. Otwarty – bez względu na to, czy na co dzień chcesz tworzyć teksty na strony internetowe czy odpisywać na maile Klientów – przyda Ci się lekkość w formułowaniu myśli, życzliwość i wyrozumiałość dla czyjejś niewiedzy.
  5. Wszechstronny – to co już wiesz, nie wystarczy; specjalista SEO to ktoś, kto stale doskonali swoją wiedzę, jest ciekaw nowości, śledzi nowinki branżowe oraz bierze udział w szkoleniach. Innymi słowy, pozostaje na bieżąco i chętnie z nowej wiedzy korzysta w codziennej pracy.

 

Specjalista SEO powinien wiedzieć, jak:

  • działa wyszukiwarka Google,
  • wygląda atrakcyjna strona internetowa,
  • wyjaśnić Klientowi korzyści wynikające z pozycjonowania,
  • napisać interesujące i dobrej jakości teksty,
  • dopasować frazy do specyfiki branży,
  • stosować język korzyści w działaniach marketingowych,
  • dokonać analizy strony internetowej pod kątem SEO,
  • obsługiwać narzędzia Google (Google Search Console, Google Analytics).

 

Co oznacza być dziś SEOwcem?

Analityk, copywriter, informatyk, marketingowiec, handlowiec… Można mieć wrażenie, że specjalista SEO to istny człowiek orkiestra! Jest w tym nieco prawdy, jednak nie w tym rzecz. Weź głęboki oddech – nie musisz być specjalistą we wszystkich wymienionych dziedzinach. Specyfika tego zajęcia polega na tym, że tak naprawdę każdy może odnaleźć się w cyberprzestrzeni. Wystarczy rozwijać w sobie umiejętności, które umożliwiają pracę ze specyficznym tworzywem, jakim jest strona internetowa. Bliżej Ci do bycia marketingowcem czy analitykiem? HTML to dla Ciebie poezja, a wpis na bloga – język konkretu? Branża SEO jest dla Ciebie stworzona!
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dzień z życia pozycjonera – kim jest specjalista SEO? Ikona 04:00 min 14.03.2022 Pozycjonowanie to złożony proces, w którym specjalista SEO musi działać w wielu obszarach – od analizy danych, poprzez optymalizację, a kończąc na monitorowaniu wdrożonych zmian. Codzienna praca pozycjonera nie ma nic wspólnego z nudą i monotonią, pozwala natomiast zgłębić bardzo ciekawy świat marketingu cyfrowego. Co robi specjalista SEO na co dzień? Jak nim zostać? Zajrzyj do tego artykułu! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Warsztaty z marketingu internetowego dla Zespołu Szkół Handlowych w Bydgoszczy Ikona 03:40 min 05.04.2022 Na marketing internetowy spójrzmy tym razem od kulis! To obszar, posiadający wiele płaszczyzn, na których można realizować się zawodowo. Tylko jaką z nich wybrać? Skąd wiedzieć, gdzie zacząć? Podpowiedzią bywa często pokazanie z bliska przez osobę z branży, jej kawałka tortu marketingowego od środka. Właśnie tym zajęła się ostatnio Magda – nasza ekspertka PPC – podczas warsztatów dla Zespołu Szkół Handlowych w Bydgoszczy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bluzy jako gadżet firmowy? Case study ze współpracy z BluzUp Ikona 3:55 min 21.10.2021 Czy można się przytulić do marki? Można! Z myślą o tym przygotowaliśmy dla całego naszego zespołu ciepłe i miękkie bluzy firmowe w energetycznym kolorze. Świetnie się układają, są miłe w dotyku – aż chce się je nosić! Nie udałoby się to nam bez współpracy z marką Bluz Up. Case study tej kooperacji opisujemy w artykule i zachęcamy do jego przeczytania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700