Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

10 korzyści z pozycjonowania stron internetowych

Opublikowano: 28-06-2018
Czas potrzebny do przeczytania: 4:25 min
W dzisiejszych czasach konieczności posiadania strony internetowej raczej nie trzeba nikomu wyjaśniać. Jednak żeby trafili na nią potencjalni klienci, musi być ona dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania. Na naszym blogu pisaliśmy już m.in. o technicznych aspektach pozycjonowania, takich jak aktualizacje algorytmów, o czynnikach wpływających na czas osiągania wyników, a także o pozostałych czynnikach wpływających na rankingowanie. Czas poznać korzyści, jakie przynosi profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych, a jest ich zdecydowanie więcej niż tylko zajęcie miejsca w TOP 10 wyników wyszukiwania.



1.    Docierasz wprost do grupy docelowej
Dzięki wyrażeniom kluczowym trafiasz do wyników wyszukiwania wyświetlanych przez osoby bezpośrednio zainteresowane twoją branżą. Pamietaj jednak o tym, że SEO najlepiej działa w połączeniu z innymi formami promocji. Nie zaniedbuj więc pozostałych form reklamy, lecz zintegruj działania.

2.    Zwiększasz sprzedaż
Docierając precyzyjnie do potencjalnych klientów, zwiększasz szansę na sprzedaż produktu lub usługi – patrz punkt 1. Wyższe pozycje to większy ruch na stronie, co także przekłada się na wyniki sprzedażowe.



3.    Ograniczasz koszty i integrujesz marketing online
Oczywiście ponosisz koszt usługi w agencji SEO. Jednak SEO pozwoli ci zintegrować działania marketingowe online, co może okazać się dodatkowym ekonomicznym atutem (oszczędność czasu i środków).

4.    Zyskujesz wiarygodność i zaufanie
Google to dziś podstawowe źródło informacji. Posiadając profesjonalnie dopracowaną witrynę, budujesz swoją pozycję eksperta w branży, a także zyskujesz wiarygodność i zaufanie odbiorców.

5.    Efekty są długofalowe
Cały proces pozycjonowania trwa miesiącami i potrzeba czasu, aby wejść do TOP 10. Strony wysokiej jakości, a więc dobrze prowadzone (white hat SEO), pozbawione spamu, przyjazne dla użytkowników, precyzyjnie odpowiadające na zapytanie i spełniające inne rygorystyczne wymogi  Google, mają szansę na uzyskanie długofalowych wyników i utrzymanie w TOP 10.

6.    Wyniki działań SEO są mierzalne
Pozycjonowanie daje ci konkretne informacje o widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Widoczność to pojęcie szersze, niż tylko osiągnięcie pozycji w TOP 10 na wybrane frazy. Widoczność to parametr określający pod iloma słowami kluczowymi serwis jest wyszukiwany w Google. I to właśnie ten cel powinien najbardziej cię interesować: nie tylko TOP 10, lecz jak najlepsza widoczność, czyli aby twoja strona była widoczna na jak największą liczbę zapytań. Dzięki współpracy z agencją SEO zyskasz stałych dostęp do wyników działań w przystępnej formie, czarno na białym.



7.    Zwiększysz liczbę obserwujących w social media
Osiągając wyższe pozycje w rankingu wyszukiwania dotrzesz do większej liczby internautów, którzy zapewne będą chcieli obserwować cię w social media. Pozycjonowanie integruje działania marketingowe w sieci, dlatego prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych jest jednym z czynników, który może pomóc ci w osiągnięciu wysokich pozycji. Koło się zamyka.

8.    Zwiększysz bezpieczeństwo strony
SEO = Webmaster. Twoja strona będzie regularnie sprawdzana i kontrolowana, dlatego zyskasz większe szanse na wyłapanie zmian potencjalnie wprowadzanych przez wirusy lub hakerów. Z punktu widzenia pozycjonowania jest to bardzo ważne, bo strona zainfekowana lub będąca ofiarą ataku hakerskiego nie będzie rankingować w Google.

9.    Zwiększysz użyteczność
Prawidłowo prowadzona optymalizacja strony bierze pod uwagę użyteczność. Tak więc zyskujesz szansę, że twój serwis będzie bardziej przyjazny dla użytkowników, co przełoży się dodatkowo na zwiększenie świadomości marki u odbiorców. Twoja marka stanie się rozpoznawalna dzięki temu, że internauci potraktują ją jako godną zaufania i bogatą w wartościowy content.

10.    SEO jako inwestycja marketingowa
Ruch, kontakty i sprzedaż - oto, co możesz zyskać decydując się na profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej. Efekty – choć wymagają cierpliwości – są zasadniczo stabilne i długofalowe. Inwestycja w SEO jest opłacalna, ponieważ masz szansę dotarcia do użytkowników, którzy aktywnie poszukują twoich produktów i usług.



Podsumowanie

Na pozycjonowanie strony internetowej składa się wiele czynników i działań, które zmierzają co jednego celu - uzyskania jak najlepszej widoczności witryny w odniesieniu do jak największej liczby zapytań.Mimo że zajęcie pozycji w TOP 10 wymaga czasu, to widoczność witryny może zwiększać się już od samego początku działań - i o tym warto pamiętać.

Wyżej wymieniliśmy tylko niektóre z długiej listy korzyści wynikających z pozycjonowania strony internetowej. Jeśli wciąż nie przekonały cię, że warto, zapamiętaj jeszcze jedną: dzięki SEO wyprzedzisz konkurencję. A ta, jak wiadomo, nigdy nie śpi i najprawdopodobniej dawno już postawiła na działania marketingowe online.

Źródła: Forbes.com, Titangrowth.com, Lyfemarketing.com
Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.82 - (11 głosów)
Komentarze
#1Adam - Profesjonalne Strony2019-05-22 16:18:50
Zgadzam się z artykułem, że wejście do top 10 nie powinno być finalnym celem, ponieważ przy źle dobranych frazach (również na długi ogon), nawet pierwsze pozycje nie przyciągną docelowych klientów do strony. Usługi kupują klienci, nie pozycje w wyszukiwarce.
#2Sonia Grzenkowicz2019-05-23 16:55:19
Dokładnie. Dlatego właśnie najlepiej jest zintegrować SEO z innymi działaniami promocyjnymi. Zyskamy więcej: bezpieczną stronę pod opieką webmastera, nowe kierunki docierania do grupy docelowej i oczywiście szanse na uzyskanie wyższych pozycji w Google. Korzystając z SEO mamy pewność optymalnego doboru fraz dla branży.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się