Ikona 05:00 min Ikona 27.02.2018

Brak jakiegokolwiek natchnienia i dziwna blokada, która sprawia, że nie jest się w stanie sklecić nawet jednego sensownego zdania. Znasz to? Na każdego w końcu przychodzi pora, niezależnie od tego, jak optymistycznie zapowiadał się początek pracy nad danym tekstem czy projektem. A gdyby można było uniknąć takich sytuacji? Gdybyśmy mogli ciągle chodzić zainspirowani i przepełnieni pomysłami?

Niewątpliwie istnieje kilka rad, które mogłyby pomóc w osiągnięciu takiego stanu. Czy permanentnie? Co do tego nie mamy pewności, ale na pewno warto walczyć z blokadą i brakiem natchnienia, bo jeśli nic z nimi nie zrobimy, to będą nas coraz bardziej pochłaniać, a tego nikt nie chce, prawda? W końcu miło mieć zawsze coś do powiedzenia czy napisania. Miło, gdy tworzenie sprawia radość, a słowa same się układają w zdania. Sprawdź, na co musisz zwrócić uwagę, jeżeli chcesz uniknąć blokady pisarskiej, a także z jakich narzędzi możesz korzystać, by szybko się jej pozbyć, gdy już Cię dopadnie.

 

Nastawienie

 

Pamiętaj, że to Ty jesteś Panem swojej weny, a nie odwrotnie! Weź się w garść i pokaż jej, że jej humorki masz za nic. Dąż wytrwale do celu, a rutyna Cię nie dogoni. Najważniejsze jest nastawienie – bez niego daleko nie zajdziesz. W końcu to myśli kreują rzeczywistość – te negatywne na pewno nie sprawią, że w Twoim życiu (lub na kartce papieru, którą masz przed sobą) wydarzy się coś fantastycznego.

 

Zastanów się również, dlaczego piszesz. Czy dla pieniędzy? A może dla wewnętrznej satysfakcji i spełnienia? Musisz być świadomy swojego celu, by móc do niego dążyć. Miej zawsze na uwadze, po co piszesz, ponieważ to pozwoli Ci chcieć to robić, a nie tylko zmuszać się do tego, bo „trzeba”.

storytelling

Odpowiednie narzędzia

 

I jak, poczułeś się zmotywowany? Mamy nadzieję, że tak, bo teraz nadchodzi pora, żeby działać. Jeżeli już wiesz, ze tak naprawdę wszystko zależy od Ciebie i tylko Ty możesz przełamać swoją barierę pisarską – nic nie stoi na przeszkodzie, byś wziął sprawy w swoje ręce. Dzisiaj chcemy opowiedzieć Ci o kilku narzędziach, które Ci w tym pomogą. Ułatwią Ci otwarcie się na nowe inspiracje i znalezienie świetnych pomysłów. Sprawią, że Twoja kreatywność się rozwinie, a Ty nabierzesz wiatru w żagle.

 

Podręczny zestaw do kreatywnego pisania

 

Pierwszym narzędziem, o którym chcemy dzisiaj wspomnieć, jest Writer’s Toolbox. Ten tworzony przez pisarkę i nauczycielkę kreatywnego pisania Jamie Cat Callan zestaw zawiera praktyczne narzędzia, które pomagają przełamać blokadę pisarską, zainspirować się i spojrzeć na pisanie pod innym kątem. W środku znajdują się papierowe karty z różnymi ćwiczeniami, a także instrukcja, jak z nich korzystać. Na poszczególnych kartach znajdziesz np. początki zdań czy podstawę fabuły. W Writer’s Toolbox obecne są również papierowe krążki obrotowe, które umożliwiają wylosowanie nagłego zwrotu akcji.

Wszystkie te pomoce mają na celu pomóc w rozpoczęciu pisania. Aby zacząć swoją przygodę wystarczy Ci pusta kartka i długopis. Losujesz pierwsze zdanie swojej historii i piszesz przez określoną ilość czasu. Podczas zabawy losujesz również pośród kart z bohaterami czy celami, do których powinna dążyć Twoja historia, a gdy tego potrzebujesz korzystasz z pomysłów na nagłe zwroty akcji, które pozwolą Ci uniknąć monotonii. Z pomocą Writer’s Toolbox można napisać całą powieść i nieźle się przy tym bawić!

 

Podręczny zestaw do czytania

 

Sposobem na to, by być ciągle zainspirowanym i odpornym na blokadę pisarską jest także regularne czytanie książek. Obcowanie z dziełami, które są dobrze napisane niewątpliwie inspiruje.

Jeżeli chodzi o copywriting, poradniki dotyczące tej branży powinny zdecydowanie mieć w sobie „to coś” – w końcu są one również pewnego rodzaju wyznacznikiem, jak tworzyć content, który będzie nie tylko ciekawy, ale również np. wspomoże pozycjonowanie strony internetowej. Pozycjami branżowymi, które niewątpliwie warto przeczytać jest „Copywriting” Doroty Jędrzejewskiej i Rafała Niemczyka, a także „Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy?”, której autorką jest Joanna Wrycza-Bekier. Książki te pełne są inspiracji i przykładów na to, jak pisać.

Jednak czytając wyłącznie poradniki z zakresu copywritingu i pozycjonowania można zagubić się w gąszczu zasad. Dlatego oprócz nich warto sięgać po pozycje z gatunku prozy czy poezji. Dzieła mniejszych i większych mistrzów na pewno będą pomocne w odzyskaniu weny, ponieważ pokażą, jak pięknie można układać słowa – szczególnie, gdy nas samych one wzruszyły bądź rozbawiły.

 

Apteczka copywritera

 

Skorzystałeś z naszych porad, ale wciąż nie możesz przebić się przez blokadę twórczą? Przygotowaliśmy motywujące cytaty, które mogą stanowić dla Ciebie ostatnią deskę ratunku. Koniecznie weź je sobie do serca!

 

Nigdy, nigdy, nigdy się nie poddawaj! – Winston Churchill

Kiedy czegoś gorąco pragniesz, to cały wszechświat sprzyja potajemnie twojemu pragnieniu. – Paulo Coelho

W konfrontacji strumienia ze skałą, strumień zawsze wygrywa – nie przez swoją siłę, ale przez wytrwałość. – Budda

I pamiętaj… jesteś zwycięzcą!

Źródła: Hubspot, Influencer.pl, „Copywriting: jak sprzedawać słowem” Dorota Jędrzejewska i Rafał Niemczyk, „Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy” Joanna Wrycza-Bekier, doświadczenia własne
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 05:50 min 02.03.2018 Każdy kolejny rok niesie ze sobą zmiany i nowe zadania, jakie czekają na osoby zajmujące się promocją stron internetowych. Branża SEO nieustannie się zmienia, algorytmy wyszukiwarek są coraz bardziej precyzyjne, a użytkownicy - dużo bardziej wymagający. Dlatego w 2018 roku strategia działań SEO powinna skupiać się nie tylko na aspektach technicznych, ale także na tworzeniu użytecznych treści. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie branży medycznej. Jak pisać teksty? Ikona 05:35 min 09.03.2018 Ustawa o działalności leczniczej z 2011 roku (Dz. U. z 2011r. Nr 112 poz. 654) nakłada na branżę medyczną zakaz reklamy. Nie oznacza to jednak, że właściciele gabinetów lekarskich nie mają szans na to, by wyróżnić się wśród konkurencji. Wręcz przeciwnie – możliwości jest wiele. Trzeba to jednak robić zgodnie z obowiązującym prawem. Dziś podpowiadamy, jak skutecznie promować działalność medyczną w internecie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Słowa, których każdy Copywriter powinien unikać w tekstach Ikona 05:05 min 31.01.2018 Możemy się z nimi spotkać dosłownie wszędzie - na stronach internetowych, w czasopismach, a także broszurach ofertowych. Zapychacze, czyli zbędne sformułowania w tekstach, które nie posiadają żadnej wartości informacyjnej, a czasem wręcz wprowadzają jeszcze większy zamęt w naszej głowie. O jakie zwroty chodzi? Jakich słów lepiej unikać, szczególności w tekstach sprzedażowych? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 13

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700