Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:05 min Ikona 31.01.2018

Słowa, których każdy Copywriter powinien unikać w tekstach

Nazywa się je różnie – zapychaczami, pustymi zwrotami, ogólnikami, wtrąceniami, laniem wody, czy wypełniaczami. Zapewne nie raz spotkałeś się z nimi w opisach produktów, ofertach sprzedażowych czy też na podstronach, przedstawiających zakres działalności prowadzonej przez firmę.

Chodzi o zwroty lub słowa, które nie wnoszą żadnej wartości do tekstu. Nie zawierają odpowiedzi na nurtujące nas pytania, nie pomagają w podjęciu decyzji oraz nie zawierają informacji na temat faktycznych zalet produktu czy usługi. Nie przynoszą także żadnych korzyści, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Każdy Copywriter powinien ich unikać (lub przynajmniej w dużym stopniu je ograniczyć). O jakie słowa chodzi? Oto nasz ranking, przedstawiający najbardziej popularne zapychacze.
  1. Wysoka jakość, solidność

 

Powiedzmy sobie szczerze – wszyscy szukamy odznaczających się wysoką jakością produktów, które zostały wykonane z najwyższej klasy materiałów. Jednak co to tak naprawdę oznacza? Jeśli chcemy podkreślić w tekście, że firma oferuje produkty cechujące się solidnością, należy skupić się na konkretach i odpowiedzieć na pytania: „O jakie dokładnie produkty chodzi”, „Co je wyróżnia” oraz „Co świadczy o ich wysokiej jakości”. Na przykład: „Proponujemy deski podłogowe, wykonane z drewna dębowego, odpowiadającego nie tylko za ich naturalny wygląd, ale również długowieczność samego produktu. Nasze podłogi drewniane nadają się pod ogrzewanie podłogowe oraz dostępne są w wersji lakierowanej lub olejowanej.” Dopiero umieszczenie takich informacji sprawia, że tekst staje się użyteczny dla odbiorcy.
  1. Wieloletnie doświadczenie

 

Zwrot, który bardzo często można spotkać na stronach wielu firm. Wieloletnie doświadczenie niewątpliwie jest zaletą każdej firmy posługującej się tym określeniem. Ale bez podania konkretów, nie stanowi dla Klientów żadnej przydatnej informacji. Używając tego zwrotu doprecyzuj co masz na myśli oraz posiłkuj się przykładami – „przez 10 lat działalności naszego biura, pomogliśmy znaleźć stałe zatrudnienie ponad tysiącu osób szukających pracy”.

 

  1. Atrakcyjność

 

„Przygotowaliśmy atrakcyjne oferty wycieczek zagranicznych” – atrakcyjne to znaczy jakie? Za takim sformułowaniem powinny znaleźć się konkrety. Uważasz, że Twoja oferta jest atrakcyjna ze względu na jej różnorodność i możliwość dopasowania szczegółów wyjazdu? Umożliwiasz wylot z większości polskich miast? A może proponujesz bardzo korzystną cenę wczasów all inclusive względem ofert konkurencji? Napisz o tym!
  1. Indywidualne podejście, spełnienie oczekiwań

 

„W trosce o zadowolenie Klientów, dostosowujemy się do ich indywidualnych potrzeb”, „Pomożemy w doborze odpowiedniego rozwiązania, spełniającego indywidualne oczekiwania”. Indywidualne czyli jakie? Powołaj się na badania konsumenckie, podaj przykłady zrealizowanych projektów lub wykorzystaj rekomendację swoich Klientów, cytując ich słowa opisujące współpracę z Twoją firmą. Napisz np.: „Wiemy, że naszym Klientom zależy na przejrzystości współpracy i możliwości wyboru. Dlatego proponujemy wynajem aut osobowych m.in. marki Toyota, Skoda oraz Citroen. Gwarantujemy prostą procedurę rezerwacji i atrakcyjne rabaty, z których skorzystały już setki naszych zadowolonych Klientów.”
  1. Znany, renomowany, ceniony

 

„Współpracujemy ze znanymi producentami”, „Jesteśmy dystrybutorem produktów pochodzących od renomowanych marek”. Oczywiście możemy użyć słowa renomowany czy ceniony, ale róbmy to z głową. Napisanie, że współpracujemy z cenionymi producentami i zakończenie na tym swojej myśli, kompletnie nic nie mówi Klientom. Wskaż o jakich konkretnie producentów chodzi oraz napisz, dlaczego cieszą się oni tak dużym uznaniem w Twojej branży.
  1. Nowoczesność

 

Zewsząd zalewa nas fala nowoczesności – innowacyjne technologie czy nowoczesne zaplecze techniczne stały się wyznacznikiem tego, że konkretny produkt uznany jest za bezawaryjny, dobrze wykonany lub modny. Jednak bez podania konkretnych zalet bądź parametrów technicznych, „nowoczesność” nie stanowi żadnej informacji dla potencjalnych Klientów.

 

  1. Skuteczność

 

Słowo, które również powinno być podparte przykładami. Jeśli piszemy o „skutecznej diecie”, to wyjaśnijmy czy jej skuteczność ma polegać na tym, że uda nam się zrzucić zbędne kilogramy, wysmuklić sylwetkę a może nabrać masy mięśniowej lub poprawić sposób odżywiania się.

 

Całkowicie wyeliminować czy jednak używać?

 

Używać, ale z głową! Tzn. jeśli piszemy, że komoda została wykonana z wysokiej jakości materiałów, dodajmy że chodzi o lite drewno dębowe, które w porównaniu do płyty pilśniowej, gwarantuje dłuższą żywotność mebla. Z kolei pisząc o ofercie dopasowanej do konkretnych potrzeb, postaraj się je wymienić oraz wytłumacz, dlaczego akurat ta firma jest w stanie je spełnić.

 

Złota zasada

 

Na koniec reguła, którą powinien mieć na uwadze każdy copywriter tworzący treści na strony internetowe – tekst musi być funkcjonalny. Czyli rzeczowy, przejrzysty, czytelny oraz napisany prostym językiem. Wszystkie słowa, które są zbędne, utrudniają przyswojenie znajdujących się w tekście informacji, a także w żaden sposób nie pomagają w pozycjonowaniu strony.

Dlatego jeśli następnym razem będziesz chciał napisać, że „firma dokłada wszelkich starań, aby dostarczać klientom atrakcyjne produkty, pochodzące od znanych producentów oraz zapewnić najwyższej jakości obsługę, wynikającą z wieloletniego doświadczenia i indywidualnego podejścia do potrzeb”, to postaw się na miejscu odbiorcy takich treści i zastanów się czy są one dla Ciebie w jakimkolwiek stopniu pomocne.

Źródła: Autentyczność przyciąga, A. Piwowarska; Web Writing J. Wrycza-Bekier, własne błędy copywriterskie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 25.01.2019 Google nie oferuje nagrody za 5 miliardów wyszukiwań! Nie daj się zwieść profesjonalnemu wyglądowi wyskakujących okien ani manipulacjom emocjonalnym, takim jak efekt konfetti. Nie otrzymasz obiecanego telewizora, ale możesz ponieść spore straty. Więcej na ten temat w tekście. Czytaj więcej
2 domeny i 2 sposoby pozycjonowania, czyli case study ze współpracy z SafeFleet sp. z o.o. Ikona 05:45 min Współpraca z firmą SafeFleet sp. z o.o. opierała się na pozycjonowaniu dwóch domen z różną ofertą, skierowanych do różnych grup docelowych. Właśnie dlatego zaproponowaliśmy dwa sposoby promocji witryn. Czym kierowaliśmy się przy doborze usług? Jak przebiegała współpraca? Jak osiągnęliśmy cel biznesowy Klienta? Opowiadamy w Case Study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dodawanie zdjęć na Street View jeszcze prostsze! Ikona 02:00 min 15.05.2017 Stare dobre Google Street View… ilu z nas już nie raz pomogło dotrzeć na czas na spotkanie w nowym miejscu, odnaleźć lokal najlepiej oceniany na Trip Advisor czy po prostu odnaleźć się w miejskiej dżungli? To bez wątpienia jeden z najbardziej docenianych i przydatnych „wynalazków” Google. A ma być jeszcze lepiej – dzięki Street View ready wrzucanie własnych zdjęć na platformę będzie jeszcze prostsze! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700