Ikona 03:35 min Ikona 13.09.2017

Wkrótce otwarcie! – Wizytówki na Mapach Google dla firm w trakcie powstawania

Zgodnie z aktualnymi wskazówkami Google, wizytówki nie można utworzyć dla „firm, które są w trakcie powstawania lub nie zostały jeszcze otwarte”. Przez panel usługi Google Moja Firma nie zweryfikujesz więc wpisu dla firmy, która nie jest jeszcze dostępna dla Klientów w świecie rzeczywistym. Od niedawna stworzysz jednak taki wpis przez aplikację Mapy Google na Androida!

Jeśli więc poważnie myślisz o promocji swojego biznesu na lokalnym rynku, a może także i o pozycjonowaniu strony internetowej, warto rozważyć tę nową funkcję, która pozwoli Ci umieścić informacje o firmie w usłudze Google najszybciej, jak to możliwe.

 

Pamiętaj jednak, że strona internetowa Twojej nowej działalności powinna już działać i powinna być zaindeksowana przez Google. Wizytówki, w których umieszcza się niedziałającą lub niezaindeksowaną jeszcze domenę, mogą zostać zawieszone – w tym przypadku mogłyby nie zostać opublikowane.

 

Jak to działa?

 

Dodawanie wizytówki z wykorzystaniem aplikacji Mapy Google dla firmy, która wielkie otwarcie ma jeszcze przed sobą, jest banalnie proste. Wykonuje się dokładnie te same kroki, jakie wykonalibyśmy chcąc dodać brakujące miejsce, z tą różnicą, że tym razem musimy określić dodatkowo datę otwarcia.

 

Krok 1: Otwieramy aplikację Mapy Google na telefonie z systemem Android.

Krok 2: Klikamy ikonę menu.

Krok 3: Wybieramy z listy „Dodaj brakujące miejsce”

Krok 4: Uzupełniamy pola na nazwę, adres i wybieramy kategorię.

Krok 5: Po kliknięciu „Dodaj numer telefonu, godziny pracy, stronę internetową lub zdjęcia”, ustawiamy także datę otwarcia.Nasze zgłoszenie nowego miejsca musi zostać oczywiście sprawdzone przez Google lub innych użytkowników Map Google. Na swój adres e-mail otrzymasz jednak wiadomość systemową z informacją o stanie zaproponowanych zmian.

 

Kiedy wpis dla Twojej dopiero powstającej firmy pojawi się na Mapach Google? Niestety tego nie można przewidzieć, tak samo, jak nie można przewidzieć momentu wprowadzenia innych zmian zgłaszanych przez Mapy Google.

 

Wielkie otwarcie i co potem?

 

Wizytówki dodawane bezpośrednio na Mapach Google (nie przez usługę Google Moja Firma), nie są zweryfikowane, a co za tym idzie, nie są przypisane do żadnego konta i nie posiadają tym samym właściciela. Jeśli więc wielkie otwarcie masz już za sobą, pamiętaj, że musisz zweryfikować swój wpis, żeby móc w pełni zarządzać wizytówką już przez panel usługi Google Moja Firma.

 

Jak to zrobić? Zaloguj się na swoje konto Google, wyszukaj na Mapach wizytówkę Twojej firmy, kliknij „Zgłoś prawo do tej firmy” i przeprowadź proces weryfikacji! Po wprowadzeniu kodu weryfikacyjnego do systemu stajesz się właścicielem wpisu i możesz nim zarządzać.

 

Więcej o zarządzaniu wizytówkami w Google Moja Firma dowiesz się z naszego Przewodnika.

 

Przydatna funkcja czy przyczyna jeszcze większego bałaganu?

 

Na Mapach Google, szczególnie w Polsce, już teraz istnieje wiele niezweryfikowanych wizytówek, lepiej lub gorzej uzupełnionych. Niektóre z tych miejsc często już dawno nie istnieją. Czy możliwość dodawania wpisów dla firm, które dopiero przygotowują się do otwarcia, nie zwiększy bałaganu? Jak Google, czy inni użytkownicy Map Google będą weryfikować, czy w danym miejscu rzeczywiście ma powstać nowa restauracja lub salon fryzjerski? Czy będą wierzyć „na słowo” i publikować wszystkie takie wpisy?

 

Pytań jak zawsze jest wiele, jednak nie ulega wątpliwości, że nowa funkcja w aplikacji Mapy Google na Androida to doskonała możliwość do zakomunikowania światu, że wkrótce startujemy i już teraz zapraszamy wszystkich do naszego nowego lokalu bądź biura! Prawdopodobnie także pozycjonowanie naszej nowej strony internetowej zyska dzięki szybkiemu dodaniu wizytówki z adresem www do usługi Google. Nie zapomnij go tylko później zweryfikować!

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:05 min 26.10.2017 Dane firmy wprowadzone do wizytówki na Mapach Google mogą edytować oczywiście użytkownicy mający do niej dostęp jako właściciele czy menedżerzy. Co istotne, modyfikacje sugerować mogą także zalogowani użytkownicy Map Google. Oczywiście w większym bądź mniejszym stopniu takie zmiany sprawdzane są przez system lub innych użytkowników usługi. Czy o edycji zaproponowanej przez użytkownika Map Google zostaniesz jednak w jakiś sposób poinformowany? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

8 najczęstszych błędów w lokalnym SEO Ikona 08:25 min 22.12.2017 Firmy działające na określonym obszarze, chcąc pozycjonować swoją stronę internetową mają szerokie pole do popisu przy obmyślaniu strategii SEO. Niestety wciąż wiele z nich popełnia, mniej lub bardziej świadomie, wiele błędów, które tylko pozornie przynoszą korzyści. Jakich działań należy wystrzegać się, jeśli interesuje nas pozycjonowanie lokalne? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:20 min 06.09.2017 Każda firma chce być dobrze oceniana przez swoich Klientów. To jednak Ci niezadowoleni mają zwykle większą motywację, żeby wystawić nam niepochlebną opinię - zarówno wśród swoich znajomych, jak i w Internecie. Jak w takim razie zdobywać te pozytywne opinie? Nie musi to być wcale takie trudne. Wymaga oczywiście trochę wysiłku, ale rezultat powinien się opłacić. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700