Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:05 min Ikona 26.10.2017

Uwaga! Ktoś może zmienić dane Twojej firmy na Mapach Google za Ciebie!

Właścicielu, jeśli Twoja firma posiada wizytówkę na Mapach Google, pamiętaj:

Zalogowani użytkownicy Map Google mogą edytować informacje zawarte w wizytówkach!

I co równie istotne – użytkownicy często korzystają z tej możliwości. Czy jednak właściwym jest, żeby dane Twojej firmy takie jak chociażby godziny otwarcia lub numer telefonu uzupełniali Twoi Klienci? Pamiętaj też, że wśród użytkowników Map Google są nie tylko osoby chcące wzbogacać je o nowe/aktualne informacje. Należą do nich również Twoi konkurenci.

O prawdziwość i aktualność danych wprowadzonych do wizytówki musisz dbać także ze względu na pozycjonowanie strony internetowej. Szczególnie, jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem lokalnym.

 

Skąd wiem, że ktoś wprowadził zmianę?

 


Google:  „Merchants who manage their business listing info through Google My Business (which is free to use), are notified via email when edits are suggested.”

Zgodnie z informacją od Google zarządzający wizytówkami firm przez usługę Google Moja Firma informowani są mailowo, gdy ktoś proponuje zmiany w ich wpisie.

Niestety, z naszego doświadczenia wynika, że mija się to nieco z prawdą. Dlaczego? Z trzech powodów:

  • wiadomości e-mail o zmianach otrzymują tylko (!) użytkownicy z uprawnieniami właściciela,
  • wiadomości e-mail nie zawsze (!) są  wysyłane (błąd systemu, czy nie każda zmiana jest wg Google równie ważna?),
  • wiadomości e-mail przysyłane są już po zatwierdzeniu zmian (!) przez system.
 

 

Gdzie znajdę informację o zmianach?

 

Informacje o zmianach wprowadzonych przez Google bądź użytkowników Map znajdziesz w panelu usługi Google Moja Firma oraz w aplikacji o tej samej nazwie.

W panelu Google Moja Firma na komputery znajdziesz je w 2 miejscach:

1. na górze w boksie „Zadania”


2. w widoku listy przy lokalizacji, dla której zaproponowano zmianę


3. w panelu edycji danego wpisu (zarówno wchodząc z poziomu widoku listy, jak i widoku kart)

 

W aplikacji Google Moja Firma informację o zmianach zobaczysz:

1. zaraz po zalogowaniu


2. w panelu edycji wizytówki


Uwaga!
Niestety, zarówno wiadomości e-mail, jak również powiadomienia w panelu usługi Google Moja Firma i w aplikacji mobilnej, zobaczysz dopiero po wprowadzeniu zmian. Zauważ też, że nigdzie nie pojawia się przycisk „Odrzuć zmiany”. Możesz je tylko zaakceptować. Jeśli nie zgadzasz się z wprowadzonymi aktualizacjami, musisz ręcznie (!) poprawić dane.

 

Jak często sprawdzać wizytówkę?

 

Często. Biorąc pod uwagę, że nie zawsze otrzymasz e-mail z informacją o wprowadzonych zmianach, warto regularnie logować się do usługi Google Moja Firma. Oczywiście, jeśli zachodzą jakieś zmiany w funkcjonowaniu Twojej firmy, nie czekaj, aż ktoś zaktualizuje wizytówkę za Ciebie. Zrób to od razu. Pamiętaj też o tym, o czym pisaliśmy na początku. Zmiany w wizytówce firmy zgłaszać może także Twoja konkurencja, która może chcieć zaszkodzić Twoim interesom.
 
Aktualne i przede wszystkim prawdziwe informacje o Twojej firmie są ważne zarówno dla Twoich Klientów, jak i dla pozycjonowania Twojej strony internetowej. Publikowanie w różnych serwisach spójnych informacji o firmie jest pod kątem SEO po prostu w cenie. Nie zapominaj więc o wizytówce zaraz po weryfikacji. Dbaj o jej uzupełnienie i czerp korzyści, jakie niesie za sobą posiadanie wpisu na Mapach Google!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55