Właścicielu, jeśli Twoja firma posiada wizytówkę na Mapach Google, pamiętaj:
Zalogowani użytkownicy Map Google mogą edytować informacje zawarte w wizytówkach!
I co równie istotne – użytkownicy często korzystają z tej możliwości. Czy jednak właściwym jest, żeby dane Twojej firmy takie jak chociażby godziny otwarcia lub numer telefonu uzupełniali Twoi Klienci?
Pamiętaj też, że wśród użytkowników Map Google są nie tylko osoby chcące wzbogacać je o nowe/aktualne informacje. Należą do nich również Twoi konkurenci.
O prawdziwość i aktualność danych wprowadzonych do wizytówki musisz dbać także ze względu na pozycjonowanie strony internetowej. Szczególnie, jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem lokalnym.
Skąd wiem, że ktoś wprowadził zmianę?

Google:
„Merchants who manage their business listing info through Google My Business (which is free to use), are notified via email when edits are suggested.”
Zgodnie z informacją od Google zarządzający wizytówkami firm przez usługę Google Moja Firma informowani są mailowo, gdy ktoś proponuje zmiany w ich wpisie.
Niestety, z naszego doświadczenia wynika, że mija się to nieco z prawdą. Dlaczego? Z trzech powodów:
- wiadomości e-mail o zmianach otrzymują tylko (!) użytkownicy z uprawnieniami właściciela,
- wiadomości e-mail nie zawsze (!) są wysyłane (błąd systemu, czy nie każda zmiana jest wg Google równie ważna?),
- wiadomości e-mail przysyłane są już po zatwierdzeniu zmian (!) przez system.
Gdzie znajdę informację o zmianach?
Informacje o zmianach wprowadzonych przez Google bądź użytkowników Map znajdziesz w panelu usługi Google Moja Firma oraz w aplikacji o tej samej nazwie.
W panelu Google Moja Firma na komputery znajdziesz je w 2 miejscach:
1. na górze w boksie „Zadania”

2. w widoku listy przy lokalizacji, dla której zaproponowano zmianę

3. w panelu edycji danego wpisu (zarówno wchodząc z poziomu widoku listy, jak i widoku kart)
W aplikacji Google Moja Firma informację o zmianach zobaczysz:
1. zaraz po zalogowaniu

2. w panelu edycji wizytówki

Uwaga! Niestety, zarówno wiadomości e-mail, jak również powiadomienia w panelu usługi Google Moja Firma i w aplikacji mobilnej, zobaczysz dopiero po wprowadzeniu zmian. Zauważ też, że nigdzie nie pojawia się przycisk „Odrzuć zmiany”. Możesz je tylko zaakceptować. Jeśli nie zgadzasz się z wprowadzonymi aktualizacjami, musisz ręcznie (!) poprawić dane.
Jak często sprawdzać wizytówkę?
Często. Biorąc pod uwagę, że nie zawsze otrzymasz e-mail z informacją o wprowadzonych zmianach, warto regularnie logować się do usługi Google Moja Firma. Oczywiście, jeśli zachodzą jakieś zmiany w funkcjonowaniu Twojej firmy, nie czekaj, aż ktoś zaktualizuje wizytówkę za Ciebie. Zrób to od razu. Pamiętaj też o tym, o czym pisaliśmy na początku. Zmiany w wizytówce firmy zgłaszać może także Twoja konkurencja, która może chcieć zaszkodzić Twoim interesom.
Aktualne i przede wszystkim prawdziwe informacje o Twojej firmie są ważne zarówno dla Twoich Klientów, jak i dla pozycjonowania Twojej strony internetowej. Publikowanie w różnych serwisach spójnych informacji o firmie jest pod kątem SEO po prostu w cenie. Nie zapominaj więc o wizytówce zaraz po weryfikacji. Dbaj o jej uzupełnienie i czerp korzyści, jakie niesie za sobą posiadanie wpisu na Mapach Google!