Ikona 03:00 min Ikona 10.07.2014

 1.    Konto vs. Profil vs. Strona/Wpis

 

Sporo osób wciąż ma problem z prawidłowym rozróżnieniem tych pojęć, co czasami powoduje nieporozumienia w komunikacji. Wyjaśniamy:

Konto Google = logujemy się na nie za pomocą swojego loginu i hasła, chcąc korzystać z różnych usług Google – nie tylko Moja Firma, ale też np. AdWords, Analytics.

Profil Google+ = nasz profil, z poziomu którego korzystamy z usługi Google+

Strona Google+, wizytówka w Mapach Google = pojedyncza strona, dotycząca danej lokalizacji, danej firmy

 

2.    Google+ vs. Mapy Google

 

Google+ to nie Mapy Google! To prawda, że obecnie obie usługi są ze sobą mocno powiązane, jednak strona Google+ daje znacznie większe możliwości aktywnego kontaktu z użytkownikami. Należy więc nauczyć się rozróżniać te 2 usługi.

 

3.    Rozpoznanie niezweryfikowanej wizytówki (możliwej do przejęcia)

 

Zazwyczaj jest to bardzo proste. Przy niezweryfikowanym wpisie w Mapach Google pojawia się pytanie „Jesteś właścielem firmy?”.

Wpis zweryfikowany takiego pytania nie będzie zawierał.

 

Z kolei zweryfikowana strona Google+ oznaczona jest specjalnym znacznikiem:   Znajduje się on przy logo firmy.

 

 

4.    Błędny/niepełny adres istniejącej, niezweryfikowanej wizytówki

 

Niestety jest do dość częsty błąd w już istniejących wpisach. Często brakuje np. numeru lokalu, bądź kodu pocztowego, co powoduje, że kartka pocztowa z kodem weryfikacyjnym może nie zostać dostarczona do adresata.

 

Rozwiązaniem jest wykorzystanie narzędzia MapMaker do wprowadzenia brakujących danych. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż w części przypadków opublikowanie zmian może potrwać nawet kilka tygodni, warto spróbować wysłać kartkę pocztową na niepełny adres – jeśli dojdzie oszczędzimy sobie sporo czasu.

 

5.    Brak dostępów do konta powiązanego ze zweryfikowanym wpisem

 

W przypadku, kiedy nie posiadamy dostępów do już istniejącego wpisu firmy w Internecie, musimy poprosić Google o przekazanie dostępów. W praktyce niestety proces ten jest bardzo nieskuteczny.

W związku z tym możemy pokusić się o stworzenie nowego wpisu, z poziomu nowego konta, przy czym trzeba się liczyć z tym, że Google prędzej, czy później zorientuje się, że stworzony został duplikat i zawiesi wyświetlanie jednego z wpisów.

 

6.    Przypadkowe tworzenie duplikatu wizytówki

 

Podczas procesu przejmowania istniejącego wpisu zdarza się, iż nieumyślnie tworzone są duplikaty. Możemy się o tym dowiedzieć nawet dopiero po wpisaniu przesłanego kodu weryfikacyjnego.

Jak do tego dochodzi? Obecnie przy przejmowaniu istniejącej wizytówki w Mapach Google kartka pocztowa z kodem weryfikacyjnym wysyłana jest przed lub po edycji wpisu (dzięki wybraniu opcji „Zweryfikuj później”).

W tym drugim przypadku pojawia się omawiany problem. Jeśli wprowadzimy zbyt dużo zmian (szczególnie jeśli chodzi o nazwę i adres firmy) Google może nie rozpoznać, iż przejmujemy istniejący wpis i stworzy zupełnie nowy – duplikat.

 

Podobna sytuacja może mieć miejsce jeśli po wysłaniu kartki pocztowej będziemy edytować naszą wizytówkę. Najlepiej z wprowadzeniem zmian wstrzymać się do momentu po zweryfikowaniu wpisu wysłanym kodem.

 

7.    Kartka pocztowa nie dociera

 

Bardzo rzadko pojawia się też problem z dotarciem kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym na adres firmy.

W takim przypadku trzeba się przede wszystkim upewnić, że podany w wizytówce adres jest prawidłowy i pełny. Można w nim umieścić również dodatkowe informacje, pozwalające zlokalizować naszą siedzibę (np. „stoisko numer 4”) – po weryfikacji można je bez problemu usunąć.

Jeśli wszystko jest podane prawidłowo, nie pozostaje nam nic innego jak udać się na pocztę i ustalić, czy wiedzą tam o naszym istnieniu.

 

8.    Nieprawidłowy kod weryfikacyjny

 

Opóźnienia w dostarczaniu korespondencji to nie nowość w Polsce. Jeśli więc po ok. 3 tygodniach nie dotrze do nas kartka pocztowa z kodem weryfikacyjnym, warto wstrzymać się jeszcze kilka dni, ponieważ jeśli poprosimy o nowy kod, stary zostanie dezaktywowany i nie będziemy już mogli go użyć do weryfikacji wpisu.

 

9. Aktualizacja danych 

 

Czasami we wpisie naszej firmy automatycznie wprowadzane są zmiany. Mogą one dotyczyć kategorii, nazwy firmy, ale najczęściej związane są z adresem. Google na podstawie własnych danych lub informacji przesłanych przez użytkowników „poprawia” np. numer domu/lokalu. Wtedy przy odpowiednim okienku pojawia się informacja „Zaktualizowano”.

Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że często są to informacje błędne, a panel Google nie pozwala na ich samodzielne poprawienie.

 

Wtedy pozostaje nam skorzystanie z opcji „Zgłoś problem ze stroną” i oczekiwanie na odpowiedź pracowników Google.

 

10.    Nieprawidłowa nazwa firmy

 

Umieszczanie w nazwie firmy zbyt wielu informacji dotyczących prowadzonej działalności jest niezgodne z wytycznymi Google, a dodatkowo zmniejsza atrakcyjność i czytelność wpisu. W polu nazwa należy umieścić tylko pełną nazwę firmy bez dodatkowych informacji.

 

11. Problem ze spamem 

 

Po pojawieniu się takiego komunikatu nie trzeba podejmować właściwie żadnych dodatkowych czynności. Wystarczy wprowadzić kod weryfikacyjny, który przyjdzie na adres firmy tradycyjną pocztą. Praktyka pokazuje też, że w takich wypadkach Google potrzebuje znacznie więcej czasu na zweryfikowanie poprawności i wyświetlenie wizytówki w Mapach Google użytkownikom, więc trzeba uzbroić się w sporą dozę cierpliwości.

 

12. Oczekiwanie na zatwierdzenie 

 

Jest to standardowy komunikat, który wyświetla się po wprowadzeniu kodu weryfikacyjnego. W zdecydowanej większości przypadków już po kilku sekundach/minutach komunikat znika, a nasz wpis wyświetla się użytkownikom. Niestety, czasami zdarza się, iż cały proces może się znacznie wydłużyć – do kilku dni lub nawet tygodni. W tym przypadku również jesteśmy zdani na łaskę i niełaskę Google.

 

13.    Więcej lokalizacji w Mapach Google oznacza więcej stron Google+

 

Na chwilę obecną Google nie przewiduje możliwości podpięcia kilku lokalizacji pod jedną stronę Google+, w związku z czym musimy się pogodzić, że każdy oddział firmy będzie miał osobną stronę Google+ (co oczywiście może mieć również swoje zalety).

 

Dodatkowe źródła pomocy

 

W samodzielnym poszukiwaniu rozwiązania problemu w pierwszej kolejności zawsze warto odwiedzić Centrum Pomocy. Jeśli jednak nie znajdziemy tam odpowiedzi na nurtujące nas wątpliwości, warto również przejrzeć forum produktów Google lub, jeśli dręcząca nas kwestia nie była jeszcze poruszana, założyć nowy wątek w odpowiednim dziale.

Oczywiście najprostszym i najkorzystniejszym rozwiązaniem jest korzystanie z pomocy specjalistów w tym zakresie. Zawsze jednak warto zdobyć trochę wiedzy dotyczącej tak przydatnej przecież usługi Moja Firma, aby jeśli nie dziś, to w przyszłości móc samodzielnie rozprawić się z drobniejszymi lub poważniejszymi nieścisłościami.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Minimalne wymiary zdjęć w Google Moja Firma Ikona 01:15 min 02.03.2015 Jakość zdjęć umieszczonych w Google Moja Firma powinna być naturalnie jak najlepsza, gdyż stanowi to świetną reklamę naszego przedsiębiorstwa. Jakie są jednak minimalne rozmiary zdjęć w Google Moja Firma, wyświetlanych na naszej stronie Google+, w Mapach Google, a także wynikach wyszukiwania? Udzielamy prostej, przejrzystej odpowiedzi – zapraszamy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak być wyżej w wynikach lokalnych w Mapach Google Ikona 01:50 min 11.03.2015 Wysokimi pozycjami wyszukiwarka Google stoi – również ta lokalna, oparta na Mapach Google. Kilka prostych porad dla firm lokalnych, dla których niezwykle istotna jest obecność w wynikach wyszukiwania w Mapach Google. Dowiedz się jak obliczany jest ranking wyników lokalnych oraz jak zoptymalizować swój wpis i jakie działania podjąć aby zwiększyć swoją szansę na zajęcie w nim najwyższych lokat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Krótki przewodnik po usłudze Google Moja Firma Ikona 02:00 min 23.06.2014 Po wielu miesiącach testów, prób, aktualizacji ze starszej wersji Map Google do nowej, najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w Polsce wprowadziła zintegrowany sposób zarządzania firmą w ramach usług Google+, Map Google oraz w wyszukiwarce. Moja Firma to narzędzie szczególnie przydatne dla małych i średnich firm, które prowadzą działalność lokalną. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700