Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Kim jest i jakie korzyści daje marce bohater? W najprostszym ujęciu to ikona marki albo mówiąc inaczej jej maskotka. Nie jest to jednak zwykła postać. Brand Hero został przez twórców ożywiony, nadano mu określony wygląd, charakter, cechy osobowościowe i konkretne przymioty, które czynią go niepowtarzalnym oraz, co ważniejsze, rozpoznawalnym.
Dobrze skonstruowana postać nadaje marce głębię, przysparza korzyści emocjonalnych i dodaje osobowości. W zdecydowanej większości ociepla wizerunek, jeżeli jest odpowiednio dopasowana do grupy docelowej. Odmienny wygląd, ton głosu, zachowanie powinna mieć postać w przekazie kierowanym do dzieci, młodzieży, dorosłych, czy starszych ludzi. Często są to postacie, które można identyfikować – na zasadzie skojarzenia – z daną branżą.
Gołąb i Bociek Są to nowi bohaterowie marki Poczty Polskiej. Bociek jest entuzjastą sportu, niezwykle aktywną postacią, a do tego bardzo lubi wysyłać paczki. Gołąb to prawdziwy fan technologii i wszelkich nowinek, w tym e-usług. Wspólnie odbywają podróże po kraju, odkrywając najciekawsze zakątki i piękne miejsca. W formie zabawnej wymiany zdań prezentują ofertę firmy.
Serce i Rozum To prawdziwe gwiazdy wśród brand hero. Jak pokazuje czas, ich perypetie zdecydowanie poprawiły wizerunek marki – Telekomunikacji Polskiej, a przy tym przyczyniły się do zainteresowania usługami i produktami firmy. Serce jest nieco porywcze, skłonne do przeżywania emocji intensywniej i mocniej, a także wpadania w rozmaite tarapaty. Mózg to bohater raczej opanowany, który nie przechodzi ze skrajności w skrajność. Dobrze skonstruowane dialogi, jakie między nimi się odbywają, weszły już do obiegu ogólnego.
Źródło: Telekomunikacja Polska
Henio i Krysia Stanowią przykład bohaterów, którym nadano postać ludzką, co pomaga odbiorcom identyfikować się z nim. Prezentują pozytywny wizerunek typowej polskiej rodziny, czyli odbiorców marki Tesco. W żartobliwym tonie, w postaci krótkich dialogów pokazują najciekawsze wiadomości i elementy oferty.
Bohaterowie podpowiadają
Brand hero to postacie wykorzystywane na każdej płaszczyźnie reklamowej. Bardzo aktywnie udzielają się na Facebooku, gdzie mogą komunikować się z potencjalnym odbiorcą. Pozostawiają krótkie informacje i wiadomości z ostatniej chwili, dotyczące najważniejszych wydarzeń z życia firmy oraz komentują aktualne zdarzenia z życia sportu, kultury, prezentują wiele ciekawych informacji w zakresie oferty. Ułatwiają komunikację i skracają dystans między nadawcą i odbiorcą, budując pozytywne relacje.
Źródło: YouTube
Źródło: Poczta Polska
Źródła: Marketing.org, Interaktywnie, Wirtualne media, Poczta Polska, Telekomunikacja Polska, Tesco
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: