Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 09.07.2014

Czasy bohaterów nie przeminęły, czyli o Brand Hero

Kim jest i jakie korzyści daje marce bohater? W najprostszym ujęciu to ikona marki albo mówiąc inaczej jej maskotka. Nie jest to jednak zwykła postać. Brand Hero został przez twórców ożywiony, nadano mu określony wygląd, charakter, cechy osobowościowe i konkretne przymioty, które czynią go niepowtarzalnym oraz, co ważniejsze, rozpoznawalnym.

 

Dobrze skonstruowana postać nadaje marce głębię, przysparza korzyści emocjonalnych i dodaje osobowości. W zdecydowanej większości ociepla wizerunek, jeżeli jest odpowiednio dopasowana do grupy docelowej. Odmienny wygląd, ton głosu, zachowanie powinna mieć postać w przekazie kierowanym do dzieci, młodzieży, dorosłych, czy starszych ludzi. Często są to postacie, które można identyfikować – na zasadzie skojarzenia – z daną branżą.

Gołąb i Bociek Są to nowi bohaterowie marki Poczty Polskiej. Bociek jest entuzjastą sportu, niezwykle aktywną postacią, a do tego bardzo lubi wysyłać paczki. Gołąb to prawdziwy fan technologii i wszelkich nowinek, w tym e-usług. Wspólnie odbywają podróże po kraju, odkrywając najciekawsze zakątki i piękne miejsca. W formie zabawnej wymiany zdań prezentują ofertę firmy.

Serce i Rozum To prawdziwe gwiazdy wśród brand hero. Jak pokazuje czas, ich perypetie zdecydowanie poprawiły wizerunek marki – Telekomunikacji Polskiej, a przy tym przyczyniły się do zainteresowania usługami i produktami firmy. Serce jest nieco porywcze, skłonne do przeżywania emocji intensywniej i mocniej, a także wpadania w rozmaite tarapaty. Mózg to bohater raczej opanowany, który nie przechodzi ze skrajności w skrajność. Dobrze skonstruowane dialogi, jakie między nimi się odbywają, weszły już do obiegu ogólnego.

Źródło: Telekomunikacja Polska

Henio i Krysia Stanowią przykład bohaterów, którym nadano postać ludzką, co pomaga odbiorcom identyfikować się z nim. Prezentują pozytywny wizerunek typowej polskiej rodziny, czyli odbiorców marki Tesco. W żartobliwym tonie, w postaci krótkich dialogów pokazują najciekawsze wiadomości i elementy oferty.

 

Bohaterowie podpowiadają

Brand hero to postacie wykorzystywane na każdej płaszczyźnie reklamowej. Bardzo aktywnie udzielają się na Facebooku, gdzie mogą komunikować się z potencjalnym odbiorcą. Pozostawiają krótkie informacje i wiadomości z ostatniej chwili, dotyczące najważniejszych wydarzeń z życia firmy oraz komentują aktualne zdarzenia z życia sportu, kultury, prezentują wiele ciekawych informacji w zakresie oferty. Ułatwiają komunikację i skracają dystans między nadawcą i odbiorcą, budując pozytywne relacje.

 

Źródło: YouTube

Źródło: Poczta Polska

 

Źródła: Marketing.org, Interaktywnie, Wirtualne media, Poczta Polska, Telekomunikacja Polska, Tesco

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing edukacyjny – dlaczego warto przekazywać wiedzę klientom? Ikona 05:55 min 04.05.2022 Czasy, gdy kontakt przedsiębiorcy z klientem ograniczał się do samej transakcji, sporadycznie wzbogaconej o odpowiedź na kilka pytań dotyczących towaru, dawno minęły. Obecnie warto zadbać o rozbudowanie tych relacji. Dzięki temu zwiększamy szanse na to, że to właśnie u nas klient dokona zakupu lub skorzysta z usług, a po pewnym czasie znowu do nas wróci.  Na czym polega tajemnica sukcesu marketingu edukacyjnego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 08.12.2008 Kryzys? Nie dla reklamodawców działających w Internecie. Ci, bez względu na zawirowania rynkowe, są w znakomitym położeniu. Promowanie się w Sieci opłacało się i będzie się opłacać, a do tego pozwoli zachować budżet w świetnej kondycji. Główną zaletą takiego rozwiązania jest proponowany model cenowy: płatność za efekt, nie za kampanię, czego próżno szukać w mediach innego typu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:50 min 11.12.2008 Co najbardziej interesuje reklamodawców przed świętami Bożego Narodzenia? To, ile i w jaki sposób zamierzamy wydać na prezenty. Najnowsze sondaże nie pozostawiają złudzeń co do tego, że kwota ta będzie nieco mniejsza niż w latach poprzednich. Co ciekawe, ponad połowa respondentów planuje robić zakupy w sklepie, a druga wyboru podarunków dokona za pomocą Sieci właśnie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700