Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:15 min Ikona 20.05.2015

Żegnamy Narzędzia dla Webmasterów, witamy Google Search Console

20 maja na oficjalnym blogu dla webmasterów pojawiła się zapowiedź zmiany nazwy jednego z najważniejszych serwisów, z których korzystali właściciele stron internetowych. Narzędzia dla Webmasterów (czyli słynne GWT) zmieniają swoją nazwę na Google Search Console.

Zmiana ta ma lepiej odzwierciedlać charakter tej usługi, z której korzystają już nie tylko webmasterzy, ale także specjaliści ds. marketingu, właściciele małych firm, programiści, deweloperzy i wiele innych osób, zainteresowanych swoją stroną i jej obecnością w sieci i wynikach wyszukiwania.

Z nutką żalu żegnamy nazwę i szalenie popularny skrót „GWT”. W końcu Narzędzia Google dla Webmasterów są z nami już od niemal 10 lat, bo od 2006 roku, w którym pojawiło się Google Webmaster Central – protoplasta tej usługi.

Co prawda już w 2001 roku powstał pierwszy portal internetowy, zawierający porady dla webmasterów, ale dopiero 5 lat później Google udostępniło pierwsze narzędzia (m.in. możliwość przesyłania plików sitemap), pozwalające analizować statystyki, diagnozować kondycję strony oraz zarządzać indeksowaniem witryny przez roboty wyszukiwarki.

Co to oznacza dla użytkowników?

 

Przede wszystkim konieczność przystosowania się do nowej nazwy i nowego skrótu. Jednak za zmianą marki mogą stać również głębsze zmiany, ukierunkowane na uproszczenie narzędzi i zwiększenie ich przystępności dla przeciętnego użytkownika. Na tę chwilę są to jednak tylko spekulacje. 

Fakt jest jeden: zmieniamy „GWT” na „GSC” – wg badań terenowych w Dziale Pozycjonowania utrudni to … wymowę skrótu 😉

 

Źródła: Google Webmaster Central Blog, The SEM Post, Google Search Console

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 29.03.2016 Nic się nie dzieje. Nuda. Zastój. Hop hop! Czy jest tam kto? Czy ktoś w ogóle tu zagląda? Strona bez ruchu – to może prowadzić do frustracji. Tym bardziej, jeśli głęboko wierzysz, że już wszystkie asy z rękawa zostały wyjęte, a skutek twoich działań jest opłakany. A teraz szczerze! Czy zrobiliście wszystko? Wykorzystaliście content marketing do zwiększenia konwersji? Sprawdźcie proste rozwiązania o dużej sile oddziaływania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dzień z życia pozycjonera – kim jest specjalista SEO? Ikona 04:00 min 14.03.2022 Pozycjonowanie to złożony proces, w którym specjalista SEO musi działać w wielu obszarach – od analizy danych, poprzez optymalizację, a kończąc na monitorowaniu wdrożonych zmian. Codzienna praca pozycjonera nie ma nic wspólnego z nudą i monotonią, pozwala natomiast zgłębić bardzo ciekawy świat marketingu cyfrowego. Co robi specjalista SEO na co dzień? Jak nim zostać? Zajrzyj do tego artykułu! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:20 min 19.04.2013 W świecie celebrytów goszczących na okładkach kolorowych magazynów króluje przeświadczenie, że nieważne jak o nas mówią, ważne że mówią i nie przekręcają nazwiska. W marketingu internetowym i pozycjonowaniu natomiast zarządzanie reputacją w sieci jest procesem skrupulatnie zaplanowany. Orężem wykorzystywanym do budowania wizerunku jest SEO Copywriting. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700