Ikona 02:15 min Ikona 20.05.2015

Żegnamy Narzędzia dla Webmasterów, witamy Google Search Console

20 maja na oficjalnym blogu dla webmasterów pojawiła się zapowiedź zmiany nazwy jednego z najważniejszych serwisów, z których korzystali właściciele stron internetowych. Narzędzia dla Webmasterów (czyli słynne GWT) zmieniają swoją nazwę na Google Search Console.

Zmiana ta ma lepiej odzwierciedlać charakter tej usługi, z której korzystają już nie tylko webmasterzy, ale także specjaliści ds. marketingu, właściciele małych firm, programiści, deweloperzy i wiele innych osób, zainteresowanych swoją stroną i jej obecnością w sieci i wynikach wyszukiwania.

Z nutką żalu żegnamy nazwę i szalenie popularny skrót „GWT”. W końcu Narzędzia Google dla Webmasterów są z nami już od niemal 10 lat, bo od 2006 roku, w którym pojawiło się Google Webmaster Central – protoplasta tej usługi.

Co prawda już w 2001 roku powstał pierwszy portal internetowy, zawierający porady dla webmasterów, ale dopiero 5 lat później Google udostępniło pierwsze narzędzia (m.in. możliwość przesyłania plików sitemap), pozwalające analizować statystyki, diagnozować kondycję strony oraz zarządzać indeksowaniem witryny przez roboty wyszukiwarki.

Co to oznacza dla użytkowników?

Przede wszystkim konieczność przystosowania się do nowej nazwy i nowego skrótu. Jednak za zmianą marki mogą stać również głębsze zmiany, ukierunkowane na uproszczenie narzędzi i zwiększenie ich przystępności dla przeciętnego użytkownika. Na tę chwilę są to jednak tylko spekulacje. 

Fakt jest jeden: zmieniamy „GWT” na „GSC” – wg badań terenowych w Dziale Pozycjonowania utrudni to … wymowę skrótu 😉

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 22.05.2015 18 maja obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Muzeów. W tym roku przypada także czwarta rocznica przedsięwzięcia Google Art Project, które umożliwia oglądanie zdjęć różnorodnych dzieł sztuki z kilkunastu muzeów z całego świata. Również polskie muzea współpracują z Google Art Project – w galerii można obejrzeć zbiory Muzeum Pałacu w Wilanowie oraz Muzeum Sztuki w Łodzi. A zatem: Evviva l'arte – niech żyje sztuka! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 29.05.2015 Żadna reklama nie będzie skuteczna bez sprecyzowanego targetu. Pamiętają o tym ogłoszeniodawcy, którzy wybierają czas oraz sposób emisji swoich materiałów promocyjnych. Okazuje się jednak, że w dobie powszechnej cyfryzacji mediów w przyszłości kanały telewizyjne mogą emitować spoty ściśle dopasowane do każdego z odbiorców z osobna. Jak to możliwe? Zjawisko określane mianem programmatic TV wykorzystuje mechanizmy znane z... kampanii internetowych. Reklama będzie tańsza, a widz będzie odbierał ich mniej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 06.05.2015 W dobie portali internetowych nietrudno o zdobycie danych jakiejkolwiek osoby, która choć w niewielkim stopniu postanowiła wkroczyć do wirtualnego świata Facebooka, Twittera czy Instagrama. Kolejnym sposobem na szybkie i łatwe zdobywanie informacji o znajomych i nieznajomych jest aplikacja mobilna Hello od Facebooka, która stworzona została do obsługi połączeń i wsparcia użytkowników telefonów komórkowych, którzy lubią wiedzieć kto dzwoni. Funkcjonalność Hello porównywana jest do popularnego Truecallera na Androida. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700