Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
20 maja na oficjalnym blogu dla webmasterów pojawiła się zapowiedź zmiany nazwy jednego z najważniejszych serwisów, z których korzystali właściciele stron internetowych. Narzędzia dla Webmasterów (czyli słynne GWT) zmieniają swoją nazwę na Google Search Console.
Zmiana ta ma lepiej odzwierciedlać charakter tej usługi, z której korzystają już nie tylko webmasterzy, ale także specjaliści ds. marketingu, właściciele małych firm, programiści, deweloperzy i wiele innych osób, zainteresowanych swoją stroną i jej obecnością w sieci i wynikach wyszukiwania.
Z nutką żalu żegnamy nazwę i szalenie popularny skrót „GWT”. W końcu Narzędzia Google dla Webmasterów są z nami już od niemal 10 lat, bo od 2006 roku, w którym pojawiło się Google Webmaster Central – protoplasta tej usługi.
Co prawda już w 2001 roku powstał pierwszy portal internetowy, zawierający porady dla webmasterów, ale dopiero 5 lat później Google udostępniło pierwsze narzędzia (m.in. możliwość przesyłania plików sitemap), pozwalające analizować statystyki, diagnozować kondycję strony oraz zarządzać indeksowaniem witryny przez roboty wyszukiwarki.
Przede wszystkim konieczność przystosowania się do nowej nazwy i nowego skrótu. Jednak za zmianą marki mogą stać również głębsze zmiany, ukierunkowane na uproszczenie narzędzi i zwiększenie ich przystępności dla przeciętnego użytkownika. Na tę chwilę są to jednak tylko spekulacje.
Fakt jest jeden: zmieniamy „GWT” na „GSC” – wg badań terenowych w Dziale Pozycjonowania utrudni to … wymowę skrótu 😉
Źródła: Google Webmaster Central Blog, The SEM Post, Google Search Console
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: