Ikona 00:00 min Ikona 29.05.2015

Programmatic TV – nowe oblicze reklamy telewizyjnej

Każdy reklamodawca chce, aby jego materiały były wyświetlane tam, gdzie jest szansa na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. W telewizji będzie to pora „prime time”, a w sieci strony z największą liczbą wejść. O ile w przypadku reklamy w internecie możemy wybierać portale, które pasują do profilu pożądanego odbiorcy, to w kampaniach telewizyjnych nie jest to takie proste. Programmatic buying to znany od kilku lat sposób zakupu reklam internetowych, w którym każdy internauta odwiedzający daną stronę może zobaczyć inny baner czy spot. Wystarczą sekundy, aby system przeanalizował informacje o użytkowniku i wykorzystał je w kontakcie z reklamodawcami. Możliwe jest wówczas dopasowanie takich reklam, które najbardziej pasują do osób reprezentujących dany profil. W efekcie internauta widzi reklamę zgodną ze swoimi zainteresowaniami, ogłoszenie trafia w sedno grupy docelowej, a pieniądze na kampanię są wykorzystywane efektywnie.

Eksperci szacują, że w tym roku ilość kampanii sprzedawanych w systemie programmatic buying ma sięgnąć 62%. Wkrótce model ten ma zostać wprowadzony do telewizji. Bloki reklamowe sprecyzowane odnośnie do indywidualnych wymagań danego odbiorcy będą krótsze, ale bardziej efektywne. Odbiorca zainteresowany reklamami „dla siebie” przestanie przełączać kanały w przerwach na reklamę.

To oczywiste, że na reklamy w ogólnodostępnych kanałach telewizyjnych stać obecnie tylko największe firmy. Niemniej model programmatic buying zakłada, że na pojedyncze spoty adresowane do konkretnych grup docelowych będzie stać również marki z bardziej ograniczonymi budżetami.

Programmatic TV jest możliwe w sytuacji, gdy dostawca internetu jest jednocześnie dostawcą telewizji cyfrowej. Wówczas na podstawie danych zebranych z przeglądarek internetowych możliwe jest dopasowanie reklam w blokach emitowanych w telewizji. Potencjał tkwi również w sieciach telewizji kablowych, które umożliwiają dopasowywanie reklam indywidualnie kierowanych do odbiorców na podstawie danych demograficznych dla danego gospodarstwa domowego: wiek, płeć, wykształcenie itd.

Technologia ta dopiero rozwija się w Stanach Zjednoczonych. Zanim więc rozpowszechni się w Polsce, może minąć nawet kilkanaście lat. Jest to jednak pozytywnie oceniany przez ekspertów kierunek zmian w marketingu, który może przynieść liczne korzyści zarówno reklamodawcom, jak i telewidzom.

Źródła: Nowymarketing.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 11.06.2015 W obecnych czasach łatwy dostęp do plików oraz możliwość ich szybkiego przetwarzania to podstawa. W każdym miejscu na świecie w dowolnym momencie chcemy mieć dostęp do naszych najpiękniejszych wspomnień, choćby po to, by podzielić się nimi z rodziną czy przyjaciółmi. Dotychczas nie było to możliwe. Ale teraz pojawiła się nowa aplikacja Google Zdjęcia, która rewolucjonizuje poniekąd kwestię przechowywania zdjęć i filmów.    Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 07.07.2015 Popularyzacja urządzeń mobilnych wpłynęła w znaczny sposób na sposób przeglądania stron internetowych.  Coraz częstszym zjawiskiem stały się przypadkowe kliknięcia w reklamy, które nie tylko obciążają reklamodawców, nie przynosząc jednocześnie efektu w postaci konwersji, ale również irytują Internautów. Czas zatem na zmiany. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 22.05.2015 18 maja obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Muzeów. W tym roku przypada także czwarta rocznica przedsięwzięcia Google Art Project, które umożliwia oglądanie zdjęć różnorodnych dzieł sztuki z kilkunastu muzeów z całego świata. Również polskie muzea współpracują z Google Art Project – w galerii można obejrzeć zbiory Muzeum Pałacu w Wilanowie oraz Muzeum Sztuki w Łodzi. A zatem: Evviva l'arte – niech żyje sztuka! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700