Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 29.05.2015

Programmatic TV – nowe oblicze reklamy telewizyjnej

Każdy reklamodawca chce, aby jego materiały były wyświetlane tam, gdzie jest szansa na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. W telewizji będzie to pora „prime time”, a w sieci strony z największą liczbą wejść. O ile w przypadku reklamy w internecie możemy wybierać portale, które pasują do profilu pożądanego odbiorcy, to w kampaniach telewizyjnych nie jest to takie proste. Programmatic buying to znany od kilku lat sposób zakupu reklam internetowych, w którym każdy internauta odwiedzający daną stronę może zobaczyć inny baner czy spot. Wystarczą sekundy, aby system przeanalizował informacje o użytkowniku i wykorzystał je w kontakcie z reklamodawcami. Możliwe jest wówczas dopasowanie takich reklam, które najbardziej pasują do osób reprezentujących dany profil. W efekcie internauta widzi reklamę zgodną ze swoimi zainteresowaniami, ogłoszenie trafia w sedno grupy docelowej, a pieniądze na kampanię są wykorzystywane efektywnie.

 

Eksperci szacują, że w tym roku ilość kampanii sprzedawanych w systemie programmatic buying ma sięgnąć 62%. Wkrótce model ten ma zostać wprowadzony do telewizji. Bloki reklamowe sprecyzowane odnośnie do indywidualnych wymagań danego odbiorcy będą krótsze, ale bardziej efektywne. Odbiorca zainteresowany reklamami „dla siebie” przestanie przełączać kanały w przerwach na reklamę.

 

To oczywiste, że na reklamy w ogólnodostępnych kanałach telewizyjnych stać obecnie tylko największe firmy. Niemniej model programmatic buying zakłada, że na pojedyncze spoty adresowane do konkretnych grup docelowych będzie stać również marki z bardziej ograniczonymi budżetami.

 

Programmatic TV jest możliwe w sytuacji, gdy dostawca internetu jest jednocześnie dostawcą telewizji cyfrowej. Wówczas na podstawie danych zebranych z przeglądarek internetowych możliwe jest dopasowanie reklam w blokach emitowanych w telewizji. Potencjał tkwi również w sieciach telewizji kablowych, które umożliwiają dopasowywanie reklam indywidualnie kierowanych do odbiorców na podstawie danych demograficznych dla danego gospodarstwa domowego: wiek, płeć, wykształcenie itd.

 

Technologia ta dopiero rozwija się w Stanach Zjednoczonych. Zanim więc rozpowszechni się w Polsce, może minąć nawet kilkanaście lat. Jest to jednak pozytywnie oceniany przez ekspertów kierunek zmian w marketingu, który może przynieść liczne korzyści zarówno reklamodawcom, jak i telewidzom.

 

Źródła: Nowymarketing.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55