Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:40 min Ikona 06.02.2014

Google nie korzysta z Photoshopa. On go wchłania.

Od wielu lat obserwujemy jak Google w znaczący sposób poszerza swoje usługi. Oczywiście, dla specjalistów od pozycjonowania i ich klientów, branżowy gigant to przede wszystkim podstawowa wyszukiwarka tekstowa.

Jednak od dawna Google jest lub przynajmniej stara się być wielozadaniowym kombajnem, który odpowiada na wszystkie potrzeby użytkowników. Kalendarz, poczta, przeglądarka, autorski system operacyjny i tworzone z myślą o nim urządzenia – te i wiele innych narzędzi sprawiają, że fani korporacji mogą korzystać z komputerów niemalże wyłącznie przy użyciu oprogramowania jednej firmy.

Nic nie wskazuje na to, żeby Google miało dość – wciąż się rozrasta, tym razem przeciągając na swoją stronę weterana branży elektronicznej.

 

Fotografia cyfrowa w Google

 

Osobą, która została wciągnięta na listę płac Google jest John Nack. Choć nie jest to nazwisko powszechnie znane, warto wiedzieć, że ten człowiek przez 14 lat pracował przy najważniejszych projektach firmy Adobe – grupy znanej przede wszystkim z programów obsługujących format PDF, a także technologii Flash i jednego z najchętniej wykorzystywanych profesjonalnych narzędzi graficznych – Photoshop.  Od teraz jednak zajmować się będzie fotografią cyfrową w Google.

Wiadomość ta może oznaczać wszystko, począwszy od delikatnych zmian w usługach graficznych (przejęta przez Google Picasa i edytor zdjęć w Google+), skończywszy na możliwym wejściu w życie nowych technologii, mogących wpływać na pozycjonowanie.

Warto zdać sobie sprawę z tego, że firma w ostatnim czasie mocno modernizuje swoje narzędzia właśnie pod kątem wykorzystywania obrazów. W końcu to właśnie wspomniana Picasa była swego czasu jedną z najpopularniejszych internetowych galerii, którą mogliśmy dzielić się ze znajomymi w Internecie.

Teraz jej rolę przejął serwis społecznościowy Google+, który według wielu jest znacznie lepszy do chwalenia się udanymi fotografiami, niż Facebook czy kupiony przez niego w 2012 roku Instagram. Obie wymienione witryny kojarzą się raczej z wrzucaniem spontanicznych lub przypadkowych zdjęć, niż tworzenia fascynujących galerii. Przy nich Google+ jawi się jako profesjonalne rozwiązanie.

 

Zmiana dla SEO?

 

Czy jest szansa, że nastąpi poważna zmiana w pozycjonowaniu i wyszukiwaniu stron? Bardzo możliwe, że nowego znaczenia nabierze odpowiednie cyfrowe podpisywanie zdjęć zamieszczanych na stronach internetowych. Osobną kwestią jest także geolokalizacja. Zapewne każdemu internaucie zdarzyło się przepisywać kod autoryzacyjny z obrazka, tzw. captcha.

Warto zauważyć, że w przypadku, kiedy prosi nas o niego Google, obok losowo wygenerowanych cyfr, użytkownicy otrzymują do przepisania także tabliczkę z numerem domu – w ten sposób wszyscy mimowolnie pomagamy w odpowiednim oznaczaniu miejsc na mapach Street View.

Wciąż jednak jest to sposób co najmniej niedoskonały i podczas wyszukiwań z uwzględnieniem konkretnego adresu pojawiają się nieścisłości. Być może John Nack, jako człowiek tworzący Adobe Photoshop od najwcześniejszych wersji, znajdzie sposób, by nauczyć algorytmy Google poprawnego odczytywania cyfr ze zdjęć?

Kiedy jeden gigant łączy się z drugim, warto trzymać rękę na pulsie. Choć Google od dawna miało dobre układy z Adobe, teraz dwie istniejące obok siebie technologie mogą zacząć się przenikać. Nie jest to może rewolucja taka, jak na przykład wykupienie systemu Android, jednak niewykluczone, że tekst, mający obecnie największą wartość w pozycjonowaniu i wyszukiwaniu, za jakiś czas odda część swoich „udziałów” obrazkom.

 

Źródło: www.searchenginejournal.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 07.02.2014 W krainie wyszukiwarek obecnie Król jest tylko jeden. Znakomita większość użytkowników korzysta z silnika Google, dlatego też pozycjonowanie stron internetowych pod algorytmy tego giganta jest najbardziej popularne. Czy jest jeszcze szansa, żeby inna firma przejęła koszulkę lidera, przynajmniej na pewnym odcinku wielkiego wyścigu o podbój sieci? Według nowinek branżowych, istnieje taki gracz na rynku, który może odzyskać swoją dawną świetność. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:30 min 25.02.2014 Internet stale ewoluuje, a wraz z nim technologie tworzenia stron. Nie tak dawno wszystkie witryny były jedynie statycznymi wizytówkami z niewielką ilością interaktywnych elementów. Dziś, w erze portali społecznościowych, rozbudowanych sklepów i gier przeglądarkowych, niemal wszystko zdaje się możliwe. Należy jednak wziąć pod uwagę, że niektóre z nowinek programistycznych stanowią niemały problem choćby dla robotów wyszukiwarek. Twórcy Google podpowiadają, jak tworzyć popularne „niekończące się” strony w sposób przyjazny wyszukiwarkom. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:50 min 17.01.2014 Google przyzwyczaiło nas do ciągłego wprowadzania zmian w swoich algorytmach i narzędziach. Ich celem jest zwiększanie satysfakcji użytkowników i przeciwdziałanie wciąż ewoluującym technikom Black Hat SEO. W niniejszym artykule opisujemy zmiany, które w 2013 roku w największym stopniu wpłynęły na zawartość strony wyników wyszukiwania, a także obierane przez Webmasterów strategie pozycjonerskie. Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700