Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 06.02.2014

Google nie korzysta z Photoshopa. On go wchłania.

Od wielu lat obserwujemy jak Google w znaczący sposób poszerza swoje usługi. Oczywiście, dla specjalistów od pozycjonowania i ich klientów, branżowy gigant to przede wszystkim podstawowa wyszukiwarka tekstowa.

Jednak od dawna Google jest lub przynajmniej stara się być wielozadaniowym kombajnem, który odpowiada na wszystkie potrzeby użytkowników. Kalendarz, poczta, przeglądarka, autorski system operacyjny i tworzone z myślą o nim urządzenia – te i wiele innych narzędzi sprawiają, że fani korporacji mogą korzystać z komputerów niemalże wyłącznie przy użyciu oprogramowania jednej firmy.

Nic nie wskazuje na to, żeby Google miało dość – wciąż się rozrasta, tym razem przeciągając na swoją stronę weterana branży elektronicznej.

 

Fotografia cyfrowa w Google

 

Osobą, która została wciągnięta na listę płac Google jest John Nack. Choć nie jest to nazwisko powszechnie znane, warto wiedzieć, że ten człowiek przez 14 lat pracował przy najważniejszych projektach firmy Adobe – grupy znanej przede wszystkim z programów obsługujących format PDF, a także technologii Flash i jednego z najchętniej wykorzystywanych profesjonalnych narzędzi graficznych – Photoshop.  Od teraz jednak zajmować się będzie fotografią cyfrową w Google.

Wiadomość ta może oznaczać wszystko, począwszy od delikatnych zmian w usługach graficznych (przejęta przez Google Picasa i edytor zdjęć w Google+), skończywszy na możliwym wejściu w życie nowych technologii, mogących wpływać na pozycjonowanie.

Warto zdać sobie sprawę z tego, że firma w ostatnim czasie mocno modernizuje swoje narzędzia właśnie pod kątem wykorzystywania obrazów. W końcu to właśnie wspomniana Picasa była swego czasu jedną z najpopularniejszych internetowych galerii, którą mogliśmy dzielić się ze znajomymi w Internecie.

Teraz jej rolę przejął serwis społecznościowy Google+, który według wielu jest znacznie lepszy do chwalenia się udanymi fotografiami, niż Facebook czy kupiony przez niego w 2012 roku Instagram. Obie wymienione witryny kojarzą się raczej z wrzucaniem spontanicznych lub przypadkowych zdjęć, niż tworzenia fascynujących galerii. Przy nich Google+ jawi się jako profesjonalne rozwiązanie.

 

Źródło: Google.com

 

Zmiana dla SEO?

 

Czy jest szansa, że nastąpi poważna zmiana w pozycjonowaniu i wyszukiwaniu stron? Bardzo możliwe, że nowego znaczenia nabierze odpowiednie cyfrowe podpisywanie zdjęć zamieszczanych na stronach internetowych. Osobną kwestią jest także geolokalizacja. Zapewne każdemu internaucie zdarzyło się przepisywać kod autoryzacyjny z obrazka, tzw. captcha.

Warto zauważyć, że w przypadku, kiedy prosi nas o niego Google, obok losowo wygenerowanych cyfr, użytkownicy otrzymują do przepisania także tabliczkę z numerem domu – w ten sposób wszyscy mimowolnie pomagamy w odpowiednim oznaczaniu miejsc na mapach Street View.

Wciąż jednak jest to sposób co najmniej niedoskonały i podczas wyszukiwań z uwzględnieniem konkretnego adresu pojawiają się nieścisłości. Być może John Nack, jako człowiek tworzący Adobe Photoshop od najwcześniejszych wersji, znajdzie sposób, by nauczyć algorytmy Google poprawnego odczytywania cyfr ze zdjęć?

Kiedy jeden gigant łączy się z drugim, warto trzymać rękę na pulsie. Choć Google od dawna miało dobre układy z Adobe, teraz dwie istniejące obok siebie technologie mogą zacząć się przenikać. Nie jest to może rewolucja taka, jak na przykład wykupienie systemu Android, jednak niewykluczone, że tekst, mający obecnie największą wartość w pozycjonowaniu i wyszukiwaniu, za jakiś czas odda część swoich „udziałów” obrazkom.

 

Źródło: www.searchenginejournal.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55