Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Zapytania wpisywane do wyszukiwarki stają coraz dłuższe – tak wynika z badań HitWise, mających na celu procentowe zestawienie klikalności w pozycje wyników po wpisaniu zapytań różnej długości.
Z badań wynika, że znaczenia nabierają tzw. długie ogony, czyli zapytania kluczowe dłuższe niż dwa słowa. Interpretatorzy wyników zauważają, że trend ten – wpisywanie coraz dłuższych zapytań – wynika z chęci bardzo precyzyjnego wyrażenia pytania. Niekiedy użytkownicy wyszukiwarki próbują też znaleźć odpowiednie strony, wpisując zapytania podobne do pytań w języku naturalnym.
Internauci intuicyjnie i naocznie przekonują się, że wpisaniu bardzo ogólnego słowa otrzymują wyniki zbyt szerokie, często przypadkowe, a filtrowanie spośród nich odpowiednich stron okazuje się nadmiernie czasochłonne. Dlatego pytania stają się wyrafinowane i mają na celu okrojenie liczby wyników.
Oczywiście, ma to znaczenie dla pozycjonowania. „Długie ogony”, czyli rozbudowane frazy, stają się wartościowym kąskiem z perspektywy speców od marketingu – bo skoro ludzie szukają według określonych fraz, trzeba brać to pod uwagę inwestując w pozycjonowanie!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: