Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 21.07.2016

Pre-rolle w reklamie online!

Pre-rolle – reklamować się, czy odpuścić?

Pre-rolle to krótkie reklamy wyświetlające się przed emisją właściwej części filmu, którą postanowił odtworzyć internauta, a jednocześnie jedna z często oferowanych przez Google przestrzeni reklamowych. Niejednokrotnie przysparza jednak ona sporych trudności. Dlaczego?

Otóż pięciosekundowe wstępy często okazują się dla użytkownika na tyle nużące, że tylko czeka on na to, aby móc jak najszybciej pozbyć się reklamy i przejść do materiału, o który mu chodziło. Można sobie z nimi poradzić korzystając z odpłatnej subskrypcji Red, która całkowicie eliminuje niechciane reklamy. Z kolei w wersji darmowej wstęp można pominąć po upływie 5 sekund, co według badań czyni… aż 94% użytkowników!

Przeciętny użytkownik Internetu doskonale wie, czego szuka. Co więcej, nie ma on ochoty oglądać dodatkowych materiałów, które nic nie wnoszą, a co więcej – są po prostu nudne. Pre-rolle często są generowane automatycznie, a co za tym idzie – w żaden sposób nie odpowiadają na preferencje odbiorcy. Z niechęcią są przyjmowane także znane z telewizji fragmenty, które nie są jednak w żaden sposób dostosowane do tego, aby zainteresować widza w tak krótkim czasie.

W takim przypadku szybko pojawia się znużenie, zainteresowanie spada, a kursor myszki nerwowo oczekuje zawieszony nad komunikatem „Możesz pominąć tę reklamę za 5…4…3…2…1”.

 

Źródło: Kwejk

Czy jest jakaś szansa na zainteresowanie użytkowników reklamą?

 

Jest! Po raz kolejny jedynym rozwiązaniem okazuje się jednak kreatywność! Ciekawy, frapujący, wciągający przekaz sprawi, że każdy będzie w stanie poświęcić pół minuty na dokończenie spotu. Poniżej zaprezentowano przykładowe reklamy z zastosowaniem pre-rolli, które są doskonałym przykładem pomysłowego, a co za tym idzie – skutecznego – marketingu.

 

Pomysł nr 1 – zwierzaki

 

Nie od dziś wiadomo, że internauci kochają koty. Strony poświęcone mruczkom, fanpage, galerie zdjęć… Operator Digi Telecommunications wpadł na genialny pomysł, aby wykorzystać tego ulubieńca Internetu w swoim spocie. Na ekranie wita nas uroczy kiciuś w muszce, a po chwili wyświetla się napis „Wiemy, że zazwyczaj pomijasz reklamy. Więc tu jest kot.” Czy ktoś z Was byłby w stanie się oprzeć i nie obejrzeć jej do końca? Zresztą… przecież wszyscy chcemy się dowiedzieć, o co chodzi z tym kotem!

Kolejnym ciekawym pomysłem wykorzystującym w reklamie zwierzaki była króciutka niskobudżetowa kampania agencji Nail Communications na rzecz Amerykańskiego Towarzystwa Zapobiegania Okrucieństwu wobec Zwierząt. Nie chcesz zaszkodzić uroczemu szczeniakowi – absolutnie nie pomijaj tej reklamy!

Źródło: YouTube 

Pomysł nr 2 – ambitnie

 

Australijska agencja VML postanowiła wykorzystać pre-rolle do ważnych celów i za ich pomocą spróbować odnaleźć zaginionych ludzi. Dzięki wykorzystaniu sygnału GPS zadziałała lokalnie, wzbudzając duże zaangażowanie widzów. W wyniku prowadzonej kampanii „The Missing Person” w zaledwie 5 dni udało się uzyskać informacje pomagające zlokalizować 238 osób!

 

Źródło: Vimeo

Pomysł nr 3 – na wesoło

A gdyby tak… utożsamić się z widzem?

Burger King poszedł o krok dalej. Zamiast przekonywać internautów do obejrzenia reklamy zakomunikował: „Tak, wiem, że tego nienawidzicie.” Co więcej, przygotował aż… 64 różne spoty! Co przesądziło o ich sukcesie? Humor i fakt, że zostały skierowane do konkretnej grupy odbiorców – inne do poszukujących muzyki, inne do chcących obejrzeć zwiastun filmu, jeszcze inne – do pasjonatów walczących zwierząt.

Źródło: YouTube

Codzienność nie musi być standardowa. Siłownia Fabryka Formy postanowiła w zupełnie nieszablonowy sposób pokazać przyrost siły, jaki można osiągnąć trenując w jej murach. Nierealny wydźwięk nie ma tu większego znaczenia – liczy się to, że spot przykuwa spojrzenia i zachęca do zastanowienia się nad własną formą.

Źródło: YouTube

A na deser – wakacyjna porównywarka cen, czyli jak nie stracić kilkumiesięcznej wypłaty podczas urlopu!

Źródło: YouTube

Inne przykłady ciekawej, inspirującej i efektywnej reklamy pokazywaliśmy na naszym blogu jakiś czas temu w Jak tworzyć efektywną reklamę wideo w Internecie? można uzyskać także garść porad na temat tego, w jaki sposób stworzyć wartościowy materiał.

Podsumowując, coraz częstszym problemem dzisiejszej reklamy okazuje się brak pomysłu. Jak widać na załączonych wyżej materiałach – kreatywność sprawia, że nawet znienawidzone przez internautów pre-rolle mogą być z chęcią oglądane i stanowić doskonały sposób na ciekawą, a co najważniejsze – skuteczną – kampanię.

 

Co jest kluczem do sukcesu?

  • oryginalny, niepowtarzalny pomysł,

  • dotarcie do konkretnej grupy odbiorców,

  • dostosowanie tematyki spotu do poszukiwanych przez użytkowników Internetu materiałów.

Źródła:

Marketing Przy Kawie, Nowy Marketing, Tube.Ad, MarketingNaLuzie

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Etykiety w Mapach Google Ikona 02:50 min 12.05.2016 Męczy Cię wpisywanie w wyszukiwarkę Map Google pełnych danych Twojej ulubionej restauracji, żeby otworzyć jej wizytówkę lub wyznaczyć trasę np. z nowego miejsca zamieszkania? A może zdarzyło Ci się bezskutecznie szukać wizytówki firmy, którą znalazłeś na Mapach parę dni temu, a jej nazwa i adres jak na złość wyleciała Ci z głowy? Od teraz to żaden problem! Od dziś na Mapach Google możemy dodawać własne etykiety i oznaczać miejsca jako prywatne! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023 Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Z życia firmy Ikona 02:35 min Ta współpraca była dla nas prawdziwą przyjemnością, a wszystkie sukcesy firmy osiągnięte za pomocą działań w sieci uznawaliśmy po części za nasze własne zwycięstwo. Historia Grupy Jaan Nordglass jest szalenie imponująca, a wspólnie podjęte działania w świecie Internetu pozwoliły nam dołożyć cegiełkę do prężnego rozwoju przedsiębiorstwa. Wyniki są naprawdę zadowalające. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700