Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Okazuje się, że to właśnie Polacy są jednym z najbardziej aktywnych w blokowaniu reklam narodów. Nienawidzimy wyskakujących okienek i nie chcemy być atakowani ze wszystkich stron ofertami, dlatego aż 7 milionów polskich internautów używa specjalnych narzędzi – programów i wtyczek – które automatycznie blokują reklamy na stronach internetowych. To aż 38 procent całej społeczności internautów w naszym kraju – najchętniej blokują młodzi, jednak nawet wśród trzydziesto- i czterdziestolatków trend ten jest bardzo rozpowszechniony. Dwa główne powody, dla których internauci blokują reklamy to ich zbyt duża liczba oraz częstotliwość wyświetlania. Szczegóły poniżej.
Źródło: nowymarketing.pl
Jak pokazują statystyki, straty reklamodawców są bardzo duże i sięgają miliardów dolarów w skali całego świata, dlatego… dla nich również zaczęły powstawać specjalne narzędzia, takie jak UnBlock od Cloud Technologies, które uniemożliwia działanie wtyczek do blokowania reklam. To szansa na zminimalizowanie strat. I warto zaznaczyć, że nie jedyna.
Walkę z reklamami podejmują najczęściej użytkownicy mediów społecznościowych i najbardziej popularnych serwisów, takich jak Facebook, Twitter czy YouTube. Na walkę z blokującymi reklamy rusza ten pierwszy serwis, który zamierza skorzystać z nowych technologii i wprowadzić rozwiązania zmniejszające skuteczność „blokerów”. Jednocześnie, chcąc nieco uspokoić swoich użytkowników, Facebook informuje o udostępnieniu społeczności narzędzi zwiększających możliwości kontrolowania wyświetlanych reklam. Będziemy mogli np. wykluczyć wyświetlanie tych reklam, które nie będą znajdowały się w dziedzinie naszych zainteresowań. Nie zmienia to jednak faktu, że większości reklam nie przegapimy.
Facebook potrafi reklamować…, źródło: socialmediaexaminer.com
Wydaje się, że cała ta nienawiść do reklam pochodzi jeszcze z czasów, kiedy ich dopasowanie do preferencji użytkownika praktycznie nie istniało. Gdy kampanie linków sponsorowanych raczkowały, a reklamodawcy myśleli, że więcej znaczy skuteczniej. Dzisiaj, dzięki ogromnym możliwościom związanym z ustawianiem preferencji czy kierowania konkretnego przekazu do określonej grupy osób, reklamodawca jest w stanie uniknąć gniewu internauty. A internaucie mniej będą przeszkadzały komunikaty, które trafiać będą w jego gusta i zakres zainteresowań.
Być może złotym środkiem nie są programy blokujące reklamy albo programy blokujące programy blokujące reklamy (uff…). Złoty środek jest prawdopodobnie dużo mniej skomplikowany – to po prostu wysoka jakość kampanii marketingowych prowadzonych w internecie. No i wysoka pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, która wypozycjonowana jest pod odpowiednią frazę. To najlepsza odpowiedź na oczekiwania odbiorcy i doskonała reklama działalności, która w żadnym stopniu nie zniechęca i nie powoduje, że internauta chce użyć „blokera”.
Źródła: Nowy Marketing, Interaktywnie , Search Engine Journal https://www.searchenginejournal.com/facebook-stops-ad-blockers/170494/
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: