Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 17.08.2016

Blokowanie reklam – korzyść dla internauty, strata dla wydawcy

Polacy – miłośnicy blokowania

Okazuje się, że to właśnie Polacy są jednym z najbardziej aktywnych w blokowaniu reklam narodów. Nienawidzimy wyskakujących okienek i nie chcemy być atakowani ze wszystkich stron ofertami, dlatego aż 7 milionów polskich internautów używa specjalnych narzędzi – programów i wtyczek – które automatycznie blokują reklamy na stronach internetowych. To aż 38 procent całej społeczności internautów w naszym kraju – najchętniej blokują młodzi, jednak nawet wśród trzydziesto- i czterdziestolatków trend ten jest bardzo rozpowszechniony. Dwa główne powody, dla których internauci blokują reklamy to ich zbyt duża liczba oraz częstotliwość wyświetlania. Szczegóły poniżej.

Źródło: nowymarketing.pl

Jak pokazują statystyki, straty reklamodawców są bardzo duże i sięgają miliardów dolarów w skali całego świata, dlatego… dla nich również zaczęły powstawać specjalne narzędzia, takie jak UnBlock od Cloud Technologies, które uniemożliwia działanie wtyczek do blokowania reklam. To szansa na zminimalizowanie strat. I warto zaznaczyć, że nie jedyna.

Facebook przeciwko blokowaniu reklam

Walkę z reklamami podejmują najczęściej użytkownicy mediów społecznościowych i najbardziej popularnych serwisów, takich jak Facebook, Twitter czy YouTube. Na walkę z blokującymi reklamy rusza ten pierwszy serwis, który zamierza skorzystać z nowych technologii i wprowadzić rozwiązania zmniejszające skuteczność „blokerów”. Jednocześnie, chcąc nieco uspokoić swoich użytkowników, Facebook informuje o udostępnieniu społeczności narzędzi zwiększających możliwości kontrolowania wyświetlanych reklam. Będziemy mogli np. wykluczyć wyświetlanie tych reklam, które nie będą znajdowały się w dziedzinie naszych zainteresowań. Nie zmienia to jednak faktu, że większości reklam nie przegapimy.

Facebook potrafi reklamować…, źródło: socialmediaexaminer.com

Złoty środek?

Wydaje się, że cała ta nienawiść do reklam pochodzi jeszcze z czasów, kiedy ich dopasowanie do preferencji użytkownika praktycznie nie istniało. Gdy kampanie linków sponsorowanych raczkowały, a reklamodawcy myśleli, że więcej znaczy skuteczniej. Dzisiaj, dzięki ogromnym możliwościom związanym z ustawianiem preferencji czy kierowania konkretnego przekazu do określonej grupy osób, reklamodawca jest w stanie uniknąć gniewu internauty. A internaucie mniej będą przeszkadzały komunikaty, które trafiać będą w jego gusta i zakres zainteresowań.

Być może złotym środkiem nie są programy blokujące reklamy albo programy blokujące programy blokujące reklamy (uff…). Złoty środek jest prawdopodobnie dużo mniej skomplikowany – to po prostu wysoka jakość kampanii marketingowych prowadzonych w internecie. No i wysoka pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, która wypozycjonowana jest pod odpowiednią frazę. To najlepsza odpowiedź na oczekiwania odbiorcy i doskonała reklama działalności, która w żadnym stopniu nie zniechęca i nie powoduje, że internauta chce użyć „blokera”.

Źródła: Nowy Marketing, Interaktywnie , Search Engine Journal https://www.searchenginejournal.com/facebook-stops-ad-blockers/170494/

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jaki content pozyskuje linki? Ikona 04:30 min 28.12.2017 Czy istnieje sposób na budowanie zaplecza linkowego, który jest zgodny z założeniami Google oraz może wpłynąć pozytywnie na widoczność naszej strony? Jak najbardziej! Wystarczy, że skupisz się na treściach, które publikujesz na swojej stronie internetowej. Zobacz dlaczego warto stawiać na atrakcyjny i wartościowy content oraz w jaki sposób go tworzyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023 Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Etykiety w Mapach Google Ikona 02:50 min 12.05.2016 Męczy Cię wpisywanie w wyszukiwarkę Map Google pełnych danych Twojej ulubionej restauracji, żeby otworzyć jej wizytówkę lub wyznaczyć trasę np. z nowego miejsca zamieszkania? A może zdarzyło Ci się bezskutecznie szukać wizytówki firmy, którą znalazłeś na Mapach parę dni temu, a jej nazwa i adres jak na złość wyleciała Ci z głowy? Od teraz to żaden problem! Od dziś na Mapach Google możemy dodawać własne etykiety i oznaczać miejsca jako prywatne! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700