Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:40 min Ikona 08.09.2009

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o mikrobloggingu i wyszukiwaniu w czasie rzeczywistym, ale boicie się zapytać

Uwaga świata offline i online zwraca się w stronę mikrobloggingu i związanego z nim wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Poniższy artykuł wyjaśnia, jakie znaczenie może mieć ten sposób wyszukiwania dla firm oraz jaki ma to związek z serwisami społecznościowymi.

Poziomy wyszukiwania

Zacznijmy od wyjaśnienia meandrów wyszukiwania. Przeciętny użytkownik po prostu wpisuje w Google szukane słowo kluczowe i czeka ok 0.12 sek. na wyniki. Warto jednak wiedzieć, że wyszukiwanie w jednej tylko wyszukiwarce może odbywać się na różnych płaszczyznach, od których uzależnione będzie to, jakie otrzymamy wyniki i w jakim stopniu będą one dostosowane do naszych potrzeb. Wyszukiwanie możemy podzielić na poziomy zaawansowania:

Poziom I wyszukiwania: wyszukiwarka zwraca informacje tekstowe uszeregowane pod względem tego jak bardzo (według indeksów robotów wyszukiwarki) wartościowa jest strona do której kieruje link w wynikach wyszukiwania.

Poziom II wyszukiwania: wyszukiwarka zwraca informacje tekstowe, filmy video, obrazy pasujące do zapytania (frazy kluczowej) również ze względu na ich wartość informacyjną i dopasowanie do zapytania osoby szukającej.

Poziom III wyszukiwania: wyszukiwarka zwraca informacje tekstowe według ich aktualności – jeśli ktoś opublikował fragment z użyciem danej frazy kluczowej 2 minuty temu, wyszukiwarka w czasie rzeczywistym jako pierwsze wyświetli właśnie te najświeższe wyniki.

Mikroblogging a sprawa polska

Jak się to wszystko ma do życia gospodarczego i pojedynczych firm w Polsce? Ponieważ o sukcesie na dzisiejszym rynku przesądza szybkość dostarczania i zbierania informacji, poziom III wyszukiwarek ma lub będzie miał w bardzo niedługim czasie kluczowe znaczenie dla działów marketingu i właścicieli firm.

Dla przykładu – na mikroblogu Blip możemy dowiedzieć się, że właśnie teraz (11:09, 07/09/2009) użytkowniczka o nicku „krolowanocy” napotkała następujący problem: o jaki #fail, zapomniałam odwiedzić bankomat, a w korpo stołówce nie można płacić kartą

 

                                         Polskie mikroblogi

Czy dla firmy to istotna informacja? Jeśli reprezentują Państwo podmiot dostarczający terminale dla kart płatniczych, to oznacza to odnalezienie potencjalnego klienta – stołówkę w której nie można jeszcze płacić kartą. Powyższy przykład może zostać potraktowany żartobliwie, jednak na pewno nie jest już w sferze żartów znaczenie, jakie dla rozprzestrzeniania informacji ma wyszukiwanie w czasie rzeczywistym, tworzone w głównej mierze przez serwisy mikroblogowe. Polscy marketerzy powinni kibicować mikroblogowaniu. Dzięki wiadomościom z ostatniej sekundy (dosłownie) mogą dowiedzieć się na przykład, jak rynek zareagował na produkt, który niedawno wprowadzili na półki.

Zadaniem marketera jest odczytywanie postaw konsumenckich wobec oferty sprzedaży firmy – ta funkcja mikroblogów i wyszukiwania informacji w czasie rzeczywistym może okazać się bezcenna, a jednocześnie zupełnie… darmowa.

Mikroblogging w Polsce ma jeszcze stosunkowo mały odsetek fanów, jednak należy spodziewać się, że Polski nie ominie światowy trend korzystania z serwisów społecznościowych. Największe i/lub najnowocześniejsze firmy już dziś budują społeczności wokół swoich profili społecznościowych (przykładem, który ukazuje potencjał serwisów społecznościowych i mikrobloggingu jest marka AXE obecna na serwisie Fotka.pl dzięki Stewardessie Sarze.Profil tej blondynki w stroju stewardesy odwiedzono 3,2 mln razy, w animowany awatar klikano 33,5 tys. razy, a na profilach mężczyzn – u których stewardesa widniała wśród znajomych – na awatar kliknięto 296,3 tys. razy.Tyle osób, automatycznie, przekierowanych zostało bezpośrednio na profil dziewczyny. Jej zdjęcia skomentowano 4600 razy).

Co na to Google? W wywiadzie dla dziennika The Guardian, Marissa Mayer, Wiceprezes ds. produktów do wyszukiwania oraz jakości użytkowej w silniku wyszukiwania kompanii Google, mówi: „Wydaje nam się, że wyszukiwanie w czasie rzeczywistym odmieni wyszukiwanie jako-takie”. Google dostarcza wyszukującym opcję „czasu rzeczywistego”. Wyszukując informacji w Google.pl, możemy skorzystać z dwóch źródeł: 1) klasyczne wyszukiwanie

2) wyszukiwanie w opcji „wiadomości” (aby wyszukiwać najświeższe opublikowane w Internecie informacje, należy kliknąć opcję „wiadomości”):

Zwrócone rezultaty będą niemal zupełnie inne niż te otrzymane w tradycyjnym wyszukiwaniu:

Jak widać, otrzymane rezultaty sortowane są pod względem „świeżości” – pierwszy link prowadzi do informacji opublikowanej przed 38 minutami.

Na rynku istnieje wielu ważnych graczy, którzy zdają sobie sprawę z potęgi serwisów społecznościowych i związanych z nim wyszukiwaniem w czasie rzeczywistym. Wśród tych graczy znajduje się na pewno Google, który będzie dążył do dostarczenia milionom swoich użytkowników wyszukiwania najbardziej dopasowanego do ich oczekiwań, a więc w wielu przypadkach wyszukiwania najnowszych opublikowanych informacji. Marketerzy na świecie i w Polsce w mniejszym lub większym stopniu „węszą” potencjał obecności i wyszukiwania w przestrzeniach serwisów społecznościowych. Ten temat ma przed sobą niezliczone publikacje, wiele z nich znajdzie się niewątpliwie na tym blogu.

Źródło: www.imediaconnection.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55