Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:15 min Ikona 19.10.2017

Google na straży wysokiej jakości stron

Nie od dziś wiadomo, że strony z niskiej jakości zawartością są przez wyszukiwarkę Google traktowane po macoszemu. I nic w tym dziwnego. W ten sposób gigant z Mountain View dba o swoją reputację. Google swoim użytkownikom wskazuje tylko te strony, które spełniają standardy wysokiej jakości. Zwiększa tym samym zaufanie Internautów do swojej wyszukiwarki, dowodząc, że znajdą dzięki niej odpowiedź na swoje pytania. Wystrzega się natomiast miernych stron internetowych, które mogłyby zachęcić użytkownika do skorzystania z innej wyszukiwarki. Jak w takim razie sprawdzić czy własna strona nie jest źle postrzegana przez Google? Pozwólcie, że zaserwuję garść przydatnych informacji.

 

Jakość w oczach Google

 

Szukajcie, a i tak nie znajdziecie jasnych i oczywistych kryteriów, według których oceniana jest jakość strony. Google – zgodnie ze swoją niepisaną zasadą – nie zdradza wskaźników, jakim posługuje się w ocenie tego parametru serwisu internetowego. Między wierszami można jednak wyczytać, co docenia. Wiemy, co wpływa na ocenę jakości, ale jesteśmy też świadomi, że nakładają się na to rozmaite czynniki, które decydują o ostatecznej opinii co do jakości strony.

 

Źródło: Moz.com
Z całą pewnością Google:

 – docenia unikalny kontent i oryginalny (dla użytkowników) charakter zawartości,
 – zwraca uwagę czy content jest dobrze zorganizowany oraz zrozumiały dla odbiorcy,
 – „lubi”, gdy strona posiada dużo zewnętrznych linków, a „uwielbia”, gdy linki do danej strony pochodzą z  innych stron postrzeganych jako te wysokiej jakości,
 – dobrze postrzega strony z użytecznymi informacjami,
 – zwraca uwagę na to jak szybko ładuje się zawartość strony,
 – przypatruje się czy doświadczenia z odwiedzin strony są pozytywne dla użytkownika – niezależnie od urządzenia z jakiego korzystał podczas wejścia na witrynę,
 – sprawdza czy treść sporządzona jest zgodnie z zasadami pisowni w danym języku oraz czy zawartość nietekstowa ma swój tekstowy odpowiednik,
 – obserwuje czy tekst wskazuje na dodatkowe źródła, które odbiorca może sprawdzić i poszerzyć swoją wiedzę.

 

Jakość własnej witryny

 

Znając choć pobieżnie niektóre elementy „tajemniczej listy wskaźników Google”, które decydują o niskiej lub wysokiej jakości stronie, można sprawdzić pod tym kątem własną witrynę. Jest to przydatne zarówno w pozycjonowaniu, jak i szerzej pojętej reklamie internetowej. Ocenę jakości strony warto oprzeć na analizie zestawień różnych statystyk. Dopiero takie podejście zapewni obiektywny obraz sytuacji. Koncentrowanie uwagi na jednym parametrze bez odniesienia go do innych wskaźników może przekłamywać rzeczywistość.

Mając na uwadze takie sytuacje, jak w opisanym przykładzie warto przy analizie parametrów brać po uwagę kilka wskaźników jednocześnie. Dlatego:

 

1. Sprawdzaj zaangażowanie użytkowników

 

– Weź pod uwagę łączną liczbę wizyt na stronie pochodzących z zewnątrz, ale też obserwuj liczbę stron odwiedzonych po wejściu na serwis. Jeśli użytkownik chętnie przemieszcza się wewnątrz Twojej witryny, to dobrze świadczy o jakości zawartości.

– Przyjrzyj się także statystykom informującym o czasie trwania sesji na stronie oraz wskaźnikowi odrzuceń (tzw. bounce rate)

 

2. Przyjrzyj się statystykom off-site

 

– Zwróć uwagę na linki zewnętrzne prowadzące do witryny, przyjrzyj się ilości, ale też jakości tzw. backlinków. To decyduje o autorytecie witryny w odbiorze Google, ale także w pozycjonowaniu.

– Zwróć uwagę na powiązanie domen głównych, a także wszelkiego rodzaju udostępnienia z Facebooka, Twittera, LinkedIn.

 

3. Skonfrontuj się ze statystykami wyszukiwarki

 

– W pierwszej kolejności sprawdź czy Twoja strona jest w ogóle indeksowana. Można to zrobić w prosty sposób poprzez wpisanie adresu URL bezpośrednio do paska przeglądarki lub wyszukiwania.

– Zwróć uwagę na wysokość pozycji na zapytania identyczne z titlem.

– Przejrzyj w Google Search Console ruch związany z wyszukiwaniem, w tym  między innymi wskaźnik CTR – stanowiący współczynnik klikalności.

– Sprawdź czy treści na Twojej stronie nie są zduplikowane.

 

4. Przeprowadź ręczną analizę podstron

 

Odpowiadając sobie na podstawowe pytania o jakość, np. Czy aktualności są aktualne? Czy content jest pomocny?

 

Do it ! Now!

 

Porządna analiza stron z pewnością wykaże mocne i słabe strony witryny. Dobrym rozwiązaniem jest pogrupowanie poszczególnych podstron względem jakości.

Te najlepszej jakości – nie wymagają zmian, a mogą posłużyć za wzór i źródło inspiracji.

Te średniej jakości – potrzebują dopracowania. Są dobre, ale mogą być jeszcze lepsze, jeśli nad nimi popracujesz, być może „w oczach” Google zyskają większą wartość.

Te niskiej jakości – nie przynoszą ani Google, ani Tobie korzyści. Jeśli nie masz czasu, chęci lub pomysłu na ich przeredagowanie, to przetestuj ich usunięcie. Jednocześnie obserwuj stan indeksowania i wyniki ruchu związanego z witryną. Pozwoli ci to ocenić, czy strona osiągnęła już optymalny poziom jakości.

Źródła: 1, 2, 3, 4, 5

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:00 min 20.06.2017 YouTube to platforma oferująca filmy dla każdego - niezależnie od zainteresowań, istnieje bardzo duża szansa, że ktoś już przygotował serię wideo na ten temat. Dotyczy to również gier komputerowych, a dokładnie: oglądania jak ktoś w nie gra. Dzięki ciągle rosnącej popularności tego rodzaju wideo, coraz częściej przeprowadzane są w nich działania marketingowe, opłacane przez największe marki świata. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Klient w stosownym wieku – określanie stawek w Google AdWords według kryteriów demograficznych Ikona 00:55 min 22.09.2008 Czy wiesz, że możesz w precyzyjny sposób określać kampanię AdWords? Także uwzględniając wiek odbiorców. Reklama zostanie wyświetlona tylko tym, których rzeczywiście może zainteresować Twoja oferta. To jedna z nowości, jaką Google udostępnia dla reklam sieci partnerskiej. Wystarczy ustalić odpowiednie stawki za wyświetlenie linku dokładnie określonej grupie odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:25 min 05.07.2017 W dzisiejszych czasach można zauważyć swoiste uzależnienie od informacji. Nie jesteśmy nawet w stanie zliczyć, jak często sprawdzamy aplikację Facebooka lub odwiedzamy popularne serwisy informacyjne. Chęć zabicia czasu, poczucia kontroli czy może lęk przed niewiedzą? Niezależnie od przyczyny takich zainteresowań, Wiadomości Google teraz pozwolą nam jeszcze wygodniej i sprawniej docierać do najnowszych wieści ze świata. Czas sprawdzić, co się zmieniło! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700