Ikona 05:15 min Ikona 19.10.2017
Nie od dziś wiadomo, że strony z niskiej jakości zawartością są przez wyszukiwarkę Google traktowane po macoszemu. I nic w tym dziwnego. W ten sposób gigant z Mountain View dba o swoją reputację. Google swoim użytkownikom wskazuje tylko te strony, które spełniają standardy wysokiej jakości. Zwiększa tym samym zaufanie Internautów do swojej wyszukiwarki, dowodząc, że znajdą dzięki niej odpowiedź na swoje pytania. Wystrzega się natomiast miernych stron internetowych, które mogłyby zachęcić użytkownika do skorzystania z innej wyszukiwarki. Jak w takim razie sprawdzić czy własna strona nie jest źle postrzegana przez Google? Pozwólcie, że zaserwuję garść przydatnych informacji.

 

Jakość w oczach Google

 

Szukajcie, a i tak nie znajdziecie jasnych i oczywistych kryteriów, według których oceniana jest jakość strony. Google – zgodnie ze swoją niepisaną zasadą – nie zdradza wskaźników, jakim posługuje się w ocenie tego parametru serwisu internetowego. Między wierszami można jednak wyczytać, co docenia. Wiemy, co wpływa na ocenę jakości, ale jesteśmy też świadomi, że nakładają się na to rozmaite czynniki, które decydują o ostatecznej opinii co do jakości strony.

 

 

Z całą pewnością Google:

 – docenia unikalny kontent i oryginalny (dla użytkowników) charakter zawartości,
 – zwraca uwagę czy content jest dobrze zorganizowany oraz zrozumiały dla odbiorcy,
 – „lubi”, gdy strona posiada dużo zewnętrznych linków, a „uwielbia”, gdy linki do danej strony pochodzą z  innych stron postrzeganych jako te wysokiej jakości,
 – dobrze postrzega strony z użytecznymi informacjami,
 – zwraca uwagę na to jak szybko ładuje się zawartość strony,
 – przypatruje się czy doświadczenia z odwiedzin strony są pozytywne dla użytkownika – niezależnie od urządzenia z jakiego korzystał podczas wejścia na witrynę,
 – sprawdza czy treść sporządzona jest zgodnie z zasadami pisowni w danym języku oraz czy zawartość nietekstowa ma swój tekstowy odpowiednik,
 – obserwuje czy tekst wskazuje na dodatkowe źródła, które odbiorca może sprawdzić i poszerzyć swoją wiedzę.

 

Jakość własnej witryny

 

Znając choć pobieżnie niektóre elementy „tajemniczej listy wskaźników Google”, które decydują o niskiej lub wysokiej jakości stronie, można sprawdzić pod tym kątem własną witrynę. Jest to przydatne zarówno w pozycjonowaniu, jak i szerzej pojętej reklamie internetowej. Ocenę jakości strony warto oprzeć na analizie zestawień różnych statystyk. Dopiero takie podejście zapewni obiektywny obraz sytuacji. Koncentrowanie uwagi na jednym parametrze bez odniesienia go do innych wskaźników może przekłamywać rzeczywistość.

 

 

Mając na uwadze takie sytuacje, jak w opisanym przykładzie warto przy analizie parametrów brać po uwagę kilka wskaźników jednocześnie. Dlatego:

 

1. Sprawdzaj zaangażowanie użytkowników

 

– Weź pod uwagę łączną liczbę wizyt na stronie pochodzących z zewnątrz, ale też obserwuj liczbę stron odwiedzonych po wejściu na serwis. Jeśli użytkownik chętnie przemieszcza się wewnątrz Twojej witryny, to dobrze świadczy o jakości zawartości.

– Przyjrzyj się także statystykom informującym o czasie trwania sesji na stronie oraz wskaźnikowi odrzuceń (tzw. bounce rate)

 

2. Przyjrzyj się statystykom off-site

 

– Zwróć uwagę na linki zewnętrzne prowadzące do witryny, przyjrzyj się ilości, ale też jakości tzw. backlinków. To decyduje o autorytecie witryny w odbiorze Google, ale także w pozycjonowaniu.

– Zwróć uwagę na powiązanie domen głównych, a także wszelkiego rodzaju udostępnienia z Facebooka, Twittera, LinkedIn.

 

3. Skonfrontuj się ze statystykami wyszukiwarki

 

– W pierwszej kolejności sprawdź czy Twoja strona jest w ogóle indeksowana. Można to zrobić w prosty sposób poprzez wpisanie adresu URL bezpośrednio do paska przeglądarki lub wyszukiwania.

– Zwróć uwagę na wysokość pozycji na zapytania identyczne z titlem.

– Przejrzyj w Google Search Console ruch związany z wyszukiwaniem, w tym  między innymi wskaźnik CTR – stanowiący współczynnik klikalności.

– Sprawdź czy treści na Twojej stronie nie są zduplikowane.

 

4. Przeprowadź ręczną analizę podstron

 

Odpowiadając sobie na podstawowe pytania o jakość, np. Czy aktualności są aktualne? Czy content jest pomocny?

 

Do it ! Now!

 

Porządna analiza stron z pewnością wykaże mocne i słabe strony witryny. Dobrym rozwiązaniem jest pogrupowanie poszczególnych podstron względem jakości.

 

Te najlepszej jakości – nie wymagają zmian, a mogą posłużyć za wzór i źródło inspiracji.

 

Te średniej jakości – potrzebują dopracowania. Są dobre, ale mogą być jeszcze lepsze, jeśli nad nimi popracujesz, być może „w oczach” Google zyskają większą wartość.

 

Te niskiej jakości – nie przynoszą ani Google, ani Tobie korzyści. Jeśli nie masz czasu, chęci lub pomysłu na ich przeredagowanie, to przetestuj ich usunięcie. Jednocześnie obserwuj stan indeksowania i wyniki ruchu związanego z witryną. Pozwoli ci to ocenić, czy strona osiągnęła już optymalny poziom jakości.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 07:45 min 14.11.2017 Przygotujcie się na sprawdzenie każdego zakątka wyników wyszukiwania. Wbrew pozorom kryją one wiele ciekawych elementów, dzięki którym odnalezienie informacji jest proste i przyjemne. Nie zapominamy również o pozycjonowaniu - wskazujemy jak powinien wyglądać przejrzysty, budzący zaufanie wynik. Ponadto dowiecie się takich zaskakujących informacji, jak ile śpi kot w ciągu dnia. Rozpoczynamy zwiedzanie SERP! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:45 min 29.11.2017 Już od nieco ponad roku wnikliwie sprawdzamy wszelkie informacje dotyczące powolutku wprowadzanego (i na bieżąco testowanego) indeksu mobile first - czyli nowego indeksu, w którym to mobilna wersja strony będzie decydować o pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. Na jakim etapie są prace? Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia pozycjonowania? Zebraliśmy w jednym miejscu najważniejsze informacje dotyczące tej kluczowej zmiany w Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:45 min 13.10.2017 Jeśli choć obejrzałeś film „Star Trek” czy „Her”, z pewnością utrwaliłeś sobie obraz komputera, któremu można wydawać skomplikowane komendy. Dziś wizja ta nie wydaje się już tak odległa. Wyszukiwanie głosowe ma przed sobą ciekawą przyszłość, czego dowodem jest jego rosnąca popularność wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Czy i w jaki sposób voice search wpływa na pozycjonowanie? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700