Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:10 min Ikona 09.09.2009

Ukryte moce marketingowe Twittera o których jeszcze nie wiesz, cz.I

Poniższy artykuł jest serią tekstów przedstawiających w kilku punktach „supermoce” mikroblogów na przykładzie najsłynniejszego z nich, czyli Twittera.

W artykule przeczytają Państwo  m.in.

  • Jak używać Twittera aby zaoszczędzić na ulepszonej jakości obsługi klienta?
  • Jak zaangażować klientów i zapewnić sobie zwiększenie sprzedaży?
  • Jak zapewnić sobie polecenia klientów?

 

 

Jak  zaoszczędzić na ulepszonej jakości obsługi klienta?

Fenomenalny wzrost Twittera wcale nie zwalnia. Rzut okiem za ocean inspiruje w kwestii  marketingu i reklamy jutra. Czy Twitter to „małe wielkie medium”? Czy wyćwierka zupełnie nową jakość marketingu w Internecie? Czego możemy spodziewać się po serwisach mikroblogowych takich jak Twitter w Polsce a czego już dokonują nasi znajomi po fachu za oceanem?

2/3 wszystkich marketerów w USA używa mediów społecznościowych. Widać wyraźnie, że amerykańska branża zaczyna rozumieć potęgę świergolenia na mikroblogach i innych stronach społecznościowych. Wciąż jednak widać też (za oceanem), jak wiele pozostało marek i produktów, które  powinny przysposobić się do mikrobloggingu. Jak można się domyślać, nie ogranicza się to  przecież tylko do „wrzucenia” konta firmy na Twittera. Istnieją funkcjonalności, które firma może opanować, aby w pełni użyć marketingowych supermocy Twittera. Jakie mogą z tego wyniknąć korzyści dla firmy? Więcej odwiedzin na stronie, większa sprzedaż, więcej zadowolonych klientów? Oczywiście! Jak? Tego dowiedzieć się można w tym i następnych artykułach.

Oszczędzanie pieniędzy dzięki lepszej jakości obsługi klienta

Coraz więcej firm za oceanem używa Twittera jako uzupełnienia dla swojego tradycyjnego sposobu obsługi klienta. Świergoląca platforma może być potężnym narzędziem marketingowym, zwłaszcza jeśli zostanie połączona z dobrą stroną internetową i wyczerpującą zakładką FAQ (frequently asked questions – często zadawane pytania). Od wysiłków marketera zależy, jak bardzo Twitter lub krajowa odmiana mikrobloga pomoże odciążyć call center czy infolinię. Być może problem, nad którym z jednym klientem spędzić można kilka długich kwadransów na linii telefonicznej, może zostać szybciej rozwiązany przez FAQ lub kilka „tweetów” (w polskiej wersji byłyby to „blipy”, „spinacze” lub „śledzie” – nazwy wzięte od polskich platform twitteroidalnych).

Poprzez obecność na mikroblogu, firma zapewnia klientowi zwiększoną dawkę opieki klientowskiej oraz lepsze odczucia związane z obsługą. Profil firmy na Twitterze powinien być lekki, dynamiczny i wciągający – będzie to podobne kontaktowi z takim właśnie przedstawicielem firmy. Co się tyczy arcy-ważnego dla marketingu doświadczenia marki, to możemy mówić o bezcennych wrażeniach. Wielu klientów doceni to, że może przyłączyć się do dyskusji o firmie i komentować posty Twojej firmy. Dystans pomiędzy firmą a klientem zmniejsza się dzięki temu wymownie.

Firma Best Buy zaczęła przygodę z Twitterem od… spięcia. Jeden z zarządzających firmą zwrócił się do  klienta na jego profilu Twitterowym bez należytej kultury, co spowodowało falę negatywnych komentarzy ze strony użytkowników. Wkrótce Best Buy rozpoczęło program do zbiorowego (chodzi o zespół obsługi klienta) radzenia sobie z reklamacjami i wątpliwościami klientów.  Odpowiedzi są kierowane na jeden kanał Twitterowy: @twelpforce**.

Przedstawiciel firmy Best Buy przyznaje: „Wiem, że popełniliśmy błędy. Wiele błędów zrobiłem sam używając mediów społecznościowych. Jednak wiem na pewno, że będziemy się na pomyłkach uczyć tego, jak jeszcze lepiej służyć naszym klientom”.

Idea, którą wprowadziło w życie Best Buy, zyskała przychylność (i pozytywny buzz) w środowisku internetowym i prawdopodobnie oszczędziła firmie wielu godzin załatwiania problemów przez call-center.

*Firma Best Buy, hurtownie sprzętu AGD i RTV w USA, posiada 19 proc. tego rynku.

**Twelpforce to profil tej hurtowni na Twitterze, na którym profesjonaliści oferują krótkie, treściwe rady w formie krótkiej wiadomości tekstowej. Aby zadać tweeta (pytanie:) konsultantom z Best Buy, należy zapisać się jako fan profilu. Być może właśnie dzięki temu firma ma już 11,682 „podłączonych” profili – klientów, którzy pozostają w stałym kontakcie z firmą dzięki powiadomieniom otrzymywanym na swoim profilu Twittera.

W następnym artykule: Jak dzięki mikrobloggingowi zaangażować klientów i zwiększyć sprzedaż? Jak to zrobił Dell?

źródło: www.imediaconnection.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 04.04.2013 Pliki cookies istnieją nie od dziś, jednak dopiero niedawno wprowadziły zamęt w przestrzeni internetowej. Ich obecność dla nikogo nie była tajemnicą, jednak wraz z wprowadzeniem nowej regulacji zostały szerzej zauważone. Na forum rozgorzała dyskusja na temat znaczenia plików cookies – czy są nam potrzebne, komu służą i czy mogą uczynić z internautów niewolników cyberprzestrzeni? Czytaj więcej
Na właściwym miejscu w Google – case study ze współpracy z firmą Mateusz Jurewicz Swimming for life Ikona 4:25 min Strona internetowa wyświetlająca się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google to marzenie każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na promocji firmy oraz pozyskaniu nowych klientów. Dzięki współpracy z Sunrise System, spełnił je właściciel szkoły pływania Swimming For Life. Chcesz wiedzieć jak to osiągnęliśmy? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:30 min 25.02.2014 Internet stale ewoluuje, a wraz z nim technologie tworzenia stron. Nie tak dawno wszystkie witryny były jedynie statycznymi wizytówkami z niewielką ilością interaktywnych elementów. Dziś, w erze portali społecznościowych, rozbudowanych sklepów i gier przeglądarkowych, niemal wszystko zdaje się możliwe. Należy jednak wziąć pod uwagę, że niektóre z nowinek programistycznych stanowią niemały problem choćby dla robotów wyszukiwarek. Twórcy Google podpowiadają, jak tworzyć popularne „niekończące się” strony w sposób przyjazny wyszukiwarkom. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700