Instagram to miejsce dla ludzi lubiących uwieczniać to, co ich otacza. To możliwość do dzielenia się zdjęciami wykonanymi i dopracowanymi w artystycznym ujęciu, oryginalnymi oraz przykuwającymi uwagę odbiorców. Każda marka, która chciałaby zaistnieć na Instagramie, powinna mieć stały dostęp do ciekawych wizualnie treści. Serwis jest zatem doskonałym miejscem do promocji bloga bądź innych form tzw. personal brandingu. Z pewnością odnajdą się tutaj również wszelkie firmy z branży turystycznej, gastronomicznej, modowej, artystycznej, czy produkcji i dystrybucji dóbr luksusowych.
Aby skutecznie promować się za pośrednictwem tego serwisu, należy postawić na zaskakujący content i intrygujące materiały. To doskonałe miejsce do publikowania zdjęć oraz filmów, których użytkownicy internetu nie znajdą nigdzie indziej. Z pewnością sprawdzą się ujęcia kuluarowe, prezentujące wydarzenia firmowe, spotkania, sesje zdjęciowe itp. W doborze odpowiednich treści warto kierować się zasadą, w myśl której na Instagram ma trafić to, czego nie będzie na Facebooku czy Google+.
Profil brandu powinien być skoordynowany z pozostałymi serwisami i stanowić ich uzupełnienie. Oznaczanie zdjęć hashtagami pozwoli internautom odnaleźć je nie tylko po nazwie firmy, ale także po tematyce. Skuteczność działań marketingowych zależy również od aktywności osoby prowadzącej profil. Publikowanie treści powinno bowiem iść w parze z kreatywnym komentowaniem i oznaczaniem na profilach innych użytkowników Instagrama. Wówczas zwiększa się szansa na dotarcie do jeszcze szerszego grona potencjalnych użytkowników.
Popularność brandu budują polubienia. Podpowiadamy, w jaki sposób przygotowywać treści, które zostaną wysoko ocenione przez pozostałych użytkowników. Wnioski pochodzą z badań przeprowadzonych przez firmę Curalate zajmującą się analizą mediów.
Choć ciemne zdjęcia przykuwają uwagę, to właśnie te jasne zdobywają większą ilość „polubień”.
Według analizy zdjęcia posiadające tło zdobyć mogą nawet o 30% „polubień” więcej, niż te bez tła, jak np. makrofotografia.
Znaczenie kolorystyki jest kluczowe. Dominacja koloru niebieskiego jest bardziej korzystna, niż czerwonego.
Badanie wskazało, że większą popularnością wśród użytkowników cieszą się zdjęcia o słabszym nasyceniu.
Warto wybierać zdjęcia prezentujące strukturę sfotografowanego przedmiotu (duże zbliżenia).
Im więcej, tym lepiej! To prawdziwy fenomen w zdobywaniu „polubień”.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: