Ikona 00:00 min Ikona 11.02.2016

Instagram to miejsce dla ludzi lubiących uwieczniać to, co ich otacza. To możliwość do dzielenia się zdjęciami wykonanymi i dopracowanymi w artystycznym ujęciu, oryginalnymi oraz przykuwającymi uwagę odbiorców. Każda marka, która chciałaby zaistnieć na Instagramie, powinna mieć stały dostęp do ciekawych wizualnie treści. Serwis jest zatem doskonałym miejscem do promocji bloga bądź innych form tzw. personal brandingu. Z pewnością odnajdą się tutaj również wszelkie firmy z branży turystycznej, gastronomicznej, modowej, artystycznej, czy produkcji i dystrybucji dóbr luksusowych.

 

Jak prowadzić marketing na Instagramie?

 

Aby skutecznie promować się za pośrednictwem tego serwisu, należy postawić na zaskakujący content i intrygujące materiały. To doskonałe miejsce do publikowania zdjęć oraz filmów, których użytkownicy internetu nie znajdą nigdzie indziej. Z pewnością sprawdzą się ujęcia kuluarowe, prezentujące wydarzenia firmowe, spotkania, sesje zdjęciowe itp. W doborze odpowiednich treści warto kierować się zasadą, w myśl której na Instagram ma trafić to, czego nie będzie na Facebooku czy Google+.

 

Profil brandu powinien być skoordynowany z pozostałymi serwisami i stanowić ich uzupełnienie. Oznaczanie zdjęć hashtagami pozwoli internautom odnaleźć je nie tylko po nazwie firmy, ale także po tematyce. Skuteczność działań marketingowych zależy również od aktywności osoby prowadzącej profil. Publikowanie treści powinno bowiem iść w parze z kreatywnym komentowaniem i oznaczaniem na profilach innych użytkowników Instagrama. Wówczas zwiększa się szansa na dotarcie do jeszcze szerszego grona potencjalnych użytkowników.

 

Jakie zdjęcia i filmy publikować?

 

Popularność brandu budują polubienia. Podpowiadamy, w jaki sposób przygotowywać treści, które zostaną wysoko ocenione przez pozostałych użytkowników. Wnioski pochodzą z badań przeprowadzonych przez firmę Curalate zajmującą się analizą mediów.

 

1. Jasność

 

Choć ciemne zdjęcia przykuwają uwagę, to właśnie te jasne zdobywają większą ilość „polubień”.

 

2. Tło

 

Według analizy zdjęcia posiadające tło zdobyć mogą nawet o 30% „polubień” więcej, niż te bez tła, jak np. makrofotografia.

 

3.  Kolor

 

Znaczenie kolorystyki jest kluczowe. Dominacja koloru niebieskiego jest bardziej korzystna, niż czerwonego.

 

4. Nasycenie barw

 

Badanie wskazało, że większą popularnością wśród użytkowników cieszą się zdjęcia o słabszym nasyceniu.

 

5. Struktura

 

Warto wybierać zdjęcia prezentujące strukturę sfotografowanego przedmiotu (duże zbliżenia).

 

6. Selfie

 

Im więcej, tym lepiej! To prawdziwy fenomen w zdobywaniu „polubień”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 12.02.2016 Rozszerzona rzeczywistość, która staje się powoli oczkiem w głowie Facebooka, ale i na przykład Microsoftu, ma potencjał na zostanie przełomem równie znamiennym jak pojawienie się Internetu. Czym jest ta tajemniczo brzmiąca technologia i dlaczego może mieć na nas tak ogromny wpływ? Jak się okazuje, literackie wizje Philipa K. Dicka czy kinematograficzne przewidywania Stanleya Kubricka materializują się na naszych oczach dużo szybciej niż jeszcze kilkanaście lat temu można było przypuszczać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.02.2016 W ciągu każdej godziny umiera dziś 428 użytkowników Facebooka. Portale www licytują się na nagłówki o jak największej ilości ofiar, a internauci z powodzeniem fabrykują informacje o odejściu wciąż żyjących osób. Brutalne filmy i gry sprawiają zaś, że wytworzyło się ciche przyzwolenie na traktowanie tragicznych wieści jako swoistych ciekawostek. Czy oswojenie śmierci w cyfrowym świecie, i to na tym najbardziej osobistym poziomie, jest w ogóle możliwe? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:00 min 02.12.2015 Od 20 sierpnie do końca listopada biegaliśmy i pedałowaliśmy dla szczytnego celu zebrania pełnej skarbonki złotówek na rzecz akcji Sunrise Dzieciom. Zamierzone 5000 km zostało zebrane bardzo szybko, a do końca rywalizacji trwał pasjonujacy wyścig z czasem - kto wygra w tej honorowej walce o podium sportowych zwycięzców:) Wynik pierwszej trójki wśród naszych pracowników - wg naliczonych w rywalizacji kilometrów - kształtuje się następująco... Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700