Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 05.05.2016

Tweetup, czyli jak spotykają się ćwierkający użytkownicy Twittera

Twitter to aktualnie jeden z najważniejszych portali społecznościowych. Umożliwia on szybką komunikację i komentowanie najważniejszych wydarzeń. Jest to również miejsce w sieci, w którym wokół najróżniejszych osób, instytucji czy firm skupiają się grupy użytkowników zainteresowanych daną tematyką. Okazuje się jednak, że coraz częściej 140 znaków możliwego komentarza to za mało dla stałych użytkowników tego portalu. Dlatego też od kilku lat na świecie, a ostatnimi czasy również w Polsce coraz większą popularność zdobywają spotkania nazywane tweetupami.


Czym jest tweetup?

Z założenia jest to nieformalne spotkanie osób, które dotychczas znały się wyłącznie z Twittera. Określenie to pochodzi oczywiście od nazwy portalu – Twitter – oraz od angielskiego wyrażenia meet up. Często są to spotkania ludzi, których nie łączy nic prócz zamiłowania do „ćwierkania”, przychodzą na nie zarówno ci, którzy już od lat komentują najnowsze wydarzenia na Twitterze, jak i osoby, które założyły konto stosunkowo niedawno. Ma być to przede wszystkim sposób na zawarcie nowych znajomości i okazja do rozmowy przy użyciu ilości znaków większej niż 140.

W Polsce został zorganizowany już w 2013 roku i okazał się dużym sukcesem. Również w wielu innych miastach na terenie kraju tworzone są tego typu eventy. Okazuje się jednak, że takie nieformalne spotkania mogą być również doskonałym narzędziem marketingu. Rozwiązanie to zaczęli doceniać politycy, a nawet Episkopat, który w kwietniu zorganizował tweetup z kardynałem Dziwiszem. Taki zlot może być również ciekawym sposobem na promocję działań instytucji czy firmy. Jego zorganizowanie również nie jest skomplikowane – wystarczy kierować się kilkoma podstawowymi zasadami.

Jak zorganizować ciekawy tweetup?

Przede wszystkim warto jest określić cel takiego spotkania. Spytaj samego siebie, po co w ogóle je organizujesz, czy chcesz podzielić się informacjami z danej dziedziny czy też po prostu zbliżyć się do użytkowników Twittera. Tutaj warto zaznaczyć, że dany tweetup wcale nie musi dotyczyć konkretnie działalności twojego przedsiębiorstwa – czasami warto jest zorganizować spotkanie związane z tematem, jaki klientów po prostu zainteresuje (nawet jeżeli będą to najlepsze sposoby na smaczne dania z grilla 🙂 ). Poza tym nie ograniczaj się tylko do Twittera. Wypromuj tweetup na Facebooku, poprzez newsletter czy inne media – im więcej informacji o spotkaniu, tym lepiej!

Organizując takie spotkanie, warto być przygotowanym na większą ilość osób, niż zapraszamy. Dodatkowo, należy również zadbać o to, aby pojawiło się na nim kilku specjalistów z danej dziedziny, z którymi goście na pewno chętnie porozmawiają. Warto również upewnić się u chociażby połowy zaproszonych, że zjawią się na spotkaniu.

Przede wszystkim jednak warto pamiętać o tym, że organizator również musi pojawić się na spotkaniu! Paradoksalnie, właśnie o tym często się zapomina. Powinien ponadto być aktywnym uczestnikiem tweetupu – choćby poprzez krótkie wstępne przemówienie.

Dlaczego warto?

Wielu osobom tweetup może wydawać się niepotrzebną stratą czasu. Nic bardziej mylnego! Jest to przede wszystkim świetny sposób na budowanie więzi z daną firmą czy osobą. Stanowi ono również dodatkowe narzędzie do marketingu online – nie tylko poprzez Twittera, ale również inne portale społecznościowe. Przede wszystkim jednak jest to idealny sposób na to, żeby po prostu się wzajemnie się poznać i przekonać, że za każdym wpisem stoi żywa osoba.

 

 

Źródła: Socialmediaexaminer; Geofflivingston; Hashtags.org; Mashable.com; Antyweb; Tweetup.pl; Troyann.pl; Lovekrakow.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55