Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:20 min Ikona 20.05.2016

Gdzie Ci mężczyźni, czyli o tym, jak reklama spłaszcza obraz męskości

Jakiś czas temu na naszym blogu pojawił się tekst o insightach na temat kobiecości. Tym razem spojrzenie z drugiej strony – jaka jest prawda o mężczyznach? Jakie kłamstwa z uporem maniaka próbuje włożyć do naszej świadomości reklama? I dlaczego tak właściwie media upierają się na wykorzystywaniu stereotypów i już dawno nieaktualnych prawideł, zamiast zwrócić się ku autentyczności?

Chłopiec? Facet? Mężczyzna?

Jaki wizerunek mężczyzny pokazują media? Przede wszystkim – niezbyt poważny. Mężczyznę niewiele interesuje – no, może poza tym, żeby wyskoczyć z kumplami na piwo. Tzw. male bonding, czyli pielęgnowanie męskiej przyjaźni, musi odbywać się w radosnej i swobodnej atmosferze.

Koniecznie zatem trzeba wyrwać się z domu, zostawić żonę i dzieci, porzucić obowiązki. Piwo, mecz i ewentualnie radosne rozmowy o „kwestiach wielkiej wagi”i oto przed nami mężczyzna w pełnej krasie. A może jednak nie…?

 

Oczywiście, z całą pewnością znajdziemy w swoim otoczeniu faceta (określenie „mężczyzna” byłoby tu raczej nie na miejscu), który tak właśnie postępuje. Takiego, dla którego liczy się pilot w ręce, puszka w drugiej i kilku kumpli, którzy mają wszystko gdzieś co najmniej w takim stopniu, jak on sam.

Reklama oferuje nam jeszcze jedną opcję. Przystojny, umięśniony, wysoki… Nie wiemy, co ma w głowie, ale nieważne – przecież nie o to tu chodzi. Ważne, że przyciąga wzrok. Klasyczny macho – skóra, fura i komóra. I jeszcze kobieta u boku – tak samo idealna, jak on. Pan idealny, niedościgniony wzór. Tylko… dla kogo?

 

Źródło: YouTube

 

 

Idąc tropem reklam, takich panów – zarówno tych od piwa, jak i typowych macho – moglibyśmy spotykać na każdym kroku. Na szczęście nie żyjemy za szklanym ekranem i mamy szansę natknąć się także na tych prawdziwych Mężczyzn – czułych, opiekuńczych, a przy tym silnych, odpowiedzialnych i zaradnych.

 

 

 

Prawdziwy Mężczyzno, gdzie jesteś?

 

Na pewno nie w reklamie. Reklama wie swoje i zakłada, że to się sprzeda. Coraz częściej jednak taki punkt widzenia zaczyna zawodzić. Konsumenci są coraz bardziej świadomi siebie oraz otaczającego świata i sami zauważają, że coś tu nie gra.

 

 

 

Po co kobieta ma iść do sklepu po piwo, skoro jej mąż znacznie częściej wybiera wspólny spacer lub grę w piłkę z ich synem? Po co ma sama ogarniać cały dom skoro wie, że partner jej w tym pomoże? Bo tak sugeruje reklama?

 

 

Trochę psychologii

Badania udowadniają, że to kobiety mają dużo wyższą potrzebę przyjaźni i to raczej one do niej dążą. To im zależy także na tym, aby ich partner co jakiś czas wyszedł gdzieś tylko z kolegami. Dlaczego? Zdaniem kobiet taki mężczyzna jest dużo bardziej interesujący i… atrakcyjniejszy!

Jest jeszcze jedna kwestia, dla której kobietom zależy na tym, aby ich partnerzy czasem gdzieś na moment zniknęli. Spokój. Chwila tylko dla siebie. Kobiety czasem po prostu tego potrzebują.

Wiemy, jakich mężczyzn widzimy na ekranach. A jak jest naprawdę?

1. Badania psychologiczne dowodzą, że dążenia do wolności i życia wypełnionego rozrywkami często pozostają u mężczyzn wyłącznie na poziomie deklaratywnym. W rzeczywistości takie życie okazuje się męczące i po prostu… PRZEREKLAMOWANE. Właśnie dlatego dużo większą wartością dla mężczyzny okazuje się stabilny związek, rodzina – to dla panów powód do dumy i prawdziwy dowód męskości. Tak prawdziwy, że potwierdzenie ze strony „kumpli od piwa” nie jest już do niczego potrzebne.

2. Jak już wcześniej wspomniano, to kobietom zazwyczaj bardziej zależy na tym, aby ich partnerzy wychodzili z kolegami, niż samym mężczyznom. Zdaniem kobiety przyjaźń jest jedną z najważniejszych kwestii w życiu, dlatego dąży ona do tego, aby jej partner podtrzymywał i budował relacje.

Jednocześnie kobieta pragnie dostać także przyzwolenie na wyjścia ze swoimi koleżankami, ponieważ wsparcie i akceptacja ze strony ukochanego są dla niej bardzo ważne. Mimo wzajemnej miłości i chęci bliskości każdy z partnerów powinien mieć w związku również czas i przestrzeń tylko dla siebie i tyczy się to zarówno mężczyzn, jak i kobiet.

3. Psychologia udowadnia, że… to reklamy budzą w mężczyznach potrzebę wychodzenia z kumplami! Rozbudzają one poczucie winy, przywodzą myśl: „Ja też tak powinienem” i niejednokrotnie powodują porzucenie swoich pasji, zainteresowań czy czasu, który chciałoby się spędzić z rodziną lub po prostu – odpoczywając – po to, aby pójść na miasto i pokazać, jakim to jest się samcem Alfa. Tylko… po co?

Źródło: BlokReklamowy

Wnioski? Reklamodawcy powinni przyjrzeć się współczesnemu modelowi męskości i zmianom, jakie zaszły w codziennym życiu w ostatnich latach, bo wydaje się, że chyba część z nich zapomniała o czymś takim, jak postęp. Pokazanie mężczyzny jako przyjaznego, nastawionego na partnerskie relacje z kobietą, otwartego, ale jednocześnie także odpowiedzialnego i zaradnego życiowo człowieka może zdziałać dużo więcej, niż przestarzały i nieprawdziwy stereotyp.

Mężczyzno! Masz ochotę na piwo z kumplami – idź na piwo z kumplami! Wolisz zostać w domu – zostań w domu! Rób to, co Tobie sprawia w danej chwili przyjemność i nie przejmuj się tym, co wmawia Ci społeczeństwo. Rób to, co Ty uważasz za słuszne. Chyba właśnie na tym polega prawdziwa męskość?

Źródła: Marketing Przy Kawie, BlokReklamowy, Destylator, Marketing Przy Kawie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik Ikona 5:55 min 01.03.2023 Zakupy Google, czyli Google Shopping funkcjonują w Polsce od 10 lat, a mimo to świadomość na temat tej usługi wśród właścicieli firm jest wciąż niewielka. Czym właściwie są Zakupy Google i dlaczego warto z nich korzystać w ramach reklamowania sklepu w wyszukiwarce? Tego dowiesz się z mojego artykułu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 19.04.2016 Lokowanie produktu jest dzisiaj niezwykle popularnym narzędziem marketingowym, którym promuje się wszystko – począwszy od przypraw, przez telefony i samochody, a skończywszy na olejach silnikowych. Każdy z nas, podczas oglądania filmu czy serialu, wielokrotnie zwrócił uwagę na wyeksponowaną nazwę znanego producenta czy nachalne reklamowanie produktu przez jednego z bohaterów. I pewnie na twarzy każdego z nas choć raz pojawił się w takiej sytuacji delikatny grymas, który był wyrazem niezadowolenia albo zażenowania. Bo product placement to narzędzie doskonałe, ale tylko w dobrych rękach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Storytelling – recepta na udany spot reklamowy Ikona 04:05 min 07.04.2022 A gdyby tak na chwilę stać się bohaterem z bajki? To jest możliwe i pomoże Ci w tym storytelling. Wykorzystując go w działaniach marketingowych możesz zwiększyć szanse na pozyskanie nowych klientów, zbudowanie zaufania do swojej marki, stworzenie wokół niej zaangażowanej społeczności. Jak tworzyć skuteczny marketing narracyjny? Odpowiedź czeka już na Ciebie w artykule! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700