Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 01.04.2016

Kirgiz schodzi z konia i wchodzi na Instagrama

Kirgistan to jedyny „stan” regionu, który nie wymaga wizy. Nic więc dziwnego, że liczba turystów z roku na rok stale się powiększa, osiągnąwszy w 2015 roku liczbę ponad 3,5 miliona odwiedzających. Najwięcej z Rosji i Kazachstanu, chociaż niemało było również Francuzów, Szwajcarów, Amerykanów czy nawet Izraelczyków. Co skłania ich do odwiedzenia tego zakątka świata? Oczywiście góry. Masywne skały Pamiru i Tienszanu przyciągają wielbicieli wspinaczki, wypraw trekkingowych – pieszych lub konnych, a zimą – amatorów białego szaleństwa. Latem zaś prawdziwe oblężenie miejscowych oraz Kazachów i Rosjan przeżywa Issyk-kul – drugie co do wielkości jezioro górskie na świecie. Tak więc baza turystyczna jest całkiem nieźle rozwinięta, obejmująca również noclegi w tradycyjnych jurtach. Chociaż trzeba liczyć się, że za te same pieniądze co w Polsce standard będzie niższy.

 

 

Kirgizi posługują się na co dzień dwoma językami: rosyjskim i kirgiskim. Osoby, nie znające żadnego z tych języków mogą mieć poważne problemy z komunikacją. Nie mówię tutaj o hostelach czy hotelach, ale zwykłych kontaktach z mieszkańcami na rynku, w marszrutce (busie) czy taksówce. Bo trzeba przyznać, że Kirgizi są niezwykle otwartymi ludźmi, chętnymi do pomocy i niezwykle gościnnymi. Chętnie podejmują rozmowę, pytają się o rodzinę, pracę, średnie zarobki w Polsce i stan cywilny. Mniej więcej w takiej kolejności. Po wymianie kilku zdań, następuje wymiana numerów telefonów. Szczerze mówiąc, przez 3 tygodnie w Kirgistanie moja lista kontaktów zwiększyła się znacznie szybciej niż przez 3 miesiące mieszkania w Poznaniu.

 

 

Tutaj bez telefonu jak bez konia. Punkty doładowania konta można znaleźć praktycznie na każdym kroku, nawet w Konserwatorium Narodowym. Tam zresztą europejscy melomani przechodzą ciężkie chwile, gdyż oprócz muzyki i śpiewu, słyszą również rozlegające się dzwonki komórek i niczym nieskrępowane rozmowy. Sama procedura doładowania konta jest dość specyficzna. Podajemy nasz numer telefonu komuś z obsługi klienta – to może być pani w kiosku ala Ruch albo po prostu osoba przy stoliku pod parasolem – podajemy kwotę doładowania, ona wydzwania gdzieś-lecz-nie-wiadomo-gdzie i na naszej komórce pojawia się esemes z sukcesem zakończonym doładowaniem.

 

 

Nic więc dziwnego, że największą popularnością cieszy się Whatsapp. Jako, że spacer po jakimkolwiek azjatyckim mieście wywołuje wrażenie, że selfie jest największym osiągnięciem w dziejach ludzkości  – sporą popularnością cieszy się również Instagram. Za to Facebook ma wciąż silną konkurencję ze strony rosyjskich odpowiedników: VKontakte i Odnoklassniki.

 

 

Kiedy już przy sieciach społecznościowych  jesteśmy warto wspomnieć historię, która rozpaliła Kirgizów do czerwoności. Na początku stycznia jeden wpis na Facebooku kosztował pewnego Anglika deportację, a mało brakowało, a zakończyłoby się postawieniem zarzutów o podżeganie do międzynarodowej nienawiści. Co takiego zrobił nieostrożny Anglik? Porównał narodowe danie Kirgizów chuk-chuk (kiełbasa z koniny) do… no sami zobaczcie na screenie. Oburzeni pracownicy konglomeratu, w którym pracował Anglik zastrajkowali, a jemu samemu przyznano ochronę.

 

 

Tak więc, korzystać z gościny trzeba umieć. Tak samo jak korzystać z sieci społecznościowych. I to niezależnie od szerokości geograficznej.

Dla wzrokowców mała galeria poniżej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55