Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:55 min Ikona 16.10.2017

Spójrz na mnie! – czyli jak sprawić, aby mój tekst przyciągnął uwagę odbiorców

Kiedy tworzysz tekst na swoją stronę internetową, bloga czy fanpage’a, z pewnością zwracasz uwagę na wiele czynników, mających wpływ na późniejszy wygląd artykułu. Na pewno dbasz o poprawność językową, tematyczność, ciekawość zawartych w nim informacji. Jednak zabiegi te nie zdadzą się na zbyt wiele, jeśli nie poświęcisz uwagi jednej, niezwykle ważnej rzeczy.

 

Każdy, kto prowadzi swoją stronę internetową dobrze wie, że w sieci istnieją setki konkurencyjnych witryn, które dążą do osiągnięcia wysokiej popularności w swojej branży. Większość z nich kieruje się podobnymi zasadami co Ty. Co więc zrobić, aby Twój tekst został dostrzeżony spośród wielu innych?

 

Zadbać o jego innowacyjność! To właśnie tzw. Czynnik Wyróżniający Treści wpływa na atrakcyjność tekstu, czyniąc go bardziej przyciągającym od konkurencji. Aby jednak czynnik ten wystąpił, należy spełnić kilka warunków. Warto się z nimi zapoznać, bowiem po ich przyswojeniu nasze teksty z pewnością zyskają na wartości, no i przede wszystkim atrakcyjności.

 

Jak przyciągnąć uwagę odbiorców?

 

1. Poznaj swojego odbiorcę

Aby pisany przez Ciebie tekst był ciekawy dla czytelnika, musi być on dostosowany do jego oczekiwań i potrzeb. Zanim zaczniesz tworzyć dany tekst, zastanów się, kto jest jego odbiorcą. Przykładowo, jeśli piszesz o rodzajach wiertarek udarowych, musisz pisać językiem konkretnym, wykorzystującym specjalistyczne zwroty, znane pracownikom stosującym te urządzenia. Jeśli natomiast piszesz o zabawkach, powinieneś wybierać raczej słownictwo trafiające do najmłodszych.

 

2. Zrób to lepiej niż konkurencja

Jeśli chcesz wyróżnić się spośród wielu innych tekstów na ten sam temat, powinieneś znaleźć słabe strony treści konkurencji i dopracować je w swoich. Ogólne zapoznanie się z tematem pozwala na uzyskanie obiektywnego spojrzenia na temat, a także dostrzeżenia dróg, jakie należy obrać, aby zainteresować odbiorcę.

 

3. Skoncentruj się na rzeczywistych korzyściach dla odbiorcy

Wyobraź sobie dwie reklamy tego samego samochodu. Pierwsza z nich posiada hasło nawiązujące do tego, że jest to nowy model znanej i cenionej marki. Druga natomiast mówi o tym, że dane auto posiada intuicyjny system nawigacji, duży bagażnik oraz ekonomiczny silnik o niskim spalaniu. W obu wersjach przedstawiono pewne korzyści, jednak każdy zgodzi się, że to w przypadku tej drugiej reklama zadziałała lepiej. Dlaczego?

 

Dlatego, że skupiła się na zaletach, które mają bezpośredni wpływ na wygodę oraz obniżenie kosztów związanych z użytkowaniem tego pojazdu. Pisząc teksty na każdy temat musimy zadbać o to, aby zwrócić uwagę czytelnika przede wszystkim na te najbardziej atrakcyjne cechy produktu, które będą miały przełożenie na jego rzeczywiste potrzeby.

 

4. Wykorzystaj strategię KISS

Technika ta, zawdzięczająca swój specyficzny skrót od powiedzenia Keep it super simple oznacza, że przy tworzeniu każdego tekstu należy pisać możliwie jak najjaśniejszym językiem, który trafi do każdego. Nie chodzi oczywiście o to, by nasze teksty były infantylne. Należy zachować złoty środek, przedstawiając poszczególne aspekty profesjonalnie, ale w taki sposób, aby odbiorca, który nie jest ekspertem, mógł zrozumieć podstawowe informacje zawarte w tekście.

5. Zdecyduj się na pozycjonowanie Twojej strony internetowej
Wszystkie powyższe rady nie dadzą żadnych efektów, jeśli potencjalny odbiorca nie znajdzie linku do Twojego tekstu, znajdującego się na którejś z kolei stronie wyników wyszukiwania. Dlatego też integralną częścią Czynnika Wyróżniającego Treści powinno być pozycjonowanie. Połączenie wysokiej jakości, ciekawych treści ze skutecznymi strategiami SEO dają świetne efekty w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. W takiej sytuacji dotarcie do Twojego tekstu jest znacznie łatwiejsze.

 

Jeśli więc dążysz do tego, aby Twój tekst wyróżniał się spośród innych propozycji konkurencji, wykorzystaj nasze rady! Z pewnością przyczynią się one do tego, że publikowane przez Ciebie treści będą znacznie ciekawsze i atrakcyjne dla odbiorcy. Pozytywne wrażenie użytkownika z kolei często ma przełożenie na współczynnik konwersji, a co za tym idzie większe zainteresowanie ofertą autorów.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zachęć odbiorców do działania, czyli co nieco o Call To Action Ikona 07:15 min 02.11.2017 Chociaż na naszym blogu niejednokrotnie o nim wspominaliśmy, dotychczas nie doczekał się on osobnego postu. Pora to zmienić! Przyszedł najwyższy czas na to, by szczegółowo wytłumaczyć, czym jest Call To Action i dlaczego warto wykorzystywać go w content marketingu. W poście znalazło się również miejsce na ciekawe przykłady – zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy i daj się zainspirować! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 06:20 min 13.11.2017 Podjąłeś decyzję – zakładasz bloga! Przelewasz multum myśli na elektroniczny papier, dzielisz się z innymi i czekasz na reakcje. Gdy te się nie pojawiają, wpadasz w przygnębienie i zarzucasz prace nad blogiem. Popełniasz błąd! Wystarczy poświęcić nieco czasu na przygotowanie się do publikacji wpisu, aby uzyskać pożądany efekt. Jak to zrobić? Wystarczy mieć dobry plan. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:25 min 29.09.2017 Wiele osób mających swoją stronę internetową lub bloga, nie docenia potencjału, jaki tkwi w starych treściach. W Internecie nic nie jest pisane do szuflady i zawsze może zdarzyć się, że ktoś szukając jakichś informacji, trafi na nasz stary artykuł. Dlatego warto rozważyć recykling starych wpisów. Które treści można aktualizować oraz jak się do tego zabrać? Kilka przydatnych wskazówek znajdziesz w tym tekście. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700