Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:55 min Ikona 16.10.2017

Spójrz na mnie! – czyli jak sprawić, aby mój tekst przyciągnął uwagę odbiorców

Kiedy tworzysz tekst na swoją stronę internetową, bloga czy fanpage’a, z pewnością zwracasz uwagę na wiele czynników, mających wpływ na późniejszy wygląd artykułu. Na pewno dbasz o poprawność językową, tematyczność, ciekawość zawartych w nim informacji. Jednak zabiegi te nie zdadzą się na zbyt wiele, jeśli nie poświęcisz uwagi jednej, niezwykle ważnej rzeczy.

Każdy, kto prowadzi swoją stronę internetową dobrze wie, że w sieci istnieją setki konkurencyjnych witryn, które dążą do osiągnięcia wysokiej popularności w swojej branży. Większość z nich kieruje się podobnymi zasadami co Ty. Co więc zrobić, aby Twój tekst został dostrzeżony spośród wielu innych?

Zadbać o jego innowacyjność! To właśnie tzw. Czynnik Wyróżniający Treści wpływa na atrakcyjność tekstu, czyniąc go bardziej przyciągającym od konkurencji. Aby jednak czynnik ten wystąpił, należy spełnić kilka warunków. Warto się z nimi zapoznać, bowiem po ich przyswojeniu nasze teksty z pewnością zyskają na wartości, no i przede wszystkim atrakcyjności.

 

1. Poznaj swojego odbiorcę

Aby pisany przez Ciebie tekst był ciekawy dla czytelnika, musi być on dostosowany do jego oczekiwań i potrzeb. Zanim zaczniesz tworzyć dany tekst, zastanów się, kto jest jego odbiorcą. Przykładowo, jeśli piszesz o rodzajach wiertarek udarowych, musisz pisać językiem konkretnym, wykorzystującym specjalistyczne zwroty, znane pracownikom stosującym te urządzenia. Jeśli natomiast piszesz o zabawkach, powinieneś wybierać raczej słownictwo trafiające do najmłodszych.

 

2. Zrób to lepiej niż konkurencja

Jeśli chcesz wyróżnić się spośród wielu innych tekstów na ten sam temat, powinieneś znaleźć słabe strony treści konkurencji i dopracować je w swoich. Ogólne zapoznanie się z tematem pozwala na uzyskanie obiektywnego spojrzenia na temat, a także dostrzeżenia dróg, jakie należy obrać, aby zainteresować odbiorcę.

 

3. Skoncentruj się na rzeczywistych korzyściach dla odbiorcy

Wyobraź sobie dwie reklamy tego samego samochodu. Pierwsza z nich posiada hasło nawiązujące do tego, że jest to nowy model znanej i cenionej marki. Druga natomiast mówi o tym, że dane auto posiada intuicyjny system nawigacji, duży bagażnik oraz ekonomiczny silnik o niskim spalaniu. W obu wersjach przedstawiono pewne korzyści, jednak każdy zgodzi się, że to w przypadku tej drugiej reklama zadziałała lepiej. Dlaczego?

 

Dlatego, że skupiła się na zaletach, które mają bezpośredni wpływ na wygodę oraz obniżenie kosztów związanych z użytkowaniem tego pojazdu. Pisząc teksty na każdy temat musimy zadbać o to, aby zwrócić uwagę czytelnika przede wszystkim na te najbardziej atrakcyjne cechy produktu, które będą miały przełożenie na jego rzeczywiste potrzeby.

 

4. Wykorzystaj strategię KISS
Technika ta, zawdzięczająca swój specyficzny skrót od powiedzenia Keep it super simple oznacza, że przy tworzeniu każdego tekstu należy pisać możliwie jak najjaśniejszym językiem, który trafi do każdego. Nie chodzi oczywiście o to, by nasze teksty były infantylne. Należy zachować złoty środek, przedstawiając poszczególne aspekty profesjonalnie, ale w taki sposób, aby odbiorca, który nie jest ekspertem, mógł zrozumieć podstawowe informacje zawarte w tekście.

 
5. Zdecyduj się na pozycjonowanie Twojej strony internetowej
Wszystkie powyższe rady nie dadzą żadnych efektów, jeśli potencjalny odbiorca nie znajdzie linku do Twojego tekstu, znajdującego się na którejś z kolei stronie wyników wyszukiwania. Dlatego też integralną częścią Czynnika Wyróżniającego Treści powinno być pozycjonowanie. Połączenie wysokiej jakości, ciekawych treści ze skutecznymi strategiami SEO dają świetne efekty w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. W takiej sytuacji dotarcie do Twojego tekstu jest znacznie łatwiejsze.

 

Jeśli więc dążysz do tego, aby Twój tekst wyróżniał się spośród innych propozycji konkurencji, wykorzystaj nasze rady! Z pewnością przyczynią się one do tego, że publikowane przez Ciebie treści będą znacznie ciekawsze i atrakcyjne dla odbiorcy. Pozytywne wrażenie użytkownika z kolei często ma przełożenie na współczynnik konwersji, a co za tym idzie większe zainteresowanie ofertą autorów.

Źródło: Search Engine Journal

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55