Ikona 05:05 min Ikona

Sezonowy BOOM – czyli jak zwiększyliśmy o 152% liczbę wyświetleń strony PETERSON

Pozycjonowanie dla branż o sezonowym wzroście zainteresowania jest wymagające. Należy opracować strategię, która przyniesie korzyści zarówno w szczycie sezonu, ale też nie pozwoli zapomnieć o firmie, gdy „gorący okres” minie. Właśnie przed takim wyzwaniem stanęliśmy nawiązując współpracę z marką PETERSON i już na wstępie zdradzimy, że osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki.

 

 

 

Kilka słów o firmie

 

PETERSON – producent wysokogatunkowej galanterii skórzanej

 

Marka PETERSON od prawie 20 lat działa na polskim rynku oferując wysokiej jakości galanterię skórzaną. Flagowym jej produktem są portfele dedykowane dla kobiet i mężczyzn. PETERSON od początku stawia na oryginalne i niebanalne wzornictwo, a jednocześnie łączy estetykę z dbałością o solidne wykonanie.

Marka wypuszcza różnego rodzaju kolekcje portfeli inspirowane trendami świata wielkiej mody, jednocześnie zwracając uwagę na potrzeby klientów. Obecnie galanteria skórzana PETERSON jest dostępna w sprzedaży w 60 punktach stacjonarnych w Polsce oraz na firmowej stronie internetowej.

Filary współpracy
 
Jakie były oczekiwania?
Nad reklamą marki PETERSON w Internecie zaczęliśmy pracować od lipca 2018 roku. Podjęliśmy wówczas współpracę w oparciu o niestandardowy model pozycjonowania SEO Cloud – który według nas był najbardziej optymalnym rozwiązaniem pod kątem realizacji oczekiwań Klienta. Głównym celem SEO miało być bowiem zwiększenie sprzedaży skórzanych portfeli – stanowiących autorskie projekty Klienta.
Jakie kroki podjęliśmy?
W realizowanym zleceniu pozycjonowania postawiliśmy na wielopłaszczyznową promocję serwisu. Jednocześnie zwróciliśmy uwagę na potencjał sezonowy oferty Klienta, która cieszyła się szczególnie dużym zainteresowaniem w okresie przed Bożym Narodzeniem. Zależało nam na optymalizacji witryny na możliwie szeroki wachlarz wyrażeń kluczowych, zarówno tych popularnych o dużej konkurencyjności, jak i tych z tzw. długiego ogona, ściślej związanych z ofertą Klienta. Z doświadczenia wiemy, że takie podejście przekłada się na zwiększenie widoczności witryny na różnego rodzaju zapytania. W praktyce, pozwala to większej liczbie użytkowników dotrzeć na stronę Klienta.

 

Efekt I
Wzrost ruchu w sezonie
W branży naszego Klienta wzrost ruchu następuje w sezonie, który przypada od października do grudnia. Galanteria skórzana traktowana jest bowiem jako dobry pomysł na prezent świąteczny. Prace optymalizacyjne prowadzone w ramach witryny przyczyniły się do imponującego zwiększenia ruchu na stronie w sezonie w 2018 roku w porównaniu do sezonu z 2017 roku. Zestawienie historycznych danych wskazuje, że zapewniliśmy wzrost liczby wyświetleń strony o 152% i o 34% liczby odwiedzin w szczycie sezonu, czyli w okresie październik-grudzień 2018 w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku.
Wykres wskazuje na wzrost liczby wyświetleń witryny w szczycie sezonu w 2018 roku w stosunku do liczby wyświetleń w szczycie sezonu w 2017 roku. Źródło: Google Search Console
 
Wykres wskazuje na wzrost liczby odwiedzin witryny w sezonie w 2018 roku w stosunku do liczby wyświetleń w sezonie w 2017 roku. Źródło: Google Search Console
To daje łącznie w sezonie o 12 854 więcej osób na witrynie i 358 909 więcej osób, którym wyświetliła się strona www.peterson.com.pl w wynikach wyszukiwania, co wpłynęło nie tylko na większą jej rozpoznawalność w Internecie. Zapewniło przede wszystkim dotarcie do większej liczby osób, stanowiących potencjalnych klientów marki PETERSON. Pozycjonowanie zdecydowanie poprawiło potencjał sprzedażowy promowanej witryny.

 

 

Efekt II
 
Wzrost zainteresowania poza sezonem

Regularna optymalizacja serwisu wsparta tworzeniem treści na stronę Klienta oraz przemyślanymi działaniami off-site wpłynęła na zwiększenie zainteresowania serwisem również poza sezonem. Od lipca 2018 (moment nawiązania współpracy) strona odnotowała łącznie prawie 1 mln wyświetleń oraz prawie 80 tys. odwiedzin, a pozycjonowaniem witryny Klienta zajmujemy się zaledwie ponad pół roku. Są to rewelacyjne rezultaty. Potwierdza to ponad dwukrotnie większa liczba wyświetleń witryny w styczniu 2019 roku (względem stycznia 2018 roku), czyli poza sezonem. Zwracamy na to uwagę, ponieważ wypracowaliśmy wskaźnik wyższy niż w szczycie sezonu 2017 roku (przed nawiązaniem współpracy), co dowodzi skuteczności pozycjonowania. Poprawa zainteresowania ofertą poza sezonem przekłada się bowiem na zwiększenie możliwości sprzedażowych przez cały rok.

 Wykres przedstawia liczbę wyświetleń witryny w styczniu 2019 roku względem liczby wyświetleń w styczniu 2018 roku. Źródło: Google Search Console
 
 
Pozycjonowanie, które naprawdę działa!
 
Przyjęta przez nas metodologia działania opierała się na holistycznym podejściu do pracy nad promocją serwisu. Nie skoncentrowaliśmy się na wąskiej liście fraz kluczowych, a zadbaliśmy o zbudowanie widoczności witryny na wyrażenia ogólne, jak i bardziej precyzyjne. Przeprowadzając optymalizację techniczną oraz przygotowując wartościowy content dostosowywaliśmy nasze działania do zmieniających się algorytmów Google i potrzeb odbiorców. Dzięki temu w zaledwie 7 miesięcy osiągnęliśmy stawiany nam cel – zwiększyliśmy liczbę użytkowników zainteresowanych zakupem portfeli Klienta.
„Współpraca z Sunrise System nie trwa jeszcze roku, a my już możemy polecić tę firmę jako naprawdę dobrego partnera w promocji marki w Internecie. Otrzymaliśmy pozycjonowanie, które naprawdę działa! Widocznie wzrosło zainteresowanie naszą ofertą i to nie tylko w sezonie, ale także poza nim. Wiemy o tym, ponieważ dostajemy przejrzyste raporty z działań prowadzonych przez zespół Sunrise System, ale przede wszystkim dostrzegamy większą liczbę zakupów przez Internet” – Krzysztof Radaczyński, właściciel marki PETERSON.
Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Porządny content dźwignią sukcesu! Case study ze współpracy ze sklepem internetowym senmalucha.pl Ikona 07:30 min Pozycjonowanie jest pracą wieloetapową: wymaga przemyślanej strategii, elastycznego podejścia oraz trzymania ręki na pulsie.  Wszystkie te elementy ulegają wzmocnieniu, gdy chodzi o branżę e-commerce. Duża konkurencja? Mała widoczność? Niskie zyski? Mamy na to sposób - najnowsze Case Study pokazuje, że z Sunrise System cele biznesowe osiąga się z nawiązką! Czytaj więcej
Przez ponad 5 lat w top 10! Case study ze współpracy z Instytutem Rozwoju Małego Dziecka Ikona 05:35 min Najlepiej omawiać mechanizm pozycjonowania na dobrych przykładach. Współpraca z Instytutem Rozwoju Małego Dziecka przyniosła naprawdę dobre efekty, które utrzymaliśmy przez kilka lat! O tym jak osiągnęliśmy świetne rezultaty i jakie rozwiązania zastosowaliśmy dowiecie się z naszego studium przypadku. Przeczytajcie co możecie osiągnąć dzięki wspólnemu działaniu z nami! Czytaj więcej
Lepsza widoczność = więcej zleceń, czyli studium przypadku współpracy z firmą Finnopol Ikona 04:05 min Tradycyjne pozycjonowanie strony internetowej nadal stanowi jedną z najskuteczniejszych form promocji marki w sieci. Dotyczy to nie tylko dużych firm, ale nawet tych jednoosobowych. Doskonale udowadnia to współpraca z  przedsiębiorstwem Finnopol, które w wyniku naszych działań zyskało i ciągle zyskuje coraz więcej zleceń. W jaki sposób to osiągnęliśmy? Zachęcamy do zapoznania się z case study. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700