Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 07:30 min Ikona

Porządny content dźwignią sukcesu! Case study ze współpracy ze sklepem internetowym senmalucha.pl

Branża e-commerce jest dość specyficzna, jeśli chodzi o pozycjonowanie. W przypadku sklepów internetowych istotną rolę odgrywa zarówno właściwa struktura strony, jak i znajdujący się na niej content. Prace nad e-sklepem przebiegają w sposób wieloetapowy. Specjaliści Sunrise System wiedzą, jak przemienić dalekosiężne plany w realne efekty dostępne na wyciągnięcie ręki:

Kilka słów o firmie

 

Sklep senmalucha.pl – sprzedaż łóżeczek i kołysek dla dzieci

Sklep internetowy senmalucha.pl zajmuje się sprzedażą mebli dziecięcych. Są to głównie łóżeczka, kołyski, materace oraz tapczaniki dla niemowląt i nieco starszych dzieci. Oprócz tego w asortymencie znajdują się takie elementy wyposażenia, jak krzesełka do karmienia, przewijaki, kojce oraz liczne akcesoria do łóżeczek. Oferta sklepu senmalucha.pl jest stale poszerzana o nowe produkty, które spełniają oczekiwania klientów poszukujących sprawdzonych rozwiązań. Wszystkie dostępne w ofercie meble i akcesoria wykonane zostały z bezpiecznych i wytrzymałych materiałów, które zapewniają komfort zarówno dzieciom, jak i rodzicom.

Filary współpracy

 

Jakie były oczekiwania?

 

Umowę na pozycjonowanie podpisaliśmy z Klientem w styczniu 2015 roku, choć współpraca rozpoczęła się dużo wcześniej, bo w 2012 roku. Wówczas chodziło o inną domenę, jednak bardzo podobny asortyment, który został później przeniesiony w całości na stronę senmalucha.pl. Oczekiwania Klienta oscylowały wokół jednej, lecz istotnej kwestii: zwiększenia sprzedaży. To rzecz jasna wiązało się wieloma innymi, pobocznymi oczekiwaniami, jak wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania Google oraz ruchu na stronie. Dla Klienta istotne było również, aby wzmocnić pozycję samego sklepu internetowego i stać się lepiej rozpoznawalną marką w oczach wymagającej grupy konsumentów, jakimi są rodzice.

Jakie kroki podjęliśmy?

Jeszcze w 2012 roku najlepszą strategią na uzyskanie dobrej widoczności w sieci było klasyczne pozycjonowanie. Polegało na takim doborze fraz ogólnych, które dobrze określały prowadzoną przez Klienta działalności. Wraz z przerzuceniem treści serwisu na inną domenę pojawiło się więcej możliwości związanych z promowaniem strony w Internecie. Postawiliśmy na pozycjonowanie SEO Smart, a następnie SEO Cloud Plus. Świeżość tego połączenia polegała na promocji całej witryny z użyciem większej liczby wyrażeń kluczowych, w tym również fraz z tzw. długiego ogona (long tail), których stosowanie przynosi sklepom internetowym mnóstwo wymiernych korzyści.

Efekt I

 

Stabilna pozycja dzięki wartościowym frazom!

Jak już wspomnieliśmy, prace nad widocznością domeny Klienta rozpoczęliśmy już dobre kilka lat temu, bo w 2012 roku. Wówczas zaproponowaliśmy klasyczną formułę pozycjonowania. Polegała ona na doborze określonej grupy fraz kluczowych, która wprost dotyczyła działalności związanej z branżą mebli dziecięcych. Optymalizacja witryny pod kątem tych wyrażeń przebiegała bardzo dynamicznie.

Jak łatwo wywnioskować z poniższych danych, już po niecałych 3 miesiącach zarejestrowaliśmy wzrost pozycji witryny na wszystkie wyrażenia kluczowe. Co więcej, dzięki podjętym przez nasz zespół staraniom wynik ten został wzmocniony, a następnie ustabilizowany. Przez kolejne miesiące strona e-sklepu wyświetlała się w wynikach wyszukiwania właśnie na te wyrażenia, które najlepiej opisywały jego asortyment.

Co to oznaczało dla Klienta? Przede wszystkim lepszą widoczność dla potencjalnych kupców, a także wyraźne wyróżnienie spośród konkurencji. Im dłużej strona widniała w TOP10, tym więcej klientów poszukujących łóżeczek i materacyków dla dzieci ją widziało.

Wykres przedstawia wzrost pozycji witryny na wybrane frazy kluczowe, między wrześniem 2012 do październikiem 2013, w klasycznej formule pozycjonowania. Źródło własne

Efekt II

 

Solidna optymalizacja to gwarancja lepszej widoczności!

Już w pierwszych miesiącach współpracy chwyciliśmy wiatr w żagle. Nie zamierzaliśmy poprzestać na dobrych wynikach. Tym bardziej, że asortyment sklepu stale się poszerzał. Klient podjął decyzję o przeniesieniu zawartości strony na inną domenę, której pozycjonowanie również powierzył naszemu zespołowi. W związku z nową sytuacją, chcąc utrzymać świetne wyniki z pierwszej umowy, zaproponowaliśmy Klientowi skorzystanie z formuły pozycjonowania SEO Smart.

Druga domena istniała już od pewnego czasu, ale wymagała porządnej optymalizacji – zarówno pod względem technicznym, jak i znajdujących się na niej treści. Podjęliśmy działania, mające na celu m.in. usunięcie duplikatów oraz wdrożenie unikatowych opisów produktów, a także poprawę nawigacji i linkowania wewnętrznego. Dzięki pracy naszego zespołu strona stała się dobrze prosperującym sklepem internetowym posiadającym content, który zwiększył jego tematyczność oraz jakość w oczach tak użytkowników, jak i algorytmów Google. W ten sposób zadbaliśmy jednocześnie o lepszą widoczność strony w SERP: w ciągu kilku miesięcy widoczność wzrosła o 80% i wciąż pięła się ku górze! Zmianę na lepsze dostrzegł również sam Klient – zainteresowanie ofertą najważniejszej grupy konsumentów (czyli świeżo upieczonych rodziców) stale rosło.

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń na przestrzeni kilkunastu miesięcy współpracy na umowie SEO Smart. Źródło: Google Search Console

Efekt III

 

Większy ruch na stronie to więcej obrotów dla e-sklepu!

Ważnym momentem naszej współpracy było przejście z umowy SEO Smart na SEO Cloud Plus. Serwis wymagał ciągłej pracy optymalizacyjnej oraz zastosowania nowych metod pozycjonowania, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Sukcesem okazały się nasze prace nad contentem: większa liczba wartościowych treści wyraźnie zwiększyła tematyczność strony, jednocześnie poprawiając jej widoczność w SERP.

Wypracowane wcześniej pozycje zostały wzmocnione w sposób, który przyniósł Klientowi widoczny wzrost zainteresowania zakupem łóżeczek oraz tapczaników dla dzieci – w postaci większej sprzedaży w e-sklepie: wzrost liczby kliknięć o 207% oraz liczby wyświetleń o niemal 280% to dowód na to, że klienci jeszcze chętniej zaglądali na stronę senmalucha.pl.

Co więcej, jak wynika z danych Google Search Console, użytkownicy sieci spędzali na stronie więcej czasu niż przeciętnie: średni czas trwania sesji (między lutym 2017 a lutym 2019) wyniósł aż ponad 3 minuty! To znakomity wynik, który udowadnia, że konsumenci nie opuszczają e-sklepu od razu po wejściu, ale spędzają tam mnóstwo cennych dla sprzedawcy chwil. Warto tu dodać, że liczba stron odwiedzonych przez użytkownika podczas jednej sesji (a zatem jednej pełnej wizyty w e-sklepie) wynosi średnio 4,5. Świadczy to o tym, że klienci nie poprzestają na przejrzeniu wyłącznie jednej strony w obrębie serwisu, ale odwiedzają ich cztery razy więcej! Dzięki temu wiemy, że użytkownik trafia właśnie tam, gdzie chce, a serwis spełnia jego oczekiwania.

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń (linia zielona) oraz kliknięć (linia pomarańczowa) na przestrzeni 24 miesięcy współpracy. Źródło: Google Search Console

Konkurencja zostaje daleko w tyle!

Pozycjonowanie sklepu internetowego to długotrwały proces, na którego efekty warto jednak czekać. Z mało znanego e-sklepu senmalucha.pl stał się rozpoznawalnym, cenionym i chętnie odwiedzanym serwisem stworzonym z myślą o rodzicach, którzy poszukują sprawdzonego dostawcy mebli dziecięcych. Nasze prace optymalizacyjne nie tylko zwiększyły zasięg strony i wpłynęły na jej lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Przemyślana strategia przyczyniła się do tego, że serwis jest bogaty w wartościowy content, dobrze radzi sobie w środowisku wyszukiwarki Google, a ponadto wzbudza zaufanie wymagających klientów. A co najważniejsze, główny cel biznesowy został osiągnięty, co potwierdził nam Bartłomiej Cieczko, przedstawiciel sklepu internetowego senmalucha.pl:

W 2018 roku zarejestrowaliśmy 100% więcej obrotów niż w roku poprzednim! To najlepszy dowód na to, że współpraca z agencją Sunrise System przynosi realne korzyści. Stronę pozycjonuję już od kilku lat i zawsze chętnie zwracam się o pomoc do specjalistów z Poznania, bo wiem, że zajmą się moim sklepem internetowym jak należy. Nie dość, że moja oferta cieszy się większym zainteresowaniem, to jeszcze przekonałem się, że warto pozycjonować stronę internetową, jeśli chce się osiągnąć sukces w takim biznesie, jak mój.”
Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Przez ponad 5 lat w top 10! Case study ze współpracy z Instytutem Rozwoju Małego Dziecka Ikona 05:35 min Najlepiej omawiać mechanizm pozycjonowania na dobrych przykładach. Współpraca z Instytutem Rozwoju Małego Dziecka przyniosła naprawdę dobre efekty, które utrzymaliśmy przez kilka lat! O tym jak osiągnęliśmy świetne rezultaty i jakie rozwiązania zastosowaliśmy dowiecie się z naszego studium przypadku. Przeczytajcie co możecie osiągnąć dzięki wspólnemu działaniu z nami! Czytaj więcej
86% więcej wyświetleń strony SeeNERGY – zyskaj nowych klientów dzięki SEO Cloud! Ikona 05:15 min Działania marketingowe w sektorze premium wymagają wyjątkowo przemyślanej strategii. Tutaj nie pomoże nachalna reklama, konsumenta dóbr luksusowych nie przyciągniemy też promocjami. Doskonałym rozwiązaniem dla marek ekskluzywnych jest zwiększenie widoczności w Google - a pomoże w tym profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej z Sunrise System! Czytaj więcej
Sezonowy BOOM – czyli jak zwiększyliśmy o 152% liczbę wyświetleń strony PETERSON Ikona 05:05 min Współpraca z firmą z branży sezonowej wymaga szczególnego podejścia, ponieważ zależy nam na zapewnieniu znakomitych rezultatów nie tylko w sezonie, ale również poza nim. Dokładnie to osiągamy za każdym razem przy pomocy usługi SEO Cloud, w ramach której podchodzimy jeszcze szerzej do tematu pozycjonowania. A dzięki temu jesteśmy w stanie zachęcić więcej użytkowników do wejścia na stronę! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700