Branża e-commerce jest dość specyficzna, jeśli chodzi o pozycjonowanie. W przypadku sklepów internetowych istotną rolę odgrywa zarówno właściwa struktura strony, jak i znajdujący się na niej content. Prace nad e-sklepem przebiegają w sposób wieloetapowy. Specjaliści Sunrise System wiedzą, jak przemienić dalekosiężne plany w realne efekty dostępne na wyciągnięcie ręki:
Kilka słów o firmie
Sklep senmalucha.pl – sprzedaż łóżeczek i kołysek dla dzieci

Sklep internetowy senmalucha.pl zajmuje się sprzedażą mebli dziecięcych. Są to głównie łóżeczka, kołyski, materace oraz tapczaniki dla niemowląt i nieco starszych dzieci. Oprócz tego w asortymencie znajdują się takie elementy wyposażenia, jak krzesełka do karmienia, przewijaki, kojce oraz liczne akcesoria do łóżeczek. Oferta sklepu senmalucha.pl jest stale poszerzana o nowe produkty, które spełniają oczekiwania klientów poszukujących sprawdzonych rozwiązań. Wszystkie dostępne w ofercie meble i akcesoria wykonane zostały z bezpiecznych i wytrzymałych materiałów, które zapewniają komfort zarówno dzieciom, jak i rodzicom.
Umowę na pozycjonowanie podpisaliśmy z Klientem w styczniu 2015 roku, choć współpraca rozpoczęła się dużo wcześniej, bo w 2012 roku. Wówczas chodziło o inną domenę, jednak bardzo podobny asortyment, który został później przeniesiony w całości na stronę senmalucha.pl. Oczekiwania Klienta oscylowały wokół jednej, lecz istotnej kwestii: zwiększenia sprzedaży. To rzecz jasna wiązało się wieloma innymi, pobocznymi oczekiwaniami, jak wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania Google oraz ruchu na stronie. Dla Klienta istotne było również, aby wzmocnić pozycję samego sklepu internetowego i stać się lepiej rozpoznawalną marką w oczach wymagającej grupy konsumentów, jakimi są rodzice.
Jakie kroki podjęliśmy?
Jeszcze w 2012 roku najlepszą strategią na uzyskanie dobrej widoczności w sieci było klasyczne pozycjonowanie. Polegało na takim doborze fraz ogólnych, które dobrze określały prowadzoną przez Klienta działalności. Wraz z przerzuceniem treści serwisu na inną domenę pojawiło się więcej możliwości związanych z promowaniem strony w Internecie. Postawiliśmy na pozycjonowanie SEO Smart, a następnie SEO Cloud Plus. Świeżość tego połączenia polegała na promocji całej witryny z użyciem większej liczby wyrażeń kluczowych, w tym również fraz z tzw. długiego ogona (long tail), których stosowanie przynosi sklepom internetowym mnóstwo wymiernych korzyści.
Stabilna pozycja dzięki wartościowym frazom!
Jak już wspomnieliśmy, prace nad widocznością domeny Klienta rozpoczęliśmy już dobre kilka lat temu, bo w 2012 roku. Wówczas zaproponowaliśmy klasyczną formułę pozycjonowania. Polegała ona na doborze określonej grupy fraz kluczowych, która wprost dotyczyła działalności związanej z branżą mebli dziecięcych. Optymalizacja witryny pod kątem tych wyrażeń przebiegała bardzo dynamicznie.
Jak łatwo wywnioskować z poniższych danych, już po niecałych 3 miesiącach zarejestrowaliśmy wzrost pozycji witryny na wszystkie wyrażenia kluczowe. Co więcej, dzięki podjętym przez nasz zespół staraniom wynik ten został wzmocniony, a następnie ustabilizowany. Przez kolejne miesiące strona e-sklepu wyświetlała się w wynikach wyszukiwania właśnie na te wyrażenia, które najlepiej opisywały jego asortyment.
Co to oznaczało dla Klienta? Przede wszystkim lepszą widoczność dla potencjalnych kupców, a także wyraźne wyróżnienie spośród konkurencji. Im dłużej strona widniała w TOP10, tym więcej klientów poszukujących łóżeczek i materacyków dla dzieci ją widziało.
Wykres przedstawia wzrost pozycji witryny na wybrane frazy kluczowe, między wrześniem 2012 do październikiem 2013, w klasycznej formule pozycjonowania. Źródło własne
Solidna optymalizacja to gwarancja lepszej widoczności!
Już w pierwszych miesiącach współpracy chwyciliśmy wiatr w żagle. Nie zamierzaliśmy poprzestać na dobrych wynikach. Tym bardziej, że asortyment sklepu stale się poszerzał. Klient podjął decyzję o przeniesieniu zawartości strony na inną domenę, której pozycjonowanie również powierzył naszemu zespołowi. W związku z nową sytuacją, chcąc utrzymać świetne wyniki z pierwszej umowy, zaproponowaliśmy Klientowi skorzystanie z formuły pozycjonowania SEO Smart.
Druga domena istniała już od pewnego czasu, ale wymagała porządnej optymalizacji – zarówno pod względem technicznym, jak i znajdujących się na niej treści. Podjęliśmy działania, mające na celu m.in. usunięcie duplikatów oraz wdrożenie unikatowych opisów produktów, a także poprawę nawigacji i linkowania wewnętrznego. Dzięki pracy naszego zespołu strona stała się dobrze prosperującym sklepem internetowym posiadającym content, który zwiększył jego tematyczność oraz jakość w oczach tak użytkowników, jak i algorytmów Google. W ten sposób zadbaliśmy jednocześnie o lepszą widoczność strony w SERP: w ciągu kilku miesięcy widoczność wzrosła o 80% i wciąż pięła się ku górze! Zmianę na lepsze dostrzegł również sam Klient – zainteresowanie ofertą najważniejszej grupy konsumentów (czyli świeżo upieczonych rodziców) stale rosło.
Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń na przestrzeni kilkunastu miesięcy współpracy na umowie SEO Smart. Źródło: Google Search Console
Większy ruch na stronie to więcej obrotów dla e-sklepu!
Ważnym momentem naszej współpracy było przejście z umowy SEO Smart na SEO Cloud Plus. Serwis wymagał ciągłej pracy optymalizacyjnej oraz zastosowania nowych metod pozycjonowania, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Sukcesem okazały się nasze prace nad contentem: większa liczba wartościowych treści wyraźnie zwiększyła tematyczność strony, jednocześnie poprawiając jej widoczność w SERP.
Wypracowane wcześniej pozycje zostały wzmocnione w sposób, który przyniósł Klientowi widoczny wzrost zainteresowania zakupem łóżeczek oraz tapczaników dla dzieci – w postaci większej sprzedaży w e-sklepie: wzrost liczby kliknięć o 207% oraz liczby wyświetleń o niemal 280% to dowód na to, że klienci jeszcze chętniej zaglądali na stronę senmalucha.pl.
Co więcej, jak wynika z danych Google Search Console, użytkownicy sieci spędzali na stronie więcej czasu niż przeciętnie: średni czas trwania sesji (między lutym 2017 a lutym 2019) wyniósł aż ponad 3 minuty! To znakomity wynik, który udowadnia, że konsumenci nie opuszczają e-sklepu od razu po wejściu, ale spędzają tam mnóstwo cennych dla sprzedawcy chwil. Warto tu dodać, że liczba stron odwiedzonych przez użytkownika podczas jednej sesji (a zatem jednej pełnej wizyty w e-sklepie) wynosi średnio 4,5. Świadczy to o tym, że klienci nie poprzestają na przejrzeniu wyłącznie jednej strony w obrębie serwisu, ale odwiedzają ich cztery razy więcej! Dzięki temu wiemy, że użytkownik trafia właśnie tam, gdzie chce, a serwis spełnia jego oczekiwania.
Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń (linia zielona) oraz kliknięć (linia pomarańczowa) na przestrzeni 24 miesięcy współpracy. Źródło: Google Search Console
Konkurencja zostaje daleko w tyle!
Pozycjonowanie sklepu internetowego to długotrwały proces, na którego efekty warto jednak czekać. Z mało znanego e-sklepu senmalucha.pl stał się rozpoznawalnym, cenionym i chętnie odwiedzanym serwisem stworzonym z myślą o rodzicach, którzy poszukują sprawdzonego dostawcy mebli dziecięcych.
Nasze prace optymalizacyjne nie tylko zwiększyły zasięg strony i wpłynęły na jej lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Przemyślana strategia przyczyniła się do tego, że serwis jest bogaty w wartościowy content, dobrze radzi sobie w środowisku wyszukiwarki Google, a ponadto wzbudza zaufanie wymagających klientów. A co najważniejsze, główny cel biznesowy został osiągnięty, co potwierdził nam Bartłomiej Cieczko, przedstawiciel sklepu internetowego senmalucha.pl:
„W 2018 roku zarejestrowaliśmy 100% więcej obrotów niż w roku poprzednim! To najlepszy dowód na to, że współpraca z agencją Sunrise System przynosi realne korzyści. Stronę pozycjonuję już od kilku lat i zawsze chętnie zwracam się o pomoc do specjalistów z Poznania, bo wiem, że zajmą się moim sklepem internetowym jak należy. Nie dość, że moja oferta cieszy się większym zainteresowaniem, to jeszcze przekonałem się, że warto pozycjonować stronę internetową, jeśli chce się osiągnąć sukces w takim biznesie, jak mój.”