Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 24.05.2011

Wyszukiwanie społecznościowe w Polsce

Przy nieustannie rosnącej liczbie dokumentów w sieci, personalizacja wyników wyszukiwania jest niezbędna dla utrzymania skuteczności wyszukiwarek internetowych. Jest to najogólniej mówiąc dopasowanie wyników wyszukiwania, do osobistych preferencji użytkownika wprowadzającego zapytanie.
Jednym ze sposobów, by to uczynić, jest posiłkowanie się informacjami zgromadzonymi, dzięki wcześniejszej aktywności danego użytkownika w internecie, a także sieci relacji utworzonej dookoła jego osoby na portalach społecznościowych – tj. aktywności znajomych.

Google udostępniło funkcję wyszukiwania społecznościowego dla internautów z kilkunastu krajów – wśród nich znalazła się także Polska.
 Wcześniej ta nowatorska funkcja dostępna była w wersji eksperymentalnej, wyłącznie w anglojęzycznym Google.

Dzięki wyszukiwaniu społecznościowemu, wyniki wyszukiwania związane z aktywnością naszych znajomych wplecione będą w ogólne rezultaty naszych poszukiwań.
Google blogspot podaje taki przykład: „Jeśli myślisz o wspinaczce na Kilimandżaro, a Twój kolega Matt napisał post na ten temat, to w wynikach wyszukiwania zobaczysz jego wpis wraz z notką i grafiką”:

Funkcja wyszukiwania społecznościowego dostępna jest tylko dla użytkowników zalogowanych na swoim koncie Google.  Wyszukiwarka pobiera informacje o Twoich znajomych np. z kontaktów Google, znajomych z czata Gmail, czytnika Google, Google Buzz, a także z serwisów społecznościowych zintegrowanych wcześniej z kontem Google i publicznym profilem Google.

Dla firm zajmujących się reklamą w internecie i nie tylko, jest to kolejny już sygnał o wielkiej i wciąż rosnącej roli portali społecznościowych w procesie skutecznej komunikacji marketingowej. 

Wyszukiwanie społecznościowe będzie dostępne dla wszystkich użytkowników w ciągu kilku nadchodzących dni. Najważniejsze jego funkcje Google prezentuje w postaci filmu:

 

 

Źródło:Googleblogspot

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55