Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Przy nieustannie rosnącej liczbie dokumentów w sieci, personalizacja wyników wyszukiwania jest niezbędna dla utrzymania skuteczności wyszukiwarek internetowych. Jest to najogólniej mówiąc dopasowanie wyników wyszukiwania, do osobistych preferencji użytkownika wprowadzającego zapytanie. Jednym ze sposobów, by to uczynić, jest posiłkowanie się informacjami zgromadzonymi, dzięki wcześniejszej aktywności danego użytkownika w internecie, a także sieci relacji utworzonej dookoła jego osoby na portalach społecznościowych – tj. aktywności znajomych.
Google udostępniło funkcję wyszukiwania społecznościowego dla internautów z kilkunastu krajów – wśród nich znalazła się także Polska. Wcześniej ta nowatorska funkcja dostępna była w wersji eksperymentalnej, wyłącznie w anglojęzycznym Google.
Dzięki wyszukiwaniu społecznościowemu, wyniki wyszukiwania związane z aktywnością naszych znajomych wplecione będą w ogólne rezultaty naszych poszukiwań. Google blogspot podaje taki przykład: „Jeśli myślisz o wspinaczce na Kilimandżaro, a Twój kolega Matt napisał post na ten temat, to w wynikach wyszukiwania zobaczysz jego wpis wraz z notką i grafiką”:
Funkcja wyszukiwania społecznościowego dostępna jest tylko dla użytkowników zalogowanych na swoim koncie Google. Wyszukiwarka pobiera informacje o Twoich znajomych np. z kontaktów Google, znajomych z czata Gmail, czytnika Google, Google Buzz, a także z serwisów społecznościowych zintegrowanych wcześniej z kontem Google i publicznym profilem Google.
Dla firm zajmujących się reklamą w internecie i nie tylko, jest to kolejny już sygnał o wielkiej i wciąż rosnącej roli portali społecznościowych w procesie skutecznej komunikacji marketingowej.
Wyszukiwanie społecznościowe będzie dostępne dla wszystkich użytkowników w ciągu kilku nadchodzących dni. Najważniejsze jego funkcje Google prezentuje w postaci filmu:
Źródło:Googleblogspot
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: