Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 24.05.2011

Wyszukiwanie społecznościowe w Polsce

Przy nieustannie rosnącej liczbie dokumentów w sieci, personalizacja wyników wyszukiwania jest niezbędna dla utrzymania skuteczności wyszukiwarek internetowych. Jest to najogólniej mówiąc dopasowanie wyników wyszukiwania, do osobistych preferencji użytkownika wprowadzającego zapytanie. Jednym ze sposobów, by to uczynić, jest posiłkowanie się informacjami zgromadzonymi, dzięki wcześniejszej aktywności danego użytkownika w internecie, a także sieci relacji utworzonej dookoła jego osoby na portalach społecznościowych – tj. aktywności znajomych.

Google udostępniło funkcję wyszukiwania społecznościowego dla internautów z kilkunastu krajów – wśród nich znalazła się także Polska. Wcześniej ta nowatorska funkcja dostępna była w wersji eksperymentalnej, wyłącznie w anglojęzycznym Google.

Dzięki wyszukiwaniu społecznościowemu, wyniki wyszukiwania związane z aktywnością naszych znajomych wplecione będą w ogólne rezultaty naszych poszukiwań. Google blogspot podaje taki przykład: „Jeśli myślisz o wspinaczce na Kilimandżaro, a Twój kolega Matt napisał post na ten temat, to w wynikach wyszukiwania zobaczysz jego wpis wraz z notką i grafiką”:

Funkcja wyszukiwania społecznościowego dostępna jest tylko dla użytkowników zalogowanych na swoim koncie Google.  Wyszukiwarka pobiera informacje o Twoich znajomych np. z kontaktów Google, znajomych z czata Gmail, czytnika Google, Google Buzz, a także z serwisów społecznościowych zintegrowanych wcześniej z kontem Google i publicznym profilem Google.

Dla firm zajmujących się reklamą w internecie i nie tylko, jest to kolejny już sygnał o wielkiej i wciąż rosnącej roli portali społecznościowych w procesie skutecznej komunikacji marketingowej.

Wyszukiwanie społecznościowe będzie dostępne dla wszystkich użytkowników w ciągu kilku nadchodzących dni. Najważniejsze jego funkcje Google prezentuje w postaci filmu:

 

 

Źródło:Googleblogspot

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest rebranding marki? Ikona 05:10 min 24.09.2021 Nowy logotyp na dokumentach. Zmiana grafik w social mediach. Inny wygląd ofert. Z tym rebranding kojarzy się najczęściej. To tylko niektóre skutki rebrandingu, czyli długotrwałego procesu zmian wizualnych, komunikacyjnych i strategicznych w firmie. Interesuje Cię, jak taki proces wygląda od kuchni? Wejdź i przeczytaj! Opowiadamy o naszych doświadczeniach. Czytaj więcej
Pozycjonowanie na miarę sklepu internetowego – case study ze współpracy z firmą ACS Auto Części Serwis s.c. Ikona 5:05 min Sukces w zakresie pozycjonowania to nie tylko uzyskanie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, ale również spełnienie oczekiwań biznesowych Klienta. Taki efekt wypracowaliśmy wraz z firmą ACS Auto Części Serwis, która zdecydowała się na skorzystanie z naszego wsparcia. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Ile warte są domeny i czy mają wpływ na pozycjonowanie Ikona 02:15 min 25.05.2009 Duże i małe firmy biorą udział w wyścigu online - wyścigu po dobrą nazwę domeny. Obecnie odsprzedawanie domen z ogromnym (czasem wręcz gigantycznym) zyskiem cieszy się jeszcze sporą popularnością. Eksperci przewidują jednak, że ten rynek może wkrótce przechodzić kryzys - między innymi z powodu zmian w algorytmach wyszukiwarki i sposobu w jaki funkcjonują. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700