Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 24.07.2008

Reklama szeptem krzyczana

Marketing szeptany„Szeptem do mnie mów…” prosi ktoś słowami piosenki – i wbrew pozorom poprzez „szeptane” działania można sprawić, by o Twojej marce było naprawdę głośno.

Marketing szeptany to specyficzne rodzaje działań polegające na budzeniu wśród wielu odbiorców skojarzeń z daną marką. Wykorzystywane narzędzia różnią się od marketingu klasycznego, oparte są bowiem na działaniach nie wprost. Chodzi o pomysłowe, błyskotliwe zainicjowanie wśród odbiorców mówienia o danym produkcie. Jak to zrobić?

W Internecie możliwe jest wiele takich intrygującuch działań partyzanckich: można nagrać zabawny filmik, który internauci sami będą sobie podsyłać albo rozpowszechnianie plotek. Wszystko to po to, by o marce ukrytej za tymi działaniami mówiło się jak najwięcej. Bardzo chwytliwe są niebanalne slogany – wszyscy znamy z realu czerwone łapy porozklejane na chodnikach czy świstaka, co to „siedzi i zawija w te sreberka” – tekst jest tak sympatyczny, że jego cytowania mnożą się same, a przy tym – podświadome skojarzenie z produktem, jaki reklamowany jest tym hasłem.

Innym sposobem jest namówienie grupy aktywnych internautów do mówienia o produkcie – tutaj trzeba jednak działać z wyczuciem, by wspomiannie o produkcie na blogu czy forum nie kojarzyło się z kryptoreklamą. Takie działania wykorzystują ludzką skłonność do ufania opiniom znajomych. Wiadomo, że jeżeli dowiemy się, że koleżanka pierze w proszku X lub ceni książkę Y, a tabletki Z są skuteczne w przypadku jej uporczywej migreny, to gotowi jesteśmy pójść za jej rada przy kolejnych zakupach. A przy okienku w aptece przypomni nam się dobra rada Goździkowej. Podobnie, jeśli na przykład radę na temat cudownie działającego, niedrogiego kremu zobaczymy na forum portalu kobiecego, także uznamy ją za obiektywną i ważną – w końcu po to uczestniczy się w takich dyskuskach, by znaleźć idealne rozwiązanie swoich problemów.

Marketing szeptany to nie podstęp, lecz wykorzystanie zasobów będących w zasięgu ręki. Nawet, jeśli czasem nie zdajemy sobie z tego sprawy, a pod latarnią najciemniej – Internet to nieograniczona przestrzeń reklamy. Jedyna taka przestrzeń.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55