Ikona 02:00 min Ikona 24.07.2008

Reklama szeptem krzyczana

Marketing szeptany to specyficzne rodzaje działań polegające na budzeniu wśród wielu odbiorców skojarzeń z daną marką. Wykorzystywane narzędzia różnią się od marketingu klasycznego, oparte są bowiem na działaniach nie wprost. Chodzi o pomysłowe, błyskotliwe zainicjowanie wśród odbiorców mówienia o danym produkcie. Jak to zrobić?

W Internecie możliwe jest wiele takich intrygującuch działań partyzanckich: można nagrać zabawny filmik, który internauci sami będą sobie podsyłać albo rozpowszechnianie plotek. Wszystko to po to, by o marce ukrytej za tymi działaniami mówiło się jak najwięcej. Bardzo chwytliwe są niebanalne slogany – wszyscy znamy z realu czerwone łapy porozklejane na chodnikach czy świstaka, co to „siedzi i zawija w te sreberka” – tekst jest tak sympatyczny, że jego cytowania mnożą się same, a przy tym – podświadome skojarzenie z produktem, jaki reklamowany jest tym hasłem.

Innym sposobem jest namówienie grupy aktywnych internautów do mówienia o produkcie – tutaj trzeba jednak działać z wyczuciem, by wspomiannie o produkcie na blogu czy forum nie kojarzyło się z kryptoreklamą. Takie działania wykorzystują ludzką skłonność do ufania opiniom znajomych. Wiadomo, że jeżeli dowiemy się, że koleżanka pierze w proszku X lub ceni książkę Y, a tabletki Z są skuteczne w przypadku jej uporczywej migreny, to gotowi jesteśmy pójść za jej rada przy kolejnych zakupach. A przy okienku w aptece przypomni nam się dobra rada Goździkowej. Podobnie, jeśli na przykład radę na temat cudownie działającego, niedrogiego kremu zobaczymy na forum portalu kobiecego, także uznamy ją za obiektywną i ważną – w końcu po to uczestniczy się w takich dyskuskach, by znaleźć idealne rozwiązanie swoich problemów.

Marketing szeptany to nie podstęp, lecz wykorzystanie zasobów będących w zasięgu ręki. Nawet, jeśli czasem nie zdajemy sobie z tego sprawy, a pod latarnią najciemniej – Internet to nieograniczona przestrzeń reklamy. Jedyna taka przestrzeń.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:35 min 25.07.2008 Google dokonało zmiany w wyglądzie komunikatu dotyczącego kopii strony. Po wpisaniu specjalnego adresu można zobaczyć, w jaki sposób witryna była aktualizowana. Właśnie od tej kopii zależy też, co zostanie uwzględnione przez roboty Google. Do bardzo ciekawa i istotna baza danych, o którą warto zadbać - także dla pozycji strony w wyszukiwarce Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 05.08.2008 Rywalizacja płci jest widoczna niemal na każdym polu - także tym dotyczącym aktywności w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Firma Rapleaf sprawdziła, czy i w jaki sposób płeć oddziałuje na wybory dokonywane pod kątem korzystania z takich platform, jak Facebook czy Myspace. Wyniki okazały się bardzo ciekawe i w pewnym stopniu zaznaczają przewagę kobiet nad mężczyznami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:25 min 17.07.2008 Przedsiębiorstwa oraz instytucje czeka spore ułatwienie w postaci elektronicznego podpisu! To prawdziwa rewolucja, które pozwoli wykorzystać potencjał tkwiący w Sieci. Jest wyjściem nie tylko wygodnym, ale także pozwalającym na znaczną oszczędność czasu i pieniędzy. Takie rozwiązanie pozostaje też w zgodnie z trendem ekologicznym. Jak wiele firm przyklaskuje takiemu rozwiązaniu? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700