Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 4:45 min Ikona 19.07.2022

Real-time marketing – dlaczego jest tak chętnie wykorzystywany?

Z pewnością wielokrotnie zaobserwowaliście na Waszych mediach społecznościowych ciekawą reklamę czy grafikę nawiązującą do ważnego wydarzenia czy wypowiedzi znanej osoby, które miały miejsce tego samego dnia czy dzień wcześniej. To właśnie jest real-time marketing. Jest on reakcją na bieżące wydarzenia kulturalne, sportowe, społeczne czy polityczne. Co ważne, im szybciej ona nastąpi, tym większa szansa na to, że wzbudzi pozytywne komentarze i reakcje obecnych, jak i przyszłych klientów. Oczywiście może to mieć także wpływ na wzrosty sprzedaży.

Real-time marketing – co to jest?

Marketing w czasie rzeczywistym to okazja do przedstawienia firmy jako błyskotliwej, potrafiącej wykorzystać szansę na lepszą promocję, dzięki większym zasięgom. W końcu każde kolejne polubienie pozwala na to, żeby większa rzesza odbiorców mogła dostrzec stworzony content, a tym samym cały fanpage. Co prawda, nie wszyscy zainteresowani reakcją marki w czasie rzeczywistym pozostaną jej wiernymi fanami, jednak pozwoli to na to, aby dany brand był lepiej rozpoznawalny i kojarzył się z pozytywnymi akcjami.

Jak tworzyć treści z wykorzystaniem real-time marketingu?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko dlatego, że real-time marketing w większości przypadków jest nieprzewidywalny. Jednak jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać przy tworzeniu contentu w czasie rzeczywistym:

  • reakcja ma być adekwatna do danego wydarzenia czy sytuacji;
  • odpowiedź powinna być zgodna z odczuciami samych odbiorców – dzięki temu zainteresowanie będzie większe, co może być szansą na zdobycie kolejnych klientów;
  • treść powinna być na tyle ciekawa, aby odbiorca był nią żywo zainteresowany, a jednocześnie prosta i zrozumiała;
  • grafika czy tekst muszą nawiązywać do działalności firmy, aby real-time marketing faktycznie dobrze się przyjął;
  • co prawda niektórych wydarzeń nie da się przewidzieć, jednak warto zwrócić uwagę na to, co ma się wydarzyć w najbliższym czasie i zaplanować możliwe reakcje. Dobrym przykładem
  • będą mecze reprezentacji Polski w różnych dyscyplinach sportowych czy też nawet rozgrywki klubowe pomiędzy topowymi zespołami.

Real-time marketing – dlaczego jest tak chętnie wykorzystywany?

Zaplanowany content na platformach społecznościowych najczęściej jest związany typowo z działalnością firmy. To przekazywanie cennych informacji klientom i edukowanie ich w temacie oferowanych przez dany brand usług czy produktów. Oczywiście jest to jak najbardziej potrzebne, jednak warto zadbać o grono odbiorców również poprzez trafne grafiki czy komentarze związane z tym, co dzieje się w czasie rzeczywistym. Zawsze znajdziemy czas na to, aby opublikować artykuł o tym, jak funkcjonuje firma. Jednak real-time marketing wymaga działania praktycznie natychmiastowego. Tego typu działania pozwolą na:

  • zwiększenie zaangażowania odbiorców;
  • zwiększenie liczby osób, które obserwują profil;
  • poprawę konwersji;
  • w szybki, prosty i darmowy sposób zwrócą uwagę na dany brand czy produkt.

Przykłady real-time marketingu

Przykładów real time marketingu jest z tygodnia na tydzień coraz więcej. Oto kilka z nich, które dobrze pokazują możliwości tej strategii promocyjnej.

1. Zakład Pogrzebowy A.S. Bytom i wybory samorządowe

Źródło:https://twitter.com/bytompogrzeby/status/1053881073481011200?s=20&t=Iw7Njq9m7ZiTT5Ldi3bM9w

Osoby odpowiedzialne za marketing w tej firmie wiedzą, co robią! Przy ważnych wydarzeniach nie raz popisywali się trafnymi komentarzami. Ten nawiązuje do odbywających się w 2018 roku wyborów samorządowych.

2. Snickers i Luis Suarez

W trakcie Mistrzostw Świata w 2014 roku doszło do incydentu w trakcie meczu Urugwaju z Włochami, kiedy to Giorgio Chellini został ugryziony przez Luisa Suareza. Sytuację od razu wykorzystała firma Snickers, dodając poniższy post.

Źródło: https://twitter.com/SNICKERS/status/481533752477495300?s=20&t=h6aAtWN2hkK8rf5s0hxNSQ

3. Ikea i „Gra o tron”

Ostatni sezon serialu „Gra o tron” pozwolił na rozwikłanie wielu wątków. Jednym z nich była historia Hodora. Ikea wykorzystała doskonale moment, dając odbiorcom… stoper do drzwi o nazwie Hodor!

Źródło:https://brand24.pl/blog/real-time-marketing-na-czym-polega-i-od-czego-zaczac/

4. Lidl Polska i lagun

Historia krakowianki, która na drzewie zobaczyła dziwne zwierzę nazwane przez nią lagunem, a okazało się ono zwykłym rogalikiem, zapadła w pamięć setkom, o ile nie tysiącom osób. Z racji tego, że sytuacja ta wywołała niemałe poruszenie, największe sieci marketów wykorzystały sytuację. Tutaj przykład Lidla.

Źródło: https://www.facebook.com/lidlpolska/photos/a.310964302302655/3981192685279780/

5. Instrybutor i odpowiedzi marek

Na początku 2021 roku w sieci pojawiło się nagranie, na którym kobieta zaczęła samochodem demolować stację paliw. Na miejscu był patrol policji, który interweniował. Osoby nagrywające całe zajście dawały policjantom rady. Jedną z komend była ta, aby funkcjonariusz „nie strzelał w instrybutor”. Stwierdzenie szybko znalazło wielu miłośników, co wykorzystało kilka marek.

Źródło: https://www.facebook.com/kaufland.polska/photos/a.517606248272934/4274942155872639

Jak widać, potrzebujecie tylko trochę kreatywności, aby stworzyć angażujący post związany z bieżącymi wydarzeniami w Polsce czy na świecie. Odpowiednio przemyślany content z pewnością będzie ciekawym urozmaiceniem dotychczasowych treści. To jak, zaczniecie własną przygodę z real-time marketingiem?

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55