Ikona 4:45 min Ikona Sunrise System 19.07.2022

Z pewnością wielokrotnie zaobserwowaliście na Waszych mediach społecznościowych ciekawą reklamę czy grafikę nawiązującą do ważnego wydarzenia czy wypowiedzi znanej osoby, które miały miejsce tego samego dnia czy dzień wcześniej. To właśnie jest real-time marketing. Jest on reakcją na bieżące wydarzenia kulturalne, sportowe, społeczne czy polityczne. Co ważne, im szybciej ona nastąpi, tym większa szansa na to, że wzbudzi pozytywne komentarze i reakcje obecnych, jak i przyszłych klientów. Oczywiście może to mieć także wpływ na wzrosty sprzedaży.

Real-time marketing – co to jest?

Marketing w czasie rzeczywistym to okazja do przedstawienia firmy jako błyskotliwej, potrafiącej wykorzystać szansę na lepszą promocję, dzięki większym zasięgom. W końcu każde kolejne polubienie pozwala na to, żeby większa rzesza odbiorców mogła dostrzec stworzony content, a tym samym cały fanpage. Co prawda, nie wszyscy zainteresowani reakcją marki w czasie rzeczywistym pozostaną jej wiernymi fanami, jednak pozwoli to na to, aby dany brand był lepiej rozpoznawalny i kojarzył się z pozytywnymi akcjami.

Jak tworzyć treści z wykorzystaniem real-time marketingu?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko dlatego, że real-time marketing w większości przypadków jest nieprzewidywalny. Jednak jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać przy tworzeniu contentu w czasie rzeczywistym:

  • reakcja ma być adekwatna do danego wydarzenia czy sytuacji;
  • odpowiedź powinna być zgodna z odczuciami samych odbiorców – dzięki temu zainteresowanie będzie większe, co może być szansą na zdobycie kolejnych klientów;
  • treść powinna być na tyle ciekawa, aby odbiorca był nią żywo zainteresowany, a jednocześnie prosta i zrozumiała;
  • grafika czy tekst muszą nawiązywać do działalności firmy, aby real-time marketing faktycznie dobrze się przyjął;
  • co prawda niektórych wydarzeń nie da się przewidzieć, jednak warto zwrócić uwagę na to, co ma się wydarzyć w najbliższym czasie i zaplanować możliwe reakcje. Dobrym przykładem
  • będą mecze reprezentacji Polski w różnych dyscyplinach sportowych czy też nawet rozgrywki klubowe pomiędzy topowymi zespołami.

Real-time marketing – dlaczego jest tak chętnie wykorzystywany?

Zaplanowany content na platformach społecznościowych najczęściej jest związany typowo z działalnością firmy. To przekazywanie cennych informacji klientom i edukowanie ich w temacie oferowanych przez dany brand usług czy produktów. Oczywiście jest to jak najbardziej potrzebne, jednak warto zadbać o grono odbiorców również poprzez trafne grafiki czy komentarze związane z tym, co dzieje się w czasie rzeczywistym. Zawsze znajdziemy czas na to, aby opublikować artykuł o tym, jak funkcjonuje firma. Jednak real-time marketing wymaga działania praktycznie natychmiastowego. Tego typu działania pozwolą na:

  • zwiększenie zaangażowania odbiorców;
  • zwiększenie liczby osób, które obserwują profil;
  • poprawę konwersji;
  • w szybki, prosty i darmowy sposób zwrócą uwagę na dany brand czy produkt.

Przykłady real-time marketingu

Przykładów real time marketingu jest z tygodnia na tydzień coraz więcej. Oto kilka z nich, które dobrze pokazują możliwości tej strategii promocyjnej.

1. Zakład Pogrzebowy A.S. Bytom i wybory samorządowe

Źródło:https://twitter.com/bytompogrzeby/status/1053881073481011200?s=20&t=Iw7Njq9m7ZiTT5Ldi3bM9w

Osoby odpowiedzialne za marketing w tej firmie wiedzą, co robią! Przy ważnych wydarzeniach nie raz popisywali się trafnymi komentarzami. Ten nawiązuje do odbywających się w 2018 roku wyborów samorządowych.

2. Snickers i Luis Suarez

W trakcie Mistrzostw Świata w 2014 roku doszło do incydentu w trakcie meczu Urugwaju z Włochami, kiedy to Giorgio Chellini został ugryziony przez Luisa Suareza. Sytuację od razu wykorzystała firma Snickers, dodając poniższy post.

Źródło: https://twitter.com/SNICKERS/status/481533752477495300?s=20&t=h6aAtWN2hkK8rf5s0hxNSQ

3. Ikea i „Gra o tron”

Ostatni sezon serialu „Gra o tron” pozwolił na rozwikłanie wielu wątków. Jednym z nich była historia Hodora. Ikea wykorzystała doskonale moment, dając odbiorcom… stoper do drzwi o nazwie Hodor!

Źródło:https://brand24.pl/blog/real-time-marketing-na-czym-polega-i-od-czego-zaczac/

4. Lidl Polska i lagun

Historia krakowianki, która na drzewie zobaczyła dziwne zwierzę nazwane przez nią lagunem, a okazało się ono zwykłym rogalikiem, zapadła w pamięć setkom, o ile nie tysiącom osób. Z racji tego, że sytuacja ta wywołała niemałe poruszenie, największe sieci marketów wykorzystały sytuację. Tutaj przykład Lidla.

Źródło: https://www.facebook.com/lidlpolska/photos/a.310964302302655/3981192685279780/

5. Instrybutor i odpowiedzi marek

Na początku 2021 roku w sieci pojawiło się nagranie, na którym kobieta zaczęła samochodem demolować stację paliw. Na miejscu był patrol policji, który interweniował. Osoby nagrywające całe zajście dawały policjantom rady. Jedną z komend była ta, aby funkcjonariusz „nie strzelał w instrybutor”. Stwierdzenie szybko znalazło wielu miłośników, co wykorzystało kilka marek.

Źródło: https://www.facebook.com/kaufland.polska/photos/a.517606248272934/4274942155872639

Jak widać, potrzebujecie tylko trochę kreatywności, aby stworzyć angażujący post związany z bieżącymi wydarzeniami w Polsce czy na świecie. Odpowiednio przemyślany content z pewnością będzie ciekawym urozmaiceniem dotychczasowych treści. To jak, zaczniecie własną przygodę z real-time marketingiem?

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co działo się w marketingu cyfrowym w lipcu 2022? Ikona 5:30 min 01.08.2022 Lipiec to wysokie temperatury i gorące newsy ze świata marketingu internetowego! Przygotowaliśmy dla Was smaczne kąski od Meta, Google i TikToka, które ewidentnie pokazują, że media społecznościowe rosną w siłę. Nalewajcie lemoniadę, siadajcie na leżaku i czytajcie najnowszy przegląd marketingowych nowości ze świata online – bo nawet w wakacje warto być na bieżąco! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Prokrastynacja – co to takiego i jak sobie z nią radzić? Ikona 05:55 min 18.08.2022 Milion bodźców atakujących ze wszystkich stron, myśli odpływające w miejsca, o których Ci się dotąd nie śniło, oraz przytłaczające widmo ważnego zadania, które odpychasz z całych sił — kto tego nie doświadczył? Prokrastynacja to znajomy wróg, który wbrew pozorom nie jest wyłączną domeną branży kreatywnej. Dowiedz się co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem, jakie są jej przyczyny oraz (przede wszystkim) jak sobie z nią radzić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak przygotować się do urlopu? Ikona 6:40 min 15.07.2022 Pamiętaj, że wypoczynek to czas ładowania baterii i jest nierozerwalnym elementem świadomego i uważnego rozwoju kariery (i nie tylko). Każdy z nas chce wykonywać swoją pracę jak najlepiej tak, aby zostać docenionym. Jednak tkwiąc w tym samym miejscu bez przerwy, nie pozwalasz sobie na aktualizacje systemu. To tak, jak z telefonem. Jeśli w tle działa kilkanaście aplikacji naraz, a Ty w ferworze pracy odwlekasz aktualizacje, to prędzej czy później Twój system stopniowo zacznie się zawieszać a ostatecznie przestanie sprawnie funkcjonować. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700