Mamy lato w pełni, ale to na pewno nie jest sezon ogórkowy w branży marketingu internetowego. Giganci świata marketingu cyfrowego jak Google, Meta czy TikTok prześcigają się w nowych rozwiązaniach – zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Gotowi na krótki przegląd newsów z minionego miesiąca? To ruszamy!
Tak w ogromnym skrócie można określić główny cel, przyświecający Google przy udostępnieniu Ads Creative Studio twórcom reklam. Rok temu rozpoczęły się testy wersji beta tego rozwiązania, będącego ujednoliconą platformą narzędzi Google do tworzenia kreatywnych reklam. Już teraz – według Google – wiele agencji marketingowych widzi zalety oferowanego rozwiązania, w szczególności pomaga ono skrócić czas produkcji kreacji, a tym samym zmniejszyć koszty.
Platforma łączy funkcjonalności, które wcześniej dostępne były w różnych usługach. W jednym miejscu każdy reklamodawca będzie mógł znaleźć Director Mix, Mikser Audio, jak też opcję dynamicznego dźwięku czy wyświetlanie dynamiczne. Wszystkie działania miały na celu uproszczenie licznych procesów, stojących przed kreatywnymi zespołami przy tworzeniu reklam.
Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/ads-creative-studio-global-launch/
Nie tylko Google pracuje nad usprawnieniem procesu reklamowego i zwiększeniem jego efektywności poprzez własne narzędzia. Meta ogłosiła stworzenie Creator Marketplace, miejsca, gdzie marki mogą odkrywać twórców internetowych i nawiązywać z nimi współpracę. Obecnie można powiedzieć, że rozwiązanie jest nadal w fazie testów – ale zdecydowanie szerzej zakrojonych niż jeszcze rok temu. Dziś Creator Marketplace dostępny jest dla aktywnych na Instagramie marek w USA.
Creator Marketplace pomaga markom znaleźć influencerów korespondujących z ich branżą, a co jeszcze ważniejsze z grupą odbiorców. Poprzez Meta Business Suite marka może prowadzić poszukiwania twórców z uwzględnieniem płci, wieku, zainteresowań czy liczby obserwujących oraz innych danych demograficznych. Ponadto Creator Marketplace ułatwiać ma komunikację z twórcami internetowymi i koordynację działań bezpośrednio w aplikacji Instagram.
Jeszcze nie wiemy, jaki będzie kolejny rynek, ale już dziś warto obserwować rozwój tego narzędzia. Dlaczego? Cóż, znaczenie twórców internetowych, jak i samych mediów społecznościowych rośnie w siłę.
Dokładnie tak! Rola mediów społecznościowych rośnie – ale to użytkownicy narzucają kierunek ich rozwoju. Swoimi zrachowaniami wskazują, jakich rozwiązań oczekują, co im się podoba, a za czym nie przepadają. Na Facebooku nie wszystkim odpowiadało to, że są tam ich znajomi z pracy, rodzina, starzy kumple ze szkoły czy koleżanki ze studiów. Dostępność opublikowanych postów dla tak szerokiego grona odbiorcy bywa dla wielu użytkowników…krępująca. Właśnie dlatego Facebook planuje zmianę. Użytkownicy mają otrzymać możliwość utworzenia do pięciu oddzielnych profili powiązanych z kontem głównym.
Poinformował o tym rzecznik Facebooka, Leonard Lam w mailu do TechCrunch. Co ważne, profile nie będą musiały zawierać prawdziwych nazwisk ani imion, ale będą musiały być podpięte pod główne konto już z autentycznymi danymi. Czy takie rozwiązanie da większą swobodę użytkownikom? Czy się sprawdzi? Wszystko zależy od tego, czy osoby posiadające konto na Facebooku będą chciały w ogóle z niego skorzystać.
Giganci marketingu cyfrowego starają się dopasować nie tylko do potrzeb użytkowników, ale też reklamodawców. TikTok proponuje narzędzie Inventory Filter, które opiera się na technologii maszynowego uczenia. Ma umożliwić lepsze dopasowanie i większą kontrolę nad treścią wyświetlaną obok reklam marki – głównie pod kątem spójności z wartościami, misją i wizją brandu. Inventory Filter jest dostępny już w 25 krajach – w tym również w Polsce.
W podsumowaniu czerwca wspomnieliśmy o uruchomieniu serwisu streamingowego Disney + w Polsce. Ta platforma odnotowała fenomenalny wynik – zaledwie dwa tygodnie po starcie znalazła się na 3 miejscu w Polsce, jeśli bierzemy pod uwagę zasięg. Disney + odwiedziło w tym czasie prawie 3,7 mln internautów. Platforma wyprzedziła tym samym m.in. Player, TVP VOD, Polsat Box Go i Amazon Prime Video.
Konkurencja w świecie streamingu zdecydowanie rośnie, co skutkuje reakcją gigantów tego rynku. Netflix już jakiś czas temu informował o możliwości wprowadzenia na platformę reklam i w czerwcu oficjalnie to potwierdził podczas festiwalu w Cannes. W lipcu natomiast mogliśmy poznać partnera, z którym platforma chce przeprowadzić te działania. Netflixa ma wspierać Microsoft przy wprowadzaniu reklam. Czy to zapowiedź początków końca? A może nieunikniony i słuszny krok dla giganta streamingowego? Czas pokaże!
Magda – doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, ekspert w obszarze content marketingu. Związana z branżą SEO/SEM od 10 lat, skoncentrowana na tworzeniu treści online w oparciu o trendy. Fanka social mediów i nowych technologii, uwielbia wyzwania dotyczące języka komunikacji, zachwycona real time marketingiem i czule spoglądająca na obszar employer brandingu. Prywatnie uwielbia podróże po świecie, długie spacery ze swoimi psami, dobry reportaż do mocnej kawy bez cukru.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: