Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 06:00 min Ikona 28.09.2022

Przygotuj swój e-commerce i kampanie PPC

Ostatni kwartał każdego roku to wyjątkowy czas sprzedażowy przy pozycjonowaniu sklepów internetowych. Q4 obfituje w święta i okazje, które kojarzone są z wyprzedażami oraz kupowaniem prezentów. Aby wykorzystać potencjał tego okresu, należy odpowiednio wcześnie stworzyć plan działania i realizować go krok po kroku w zaplanowanym czasie. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak przygotować się na ten mocno sprzedażowy czas w roku.

 

Czym jest Q4?

Zanim przejdziemy do konkretnych wskazówek, warto wspomnieć, czym jest Q4. Marketerzy oraz eksperci pracujący w Google symbolem Q4 określają ostatni kwartał roku. Analogicznie kwartał pierwszy nazwiemy Q1, drugi Q2, a trzeci Q3.

 

Dobry plan to podstawa

Bez planu trudno podążać w odpowiednim kierunku, a dobre chęci to za mało. Przed wejściem w ostatni kwartał roku zastanów się, jakie są Twoje cele biznesowe w tym okresie oraz jakie działania musisz podjąć, żeby je zrealizować. Na tym etapie wybierz również kanał dystrybucji, za pomocą którego będziesz komunikować ofertę swojej firmy. Jeśli prowadzisz już działania reklamowe, być może to dobry czas, aby wzmocnić widoczność marki, wykorzystując do tego również inne platformy. Utworzenie planu i research rozwiązań odpowiadających na Twoje potrzeby to krok, od którego warto rozpocząć przygotowania do Q4.

 

UX Twoim najlepszym przyjacielem

Użyteczność strony to jeden z najważniejszych aspektów i należy o nią dbać przez cały rok. Ostatni kwartał roku to dobry moment, żeby zrobić rachunek sumienia i sprawdzić poprawność działania witryny. Nie pozwól, aby błędy lub przeszkody czekające na potencjalnych klientów, zniechęcały ich do realizacji zakupów. Sprawdź szybkość ładowania strony i umieszczonych na niej elementów. Przejdź całą ścieżkę zakupową i przekonaj się, że jest ona prosta oraz intuicyjna. Wykonaj testowe zakupy dla każdej z dostępnych metod płatności oraz dostaw. Upewnij się, że pole na kod rabatowy pomaga, zamiast przeszkadzać i co najważniejsze, skontroluj czy Twoja strona mobilna jest funkcjonalna oraz czy serwer jest gotowy na zwiększony ruch. Nie pozwól, żeby na stronie pojawiły się problemy, które zamiast wskaźnika efektywności zwiększą współczynnik odrzuceń.

 

Konkurencja nie śpi

Planując działania na Q4 nie zapomnij o analizie rynku oraz konkurencji. Zanim ustalisz konkretne działania: budżety, materiały reklamowe i treści, przyjrzyj się firmom, które sprzedają takie same lub podobne produkty. Warto wiedzieć, obok jakich graczy możesz się wyświetlać oraz czy Twoja oferta jest atrakcyjna na tle innych firm. Upewnij się, że ceny w Twoim sklepie nie są zawyżone. Przygotuj atrakcyjne zniżki, kupony rabatowe lub darmową wysyłkę. Sprawdź, jak szybko inne firmy realizują zamówienia i nie pozostawaj w tyle. Przygotuj swój sklep w taki sposób, aby finalizacja zamówień przebiegała sprawnie, a towar mógł szybko dotrzeć do klienta.

 

Wracaj do tego, co działa

Jeśli w poprzednich latach Twoja firma korzystała z płatnych kampanii, przeanalizuj działania, które były prowadzone wcześniej i oceń ich skuteczność. Warto także sprawdzić, jakie materiały reklamowe były wykorzystywane w poprzednich kampaniach oraz, które z nich miały najlepsze statystyki. Upewnij się, że korzystając z danego kanału dystrybucji, wykorzystałeś wszystkie dostępne typy kampanii, pasujące do Twojej oferty i pomagające zrealizować wyznaczone cele sprzedażowe. Jeśli nie, przetestuj je teraz. Sprawdź również stan magazynowy i dostępność produktów, aby mieć pewność, że bestsellery lub asortyment, który chcesz wyeksponować w kampaniach, znajduje się w Twojej ofercie w odpowiednich ilościach.

 

Budżet to podstawa

Promowanie biznesu w ostatnim kwartale może okazać się nieco większym wyzwaniem, ponieważ często na rynku pojawiają się gracze, których obecności mogliśmy wcześniej nie zauważyć. Aby kampanie Google Ads były skuteczne, mogły się wyświetlać i wykorzystywać potencjał kanału dystrybucji, warto zapewnić im odpowiedni budżet reklamowy. Potrzebny kapitał możesz oszacować, analizując działania prowadzone w poprzednich latach lub korzystając z dodatkowych narzędzi takich jak Planer słów kluczowych czy Planer skuteczności. Narzędzia te dostępne są na każdym koncie Google Ads za darmo.

Przygotujesz w nich prognozy dotyczące liczby kliknięć, a także oszacujesz średni koszt za kliknięcie, zasięgi, a nawet konwersje. Pamiętaj, aby zakres promowanego asortymentu dostosować do budżetu jakim dysponujesz. Jeśli jest on ograniczony, wybierz najbardziej rentowne produkty lub usługi albo te, na których najbardziej Ci zależy. Promowanie zbyt szerokiej oferty przy ograniczonym budżecie może okazać się nieskuteczne.

 

Docieraj do odpowiednich odbiorców

Czas wyprzedaży, promocji i ofert świątecznych to moment, kiedy szczególnie warto przypomnieć o marce tym użytkownikom, którzy byli już w interakcji z witryną. Sprawdź listy remarketingowe i rozbuduj je, by wrócić do osób, które w przeszłości odwiedziły Twój sklep. Przygotuj spersonalizowane reklamy, na przykład oferując kod rabatowy lub darmową dostawę użytkownikom powracającym. Pamiętaj, że listy remarketingowe mogą dotyczyć zarówno krótkich, jak i długich okresów. Nie bój się docierać do osób, które odwiedziły Twój sklep wiele miesięcy temu. Kampanie mogą być dostosowane do klientów, którzy dokonali już zakupów lub takich, którzy tylko odwiedzili witrynę, ale nie zrealizowali konwersji. Oprócz list remarketingowych Google dostarcza szerokie spektrum odbiorców, wśród których możesz poszukać nowych klientów.

Stwórz wideo

Oprócz reklam tekstowych oraz displayowych przygotuj ciekawy materiał wideo i pokaż swoje produkty lub markę w ruchu. YouTube coraz częściej stanowi alternatywę dla zwykłej telewizji. Nie przegap okazji by być tam, gdzie Twoi odbiorcy. Zaprezentuj im swoją ofertę w ciekawy sposób, który zapadnie w pamięć.

Ostatni kwartał roku to czas, który cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników kupujących online. Odpowiednie przygotowanie działań pozwoli Ci wypromować ofertę oraz zwiększyć wskaźniki efektywności (KPI), dzięki którym Twój biznes będzie się rozwijał. Rozłożenie kampanii w czasie może przynieść o wiele lepszy rezultat niż działanie na ostatnią chwilę, ponieważ dasz czas swoim potencjalnym klientom na poznanie oferty oraz podjęcie decyzji. Pamiętaj, że agencje reklamowe już nawet przed wakacjami zaczynają myśleć o tym, jakie działania proponować swoim klientom w najbardziej sprzedażowym momencie roku. Jeśli nie masz pomysłów, jak reklamować swój biznes w tym czasie lub przez cały rok, skorzystaj z pomocy doświadczonych specjalistów.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Polski rynek e-commerce w 2015 roku Ikona 01:10 min 03.08.2015 Jak wielu Polaków dokonuje zakupów online? To już 55%! Nie da się przeoczyć roli urządzeń mobilnych - aż 37% badanych użytkowników dokonuje zakupów online za pomocą smartfonów. A jakie są kluczowe czynniki, mające wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych? Czego oczekują internauci od sklepów internetowych? Co zniechęca do transakcji online? Najnowszy raport Gemius odpowiada na wiele pytań związanych z trendami panującymi w e-commerce. Czytaj więcej
Na właściwym miejscu w Google – case study ze współpracy z firmą Mateusz Jurewicz Swimming for life Ikona 4:25 min Strona internetowa wyświetlająca się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google to marzenie każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na promocji firmy oraz pozyskaniu nowych klientów. Dzięki współpracy z Sunrise System, spełnił je właściciel szkoły pływania Swimming For Life. Chcesz wiedzieć jak to osiągnęliśmy? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:45 min 25.02.2009 Internetowy gigant otwiera się na nasze potrzeby i proponuje innowacyjne podejście do kwestii zdrowia. Za pośrednictwem sieci można już nie tylko sprawdzić objawy lub przyczyny wielu schorzeń. Firma 23andMe współpracująca z Google proponuje coś więcej - stworzenie profilu genetycznego, dzięki któremu będzie można dowiedzieć się, w jaki sposób właściwie zadbać o zdrowie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700