Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:35 min Ikona 31.07.2013

Przewodnik po Yandex część 2. Yandex.Poczta (Яндекс.Почта)

Integracja wielu kont ma liczne zalety, ale też kilka zagrożeń (np. utrata hasła do jednego konta de facto wiąże się z utratą możliwości korzystania z kilku serwisów na raz). Internauta ma więc dwa wyjścia: iść na przekór ogólnoświatowym trendom lub skorzystać z zalet usług oferowanych przez np. Yandex z poziomu jednego konta. Dla osób, które wybrały opcję drugą przygotowaliśmy prosty przewodnik po Yandex.Poczcie.

 

 

Krok 1 – odwiedź Yandex!

Należy wejść na stronę główną wyszukiwarki i stamtąd wybrać odpowiedni odnośnik lub też kliknąć w link dla rosyjskojęzycznych lub anglojęzycznych osób, a następnie wybrać duży zielony przycisk – Stwórz konto pocztowe.

Krok 2 – wypełniamy dane.
Imię, nazwisko, login, hasło (wpisywane dwukrotnie dla wykluczenia pomyłek), pytanie kontrolne i odpowiedź, numer telefonu (nieobowiązkowy) – czyli bez niespodzianek. Jeśli wybrany przez nas login będzie już zajęty natychmiast otrzymamy taką informację. Tworząc hasło trzeba pamiętać, że musi zmieścić się w przedziale od 6 do 20 znaków i może zawierać także takie znaki dodatkowe, jak:

! @ # $ % ^ & * ( ) _ – + : ; , .

Warto spędzić trochę czasu na wymyślaniu loginu i hasła – w końcu będą one wykorzystywane jako dane logowania do większości serwisów Yandex.
Na koniec wystarczy przepisać symbole z obrazka, zaakceptować regulamin (wersja angielska) oraz politykę prywatności (wersja angielska) i kliknąć przycisk Stwórz pocztę.

Krok 3 – podstawowe ustawienia
Po stworzeniu konta można od razu dokonać pierwszych ustawień. Stworzyć kolorowe zakładki/znaczniki grupujące nasze maile tematycznie:

 

Połączyć inne skrzynki mailowe z właśnie tworzoną, przy czym mogą to być konta nie tylko Yandex, ale także innych firm, włączając w to Google:

 

Dodać swoje imię, które będzie się wyświetlać w polu „Od kogo”, określić strefę czasową oraz dodać fotografię (jeśli mamy włączoną kamerę internetową można za jej pomocą błyskawicznie zrobić swoje zdjęcie):

 

Na następnych dwóch podstronach wybiera się kompozycję wizualną (jasną, ciemną, retro i wiele innych), wpisać można numer telefonu wykorzystywany do ewentualnego odzyskania hasła oraz potwierdza się wprowadzone zmiany.

Krok 4 – witamy w Yandex.Poczcie
Gratulacje! Właśnie założyłeś konto pocztowe. Interfejs skrzynki jest bardzo przejrzysty i intuicyjny, a jednocześnie daje użytkownikowi spore możliwości indywidualizacji. Część centralna to zawartość aktualnie wybranej skrzynki pocztowej, a po lewej wybieramy maile przychodzące, wychodzące, spam i szkice.

 

Tuż nad mailami znajduje się kilka podstawowych przycisków ułatwiających pracę z mailami, a mianowicie: Napisać, Sprawdzić, Przesłać dalej, Usunąć, SPAM, Przeczytane i – ciekawostka: możliwość dodania swojego przycisku (np. Archiwizuj, Oznacz zakładką itp.).

U samej góry można szybko przeklikać się do innych usług Yandex, m. in. wyszukiwarki, Yandex.Money (Яндекс.Деньги), Muzyki, Zdjęć etc. Z kolei w prawym górnym rogu dostępny jest zestaw przycisków pozwalających się wylogować, zmienić ustawienia lub motyw.

Krok 5 – ustawienia zaawansowane

Do głównych ustawień można wejść poprzez przycisk „Настройка” w prawym górnym rogu lub przez analogiczne przyciski zlokalizowane w różnych miejscach skrzynki pocztowej. Z poziomu głównych ustawień można kompleksowo dostosować skrzynkę do swoich upodobań, między innymi:
– stworzyć filtry,
– zarządzać innymi kontami pocztowymi zintegrowanymi z tą skrzynką,
– zarządzać kontaktami,
– modyfikować ustawienia bezpieczeństwa (np. korzystać z bezpiecznego połączenia https://, zmienić hasło, dodać numer telefonu, czy też sprawdzać logowania na konto – kto, kiedy i z jakiego urządzenia logował lub próbował zalogować się na nasze konto),
– włączać i wyłączać reklamy i informacje, które znajdują się po lewej stronie okna głównego.

Krok 6 – opcjonalny, dla ceniących ciekawe rozwiązania.
Ustawienia pozwalają bardzo dokładnie zarządzać właściwie wszystkimi aspektami działania Twojej poczty. Osoby lubiące nieco poeksperymentować z nowościami na pewno zainteresują dwie dodatkowe możliwości. Pierwsza z nich jest ściśle funkcjonalna i dotyczy możliwości korzystania ze skrótów klawiszowych. Na przykład przycisk „F9” pozwala sprawdzić pocztę, „w” oraz „c” napisać wiadomość etc. Aby sprawdzić spis skrótów w dowolnym momencie należy wybrać przycisk „?”.

 

Yandex.Poczta pozwala też być na bieżąco z aktualnościami z interesujących nas obszarów. Wystarczy wybrać odpowiednią zakładkę ze skrzynki głównej, a mianowicie „Подписки”:

Następnie wybieramy interesujące nas tematy i cieszymy się najświeższymi informacjami wprost w naszej skrzynce email. Można także dodać specjalny widget na stronę główną wyszukiwarki Yandex, aby jeszcze szybciej otrzymywać powiadomienia o nowościach.

 

Serdecznie zachęcamy do eksperymentowania z bogatymi możliwościami Yandex.Poczty oraz do śledzenia naszego bloga. Już wkrótce kolejna część przewodnika Sunrise System po świecie runetu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:45 min 20.07.2010 Google jak zwykle wpada na nowe i coraz lepsze pomysły. Co tym razem? Interaktywne wideo, które będzie pełniło funkcję nowoczesnej reklamy! Jego forma będzie zbliżona do małego serwisu internetowego, który będzie znajdował się w dowolnym miejscu na danej stronie internetowej. Czy to się sprawdzi? Przeczytaj więcej na ten temat i wyrób sobie własne zdanie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie szerokie – co kryje się pod tym pojęciem? Ikona 3:20 min 20.04.2023 Istnieje kilka rodzajów strategii zwiększania widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Jedną z nich jest pozycjonowanie szerokie, które polega na promocji opartej na wielu, kilkuwyrazowych, sprecyzowanych wyrażeniach kluczowych. Jak przebiega ten proces i dlaczego warto przyjrzeć mu się bliżej? Na te i inne pytania odpowiemy w artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 11.09.2008 Nowa przeglądarka internetowa właśnie pojawiła się na rynku! Czy jest w stanie przełamać hegemonię najpopularniejszych obecnie narzędzi do przeglądania internetu? Jakimi funkcjami i cechami chce przekonać użytkowników do zainstalowania, przetestowania i codziennego korzystania z nowego rozwiązania? Przygotowaliśmy krótki zbiór informacji na temat tego nowego oprogramowania. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700