Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Od tego roku Media Regionalne rozpoczynają współpracę ze skandynawską siecią reklamy mobilnej adQuota. Michael Buch Sandager z adQuota twierdzi, że reklamy w telefonie są tolerowane, o ile są precyzyjnie dopasowane. Dlatego naszym zadaniem jest dostarczenie właściwej treści właściwym odbiorcom. Wtedy reklama przestaje wtedy być nachalna i staje się pożądana.
Jednak, aby marketing mobilny był skuteczny, musi odpowiadać kanałowi przekazu, z którego korzysta akurat użytkownik. Dlatego powstały responsive web design (RWD), czyli strony, które dopasowują się do wielkości ekranu przeglądanego urządzenia. Równolegle rozwijają się strony dedykowane, czyli tworzone specjalnie pod dane urządzenie. Dzięki temu treści ładują się szybciej, co jest ważne, ponieważ internauci nie grzeszą cierpliwością i automatycznie rezygnują z długiego oczekiwania na wiadomości. Równocześnie treści wyświetlające się na ekranie są bardziej czytelne dla odbiorcy.
Czym powinny cechować się informacje na stronach dedykowanych? W związku z tym, że marketing mobilny ma natychmiastowo odpowiadać na aktualne potrzeby użytkowników, informacje wyświetlające się np. na smartfonie, powinny być konkretne i zwięzłe. Mały ekran nie jest przystosowany do przekazywania długich treści, a ciągłe przewijanie tekstu jest męczące i może zniechęcać do dalszego przeglądania danej strony.
Reklamy mobilne stwarzają wiele ciekawych możliwości polegających na interakcji reklamobiorcy i reklamodawcy. Jednak odbiorca musi nauczyć się korzystać z narzędzi umożliwiających działanie reklamie mobilnej. Musi też przyzwyczaić się do odbierania treści dostosowanych do swoich, bardzo indywidualnych i osobistych potrzeb, co wiąże się z przezwyciężeniem lęku przed przekazywaniem rozmaitych informacji o sobie. Marketing mobilny niesie bowiem za sobą ryzyko naruszenia prywatności. Na razie czekamy na rozwój marketingu mobilnego w Polsce. Pozostaje nam nadzieja, że wielkie możliwości marketingu mobilnego idą w parze z dobrymi, etycznymi intencjami reklamodawcy.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: