Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 02.09.2013

Doodle, czyli dlaczego kochamy Google?

Doodle to nic innego jak logo Google po tuningu! To zabawna, zaskakująca, spontaniczna wersja klasycznego „Google”, która ma upamiętniać święta, rocznice, czy cenione osobistości: artystów, pionierów lub naukowców. Zmiana logo marki to ryzykowne posunięcie, ale nie dla Google! Marka o tak ugruntowanej pozycji na całym Świecie może sobie na to pozwolić wiele razy w ciągu roku.

 

Doodle z okazji 90. Rocznicy urodzin Wisławy Szymborskiej, Google.com/doodle

 

Pierwsze Doodle powstało przypadkowo. Założyciele Google, Larry Page i Sergey Brin w 1998 r. wzięli udział w festiwalu Burning Man na pustyni Nevada. Postanowili powiadomić o tym szerszą rzeszę ludzi poprzez umieszczenie w drugim „o” logo wyszukiwarki znaku graficznego festiwalu.

 

 

Google.com/doodle

 

Od 2000 roku doodle stało się nieodłącznym elementem strony głównej wyszukiwarki przy wartych upamiętnienia okazjach. Od tamtego czasu z prostych grafik ewoluowały nawet do interaktywnych gier i zabaw, jak np. doodle z okazji 30. rocznicy wynalezienia Pac-Mana.

 

Od niedawna ekipa Doodle angażuje także w tworzenie nowych grafik samych użytkowników organizując coroczny konkurs o nazwie „Doodle 4 Google”. Uczniowie szkół mogą popuścić wodze fantazji i, a zwycięski doodle ozdobi stronę główną wyszukiwarki wybranego dnia. W 2012 roku do zabawy dołączyła również Polska. Zwycięski projekt wykonał 10-latek z Budzynia. Praca zatytułowana „Pozdrowienia z Polski…” pojawiła się na stronie Google.pl 8 czerwca 2012 r., w dniu inauguracji Mistrzostw Europy w piłce nożnej.

 

Google.pl/doodle4google

 

Tegoroczną amerykańską edycję konkursu wygrała praca zatytułowana „My Best Day Ever…” wykonana przez Sabrinę Brady, która na 18 miesięcy została rozdzielona z ojcem wysłanym na misję do Iraku.

 

Google.com/doodle4google

 

Co roku doodle upamiętnia np. Dzień Niepodległości Polski:

 

2009

 

2010

 

2011

 

2012

Google.com/doodle

 

Doodle jest tylko jednym z wielu kreatywnych pomysłów, które czynią z Google giganta nie do pobicia. To ogromne przedsiębiorstwo wie, jak działać, aby zjednać sobie sympatię użytkowników. Innowacyjne rozwiązania to efekt pracy tysięcy starannie dobranych Googlersów. Zespół tworzący doodle wyznał, że stworzenie trafnej grafiki zajmuje czasem nawet kilka tygodni (sic!). Za to efekt porusza nawet najtwardsze serca!

Google.com/doodle

 

Źródła: Google.com/doodle, Natablicy.pl.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55