Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 02.09.2013

Doodle, czyli dlaczego kochamy Google?

Doodle to nic innego jak logo Google po tuningu! To zabawna, zaskakująca, spontaniczna wersja klasycznego „Google”, która ma upamiętniać święta, rocznice, czy cenione osobistości: artystów, pionierów lub naukowców. Zmiana logo marki to ryzykowne posunięcie, ale nie dla Google! Marka o tak ugruntowanej pozycji na całym Świecie może sobie na to pozwolić wiele razy w ciągu roku.

 

Doodle z okazji 90. Rocznicy urodzin Wisławy Szymborskiej, Google.com/doodle

 

Pierwsze Doodle powstało przypadkowo. Założyciele Google, Larry Page i Sergey Brin w 1998 r. wzięli udział w festiwalu Burning Man na pustyni Nevada. Postanowili powiadomić o tym szerszą rzeszę ludzi poprzez umieszczenie w drugim „o” logo wyszukiwarki znaku graficznego festiwalu.

 

 

Google.com/doodle

 

Od 2000 roku doodle stało się nieodłącznym elementem strony głównej wyszukiwarki przy wartych upamiętnienia okazjach. Od tamtego czasu z prostych grafik ewoluowały nawet do interaktywnych gier i zabaw, jak np. doodle z okazji 30. rocznicy wynalezienia Pac-Mana.

 

Od niedawna ekipa Doodle angażuje także w tworzenie nowych grafik samych użytkowników organizując coroczny konkurs o nazwie „Doodle 4 Google”. Uczniowie szkół mogą popuścić wodze fantazji i, a zwycięski doodle ozdobi stronę główną wyszukiwarki wybranego dnia. W 2012 roku do zabawy dołączyła również Polska. Zwycięski projekt wykonał 10-latek z Budzynia. Praca zatytułowana „Pozdrowienia z Polski…” pojawiła się na stronie Google.pl 8 czerwca 2012 r., w dniu inauguracji Mistrzostw Europy w piłce nożnej.

 

Google.pl/doodle4google

 

Tegoroczną amerykańską edycję konkursu wygrała praca zatytułowana „My Best Day Ever…” wykonana przez Sabrinę Brady, która na 18 miesięcy została rozdzielona z ojcem wysłanym na misję do Iraku.

 

Google.com/doodle4google

 

Co roku doodle upamiętnia np. Dzień Niepodległości Polski:

 

2009

 

2010

 

2011

 

2012

Google.com/doodle

 

Doodle jest tylko jednym z wielu kreatywnych pomysłów, które czynią z Google giganta nie do pobicia. To ogromne przedsiębiorstwo wie, jak działać, aby zjednać sobie sympatię użytkowników. Innowacyjne rozwiązania to efekt pracy tysięcy starannie dobranych Googlersów. Zespół tworzący doodle wyznał, że stworzenie trafnej grafiki zajmuje czasem nawet kilka tygodni (sic!). Za to efekt porusza nawet najtwardsze serca!

Google.com/doodle

 

Źródła: Google.com/doodle, Natablicy.pl.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:20 min 24.03.2010 Nowości w wyszukiwarce Google nie brakuje. Nieustannych testów również. W ostatnim czasie wyszukiwarka dosyć intensywnie testuje nowe rozwiązanie, które może przełożyć się na obraz pozycjonowania. Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym na razie jest w fazie wczesnych testów, ale można się spodziewać, że jeśli nie całość, to chociaż część z opracowanej technologii w przyszłości zawita na stałe do Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 18.06.2012 Funkcja rozpoznawania twarzy, wprowadzona jakiś rok temu przez Facebooka, wzbudziła dosyć spore kontrowersje. Obawiamy się różnych nieprzyjemnych konsekwencji, a także braku kontroli nad naszą prywatnością. Jednak Facebook nie ma zamiaru rezygnować z tej technologii, co więcej, wszystko wskazuje na to, że będzie ją rozwijał. Rozmowy z Face.com trwają. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Poszukiwany, poszukiwana….Social Media Manager Ikona 01:20 min 25.03.2013 Czy nowoczesne media tworzą zawody? Oczywiście! Coraz większym zainteresowaniem cieszą się osoby, posiadające doświadczenie na płaszczyźnie mediów społecznościowych. Stosunkowo młody zawód – Social Media Manager – na stałe zagościł w gospodarce. Niemieckie przedsiębiorstwa zatrudniają coraz więcej specjalistów, którzy odpowiedzialni są za wykorzystywanie i integrację działań w obszarze mediów społecznościowych. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700